Big-Bear Geplaatst: 31 juli 2006 Rapport Geplaatst: 31 juli 2006 Hey, In deze korte Tutorial laat ik jullie kennis maken met Hinge from edge, een hele simpele functies, met een zeer handig effect. Ik wil van een Box, een Cilinder gaan maken d.m.v Hinge From Edge. Oké laten we beginnen: 1. Maak een Box aan, eventueel met je eigen parameters, de parameters die ik heb gebruikt staan hieronder: Length: 80,0 Width: 20,0 Height: 10,0 Lenght Segs: 1 Width Segs: 1 Height Segs: 1 Nadat je de Box heb gemaakt, ga je naar Modify --> Editble Poly je kies dan de Poly's (rode vierkantje onder Selection) dan ga je naar Hinge From Edge: Als het goed is, word er een nieuw scherm geopend, het plaatje hieronder geeft je verder uitleg wat je moet doen (je moet ook dezelfde Polygon als in het plaatje selecteren!!): Als het goed is krijg je nu het volgende: Oke, je hebt nu 1 deel af, nu is het verder heel simpel, je Clone je het 1e deel, je gaat naar Mirror en je Mirror hem over de XY-As: Oke, nu moet we hem alleen nog op zijn plaats zetten d.m.v van Move, Move 1 van de 2 delen over de Y-As naar de juiste plek, zodat het een cilinder word: Nu ben je klaar, maak er een simpele Clay Render van als je wilt, en als het goed is heb je als uitkomst dit: Je kan het voor vele dingen gebruiken, ook voor gebouwen: De Halve Cilinder die je daar ziet is ook gemaakt d.m.v "Hinge From Edge". Ik hoop dat je van deze tutorial weer wat hebt geleerd, en veel Suc6 Reageren
burpicane Geplaatst: 12 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 12 augustus 2006 (bewerkt) leuke tut alleen is de functie zelf volgens mij beetje overbodig kende hem nog niet trouwens edit: oeps zie nu pas dat het oude topic is kwam er via mtl Bewerkt: 12 augustus 2006 door burpicane Reageren
Big-Bear Geplaatst: 13 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 13 augustus 2006 leuke tut alleen is de functie zelf volgens mij beetje overbodig kende hem nog niet trouwensedit: oeps zie nu pas dat het oude topic is kwam er via mtl Hoe ik het nu gebruikt is het heel overnodig ja, maar ik gebruik hem zelf best vaak, ik vind het namelijk heel handig, je kan er zo veel Detail mee creeren Reageren
Jorge_F Geplaatst: 13 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 13 augustus 2006 Het leuke eraan is dat je hiervoor niet helemaal een Cilinder hoeft te slopen met Boolean of dergelijke en dat hij dan gelijk de goede grote is. Erg toffe tutorial Big Bear . Reageren
Blastov Geplaatst: 14 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2006 Erg nette tutorial Big-Bear. Zeker een handige functie. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.