Jump to content

fatsoenlijke HD-TV?

Recommended Posts

Geplaatst:

wat is een fatsoenlijke HD-TV voor een Next-gen console

onze TV is oud en misschien gaan we binnenkort een nieuwe kopen

Wat is een goede HD-TV voor te gamen,wat moet de TV hebben?

misschien een beetje vaag allemaal maar ik hoop dat iemand het snapt ;)

Geplaatst: (bewerkt)

Voor een goede game tv vindt ik dit wel handig:

- een goede resolutie.

- Goede beeldkwaliteit.

- Goed intstelbaar.

- Interlaced versus Progressief

Ik denk dat dit wel een goede Hd tv is:

beeldhdtvl3zm.jpg

Bewerkt: door ~Mario~
Geplaatst:

Als je geld over hebt kan je een HD tv kopen. Alleen die dingen kosten dus ook echt nog rond de 1000 euro.

Het beeld op een HD-TV is stukke scherper dan een normale TV.

Het is eigenlijk gewoon de techniek van een PC monitor in een TV.

Je kan dus in sommige gevallen dus ook gewoon je PC monitor direct (zonder TV kaart en alleen dus kabeltje) aansluiten op je game console.

als ik jou was zou ik nog even wachten met een hd tv, die dingen kloppen van geen kanten. ik zou wachten tot dat er een echte hd tv is. of sterker... wachten tot dat ze bij de aldi of kruidvat liggen. ik bedoel wil je nog fatsoenlijk tv kijken moet je ook een hd tv abbonnement nemen enzo, dat is nog niet veel beschikbaar.

verder is een hd ready tv veel duurder dan een plasma (geloof ik) ik zou echt nog even wachten met hd.

@joriz: wil je een fatsoenlijk ding kopen dan kosten die dingen wel 2000 :puh:

Bewerkt: door .::FLIPKIP::.
Geplaatst:

zou ik een xbox360 of PS3 ook aan kunnen sluiten op een CRT monitor,of heb je dan toch een TFT schermpje nodig?

en op sommige schermen staat een tekentje met HDMI wat bedoelen ze daarmee

ik weet dat ik een n00b ben in hardware :clown::clown:

Geplaatst:

het licht er aan of dat ding een scart ingang of iets soortgelijks heeft, hij moet wel (voor de 360) een minimale resolutie van 640 × 480 hebben

Geplaatst:

Vraag aan de verkoper, of gluur in het boekje :Y Wij hebben zo'n goedkope van 800 ofzo, en die ondersteunt uhm, 1028*760 ofzo (Dit is een schatting :puh:) :puh: Ja, ik vergeet veel :puh:

aaah kúúúúúúúúút[/font] :engel:

ik heb geen SCART aansluiting op mn monitor

hij heeft een resolutie van 1278 x 1024

ik heb een LCD-schermpje nu,maar er is nergens meer 1tje te koop met SCART aansluiting??

Bewerkt: door mattiejj
  • 3 weken later...
Geplaatst:

*bump* en *dubbelpost*

ik heb een nieuw schermpje en kan ik hierop een xbox 360 aansluiten(iemand zei in een topic:liever een grote bump dan een nieuw topic dus..)

deze specificaties heeft dat ding

TFT 17" Mirai DML-517N100

Schermgrootte: 17"

• Resolutie: 1280 x 1024

• Ratio: 5:4

• Inkijkhoek: 150° (H) / 130° (V)

• Reactietijd: 8 ms

• Contrast: 400 : 1

• Helderheid: 300 cd/m2

• Aansluiting: D-sub (analoog)

• Pivot: Nee

• In hoogte verstelbaar: Nee

• Speakers: Nee

• Gewicht: 3.8 kg

• Kleur: Zilver/zwart

kan ik hem erop aansluiten of niet??

alvast bedankt

Geplaatst:
ik heb geen SCART aansluiting op mn monitor

Volgens mij zit er op geen enkele monitor een scrat-aansluiting.

ik heb een nieuw schermpje en kan ik hierop een xbox 360 aansluiten(iemand zei in een topic:liever een grote bump dan een nieuw topic dus..)

kan ik hem erop aansluiten of niet??

Wat ik als eerste wel bagger vind is dat die niet eens is een DVI pooort heet, als je videokaart dat wel heefr raad ik je acht aan ereen te nemen met wel een dvi poort. Ik heb zelf geen idee hoe je een 360 op een computerscherm aansluit, ik denk met een splitter ofzo.

ik snap je niet,hoe ziet 1 DVI poort uit??

wil je nog het een x uitleggen

hij heeft alleen een aansluiting dat je met die schroefjes moet aandraaien en eentje waaronder DVID staat

Bewerkt: door mattiejj

Oki. ik leg t wel goed uit.

Er zijn 2 manieren om een monitor en een videokaart met elkaar te verbinden. Namelijk met een VGA kebel en een DVI kabel. VGA word al heel lang gebruikt sinds de computer al bestond. DVI is een nieuwere variant die een paar jaar oud is. Hij is onder andere sneller en in tegenstelling tot een vga kabel is hij 24bit terwijl een vga kabel 8bit is (vraag me niet wat dat inhoud want dat weet ik zelk ook niet). In de nieuwe generatie videokaarten zit zelfs dual dvi en geen vga meer, ofwel dvi word steeds meer gebruikelijker. In windows zul je er waarschijnlijk weinig van merken het verschil zie je pas met de games, ze lopen vaak dan iets soepeler met een dvi kabel.

Naja lekker boienad dat verhaal hier de plaatjes:

Van VGA bestaat maar 1 sort kabel en dat is deze:

IBM-VGA-MM_LARGE.gif

Bij de DVI kabels heb je maar liefst 4 varianten:

Single link

Dual link

DVI-D

DVI-I

De combinaties zijn:

Single link DVI-D

Single link DVI-I

Dual link DVI-D

Dual link DVI-I

Verschil tussen single en dual is, is dat single link hetzelfde doet als een vga kabel, dit is dus alleen analoog. Dual link is ook met digitaal erbij. Verschil tussen DVI-I-D en DVI-I, Bij DVI-I zitten 4 extra pinnetjes bij.

Volgens mij alle videokaarten die dvi ondersteuing hebben, hebben een DVI-I poort echter zit er niet in elk scherm een DVI-I poort maar een DVI-D poort, daarvoor moet je dus een DVI-D kabel nemen omdat er bij DVI-I 4 extra pinntjes zitten en die niet in je monitor kunnen.

Platjes:

Single link DVI-D:

KC-DVI-2_MA.jpg

Single link DVI-I:

dvi-i-sl-series-combo.jpg

Dual link DVI-D\DVI-I:

DVI-D_DVI-I.jpg

Ik zou zeggen:

Als je op je videokaart een DVI ingang hebt, neem dan een scherm met een DVI poort. Ik weet niet welke van de 2 voor de 360 gebruikt moet worden.

Bewerkt: door Blastov
Geplaatst:

bedankt,op mijn beeldscherm staat DVI-D dus ik ga wel eens kijken in mn comp(hij is nog niet open geweest ;) )

Geplaatst:
bedankt,op mijn beeldscherm staat DVI-D dus ik ga wel eens kijken in mn comp(hij is nog niet open geweest ;) )

Daarvoor hoef je hem ook niet open te maken, die aansluiting(en) zit(ten) achter je pc. Dus kijk gewoon welke aansluiting(en) je videokaart heeft.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...