Jump to content

Macromedia Flash 8

Recommended Posts

Geplaatst:

Beste,

Ik heb Macromedia Flash 8. Ik weet niet of je daarmee een game kan maken, maar ik denk van wel.

Ik heb een website gezien die heet BattleOn. Daar hebben ze een spel Adventure Quest die gemaakt is met Macromedia.

Nou is mijn vraag, kan je met Macromedia Flash 8 games maken?

Kan je niet zo'n inlog systeem maken waarmee mensen kunnen registreren en dan kunnen inloggen in de game?

Of heb je daar iets heel anders voor nodig?

En als je klaar bent met een Macromedia Flash game. Hoe zet je die online?

Zodat je het direct kan spelen, zonder down-te-loaden.

Alvast bedankt. _O_

Geplaatst:

Ja het kan, ik heb het zelf ook gedaan, maar geen Games, maar Simpele Animaties. Het is wel heel moeilijk, je leert het niet 1,2,3 en je moet ook goed kunnen tekenen ermee, het is als ware tekenen, inkleuren, en daar een animatie achter plakken, en vervolgens wat scripten.

Voor inlog Systemen heb je weer PhP kennis nodig, zat Tutorials op internet over ;)

Geplaatst:

Dank je wel BigBear.

En als je klaar bent... Moet je het dan uploaden via een echte host of kan het gewoon via FreeWebs ofzo?

Geplaatst:

Het hosten oftewel het online brengen van de '.swf (Shockwave Flash) bestanden' kan je op iedere host uploaden zo lang er, maar toegelaten word dat je deze bestanden kan en mag uploaden. Je kunt wel denken wat is een Swf en wat moet ik er mee, een .Swf is ook wel de extensie naam van: 'Shockwave Flash'. Met deze soort werkt het programma Flash 8, gemaakt door Macromedia een merknaam van Adobe. De Extensie .swf word vaak gebruikt voor internet- spellen of andere doeleinden zoals Flash- gebaseerde mini- filmpjes. Dit werkt met een Frame by Frame methode dit betekent dus dat het gewoon een grote hoeveelheid afbeeldingen zijn, maar op dat punt gaat Flash verder. Flash beschikt namelijk over het Actionscript, dit script kan je zo in programeren dat een plaatje van je links naar rechts gaat of dat het flits of als je er op klikt dat het op licht. Je kan het zo gek niet bedenken en je kan het maken, tot Topscores aan toe. Wil je dit ingewikkelde taaltje leren dan raad ik je aan een Actionscript boek te kopen bij één van de betere boekwinkels. Daarnaast lijkt het zoals Big-Bear al zei een beetje op Php, maar vergeet niet dat het een heel ander soort taal is en dat deze twee niet samen gaan.

Een normale animatie is dus niet echt moeilijk, maar wil je echter verder gaan dan het standaard patroon toe- laat dan moet je toch echt dingen gaan leren. Uiteraard hoef je geen boek te kopen, maar dat was eigenlijk gewoon een tip je kan op internet diverse tutorials vinden over het ingewikkelde taaltje, waarbij je ook best wel aardig uit de voeten kunt. Verder ga ik hier niet op in, Google is een mooi hulpmiddel om te zoeken naar Tutorials en mocht je echt niks vinden kijk dan eens 'hier', het is wel engels. Ik denk dat het niet echt een probleem gaat vormen, maar wil je toch Nederlandse tutorials dan moet je toch een boek kopen of gaan zoeken op Google. Nou weet je waarschijnlijk wel hoe Scripting en het ontwerpen van een flash game in elkaar steekt en werkt, maar nu wou ik graag nog even terug komen op de keuze van de host, want dat was eigenlijk de vraag die je gesteld hebt. Ik heb hem al deels behandeld, maar je kan mischien uit enkele informatie nog een betere keuze maken.

Bij de keuze van een host moet je altijd kijken naar de specificaties die een host kan bieden, dit kan heel erg uiteenlopend zijn, maar met een zoektocht op het web kan je altijd wat waardevolle informatie vinden. Ik weet niet of je er voor wilt betalen, maar de bij gratis hosts heb je meestal een heel laag datalimiet en dat is denk ik niet de bedoeling. Om te voorkomen dat je zoiets overkomt waardoor een website niet werkt moet je goed letten op de aantal datalimieten die jou host beschikt. Het hangt er natuurlijk helemaal van af hoe groot je Shockwave Flash bestand is, maar daar kom je met een simpele truc: 'Rechtermuisknop > Eigenschappen' achter. Meestal zijn Flashs aardig groot varierend van 500kb tot 10.000kb, natuurlijk zijn dat cijfers uit de gemiddelde. Als je dat berekent met een groot aantal bezoekers kom je al snel op een heel groot aantal kb's per maand aan datalimiet. Daarom kun je het beste een beetje gaan rondsnuffelen op het internet om te kijken wat de verschillen zijn. Wil je echter niet betalen dan kun je het beste gewoon bij Funpic.de of Freewebs proberen of het werkt. Wil het niet werken of is er nog iets anders wat je dwars zit bij het werken met flash, je kan het altijd vragen, want er zijn altijd wel mensen die raad weten op je problemen en die met een duidelijke oplossing kunnen komen. Verder wens ik je veel succes en plezier met Flash 8 en het hosten van haar extensie. :cya:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...