Jump to content
Geplaatst:
comment_479671

Hey, in deze Tutorial leer ik je een makkelijke toren maken uit 1 box, d.m.v van Extrude en Inset, heel makkelijk, en het zijn een van de handigste functies van 3DS Max.

Oké laten we beginnen:

Maak een Simpele Box aan, maakt niet uit welke Parameters, maar het moet wel bijvoorbeel Width 10,0 en Length 10,0, dus dat het echt vierkant is en geen Rechthoek, neem ook een niet al te hoge box, denk aan een Height van 4,0 ;)

Zelf heb ik genomen:

Length: 50,0

Width: 50,0

Height: 4,0

Als je je Box hebt gemaakt, ga dan naar Modify --> Editble Polygon en kies bij Selection de Polygons, ga dan naar Inset, Inset je Box niet al te veel (zie plaatje):

tut2pic001ej4.png

Ga dan naar Extrude, en Extrude de Geinsette Polygon, zoals het plaatje hieronder:

tut2pic002zd4.jpg

Selecteer dan weer de bovenste Polygon, en ga dan naar Inset, dit maal Insetten we de polygon 3 keer, zie plaatje voor verder info:

tut2pic003la3.jpg

Oke, nu het laatste deel, we gaan de 2 geinsette Poly's beide Extruden, de 1 wat hoger als de andere. Eerst Extrude je de 2e ring:

tut2pic004oi9.jpg

Dan Extrude je de 3e ring, ditmaal wat hoger, zoals ik al had gezegd:

tut2pic005xb7.jpg

Je bent nu klaar, als het goed is heb je dit als eindresultaat:

tut2pic006ck5.jpg

Ik hoop dat je ervan hebt genoten, en weer wat heb begeleerd, verder wens ik je veel Suc6 ;)

Featured Replies

Geplaatst:
comment_893642

ik weet het niet of het aan mij ligt maar als ik extrude doet komt dit boven enonder en onder is ie dan heel raar allemaal blokjes :@:@:@:@:@:@

dat is irritant!!!

Geplaatst:
comment_893648
ik weet het niet of het aan mij ligt maar als ik extrude doet komt dit boven enonder en onder is ie dan heel raar allemaal blokjes :@:@:@:@:@:@

dat is irritant!!!

oh laat maar ik heb hem al maar wie weet hoe je bijvoorbeeld net als dit zoon gele pijl ervoor kan zetten

en als je erin loopt dan ben je boven en boven is ook zoon pijl en als je daar in gaat dan ben je beneden

want ik heb een supermarkt gemaakt (bijna af)

en ik wil een pijl maken dat je naar binnen gaat als een interieur ofzo iets

Geplaatst:
comment_893654

Zoiets heet een 'enex' en wordt geregeld via de .ipl. Als je wil kun je me de coordinaten voor de 2 enexen doorsturen zodat ik ze in een .ipl zet.

Geplaatst:
comment_893664
Zoiets heet een 'enex' en wordt geregeld via de .ipl. Als je wil kun je me de coordinaten voor de 2 enexen doorsturen zodat ik ze in een .ipl zet.

hoe zoek ik die coordinaten op

Geplaatst:
comment_893697
hoe zoek ik die coordinaten op

Met de 'San Andreas Place Manager', die hier te vinden is. Je kopieërt de bestanden 'GTA.ocx', 'places.ini', 'places.lst' en 'San Andreas Place Manager.exe' naar een willekeurige map. Dan open je 'San Andreas Place Manager.exe', je gaat ingame, en verder spreekt het wel voor zich denk ik.

PS: Je hebt ook coordinaten nodig om je objects voor je supermarkt ingame te zetten.

PPS: Ik ben vergeten te zeggen dat ik ook nog moet weten waar de player moet uitkomen in de game als hij de enex is binnengelopen. Dit moet bij beide enexen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.