bronzenknieschijf Geplaatst: 1 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 1 augustus 2006 heey ik heb nieuwe driver voor m'n videokaart gedownload.. geinstaleerd.. nu zat ik in die settings te kijken en stond hij bij Screen refresh rate op 75 herts.. ik weet niet persies wat dit is en heb hem op 85 herts gezet.. niks aan de hand maar mijn vraag is wat is dat nou eigenlijk? Reageren
ikt Geplaatst: 1 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 1 augustus 2006 Hoe snel je scherm verfrist. Je kunt hem het beste op iets zetten wat je scherm ondersteund Reageren
Goudvis Geplaatst: 2 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 2 augustus 2006 Hoe snel je scherm verfrist. Je kunt hem het beste op iets zetten wat je scherm ondersteund Inderdaad, klopt helemaal. Kleine toevoeging: Als je een TFT (plat) scherm hebt met een DVI aansluiting maakt het heel weinig uit waar hij op staat. Heb je echter een beeldbuis-scherm, dan het fijner om hem op een hoger getal te hebben staan, omdat het beeld er "rustiger" van wordt. Je beeldscherm moet de hoge frequentie echter wel aankunnen... 75 is voor veel mensen een werkbaar minimum. zet je hem lager (op 60) dan kun je het nog zien knipperen (als je goed kijkt) en daarvan kun je moe worden en hoofdpijn krijgen. Reageren
Gunslinger Geplaatst: 3 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 3 augustus 2006 Zet de frequentie alleen nooit hoger dan wat je scherm aankan. Hierdoor kan je scherm onherstelbaar beschadigen. Bij de meeste drivers is het mogelijk om de frequenties die je scherm niet aankan, niet weer te geven. Reageren
DaBeast Geplaatst: 3 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 3 augustus 2006 Is inderdaad de refresh rate. Hoe lager je het getal zet, hoe meer het beeld *wiebert*, pijn aan je ogen doet. Doe dit dus inderdaat niet te hoog, of je kan je beeldscherm beschadigen. Het maakt ook een beetje uit met welke resolutie dat je het hoger of lager zet. Hiermee boedoel ik dat je het scherm opnieuw moet gaan instellen op een andere frequentie. Greetz Reageren
Goudvis Geplaatst: 4 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 4 augustus 2006 Zet de frequentie alleen nooit hoger dan wat je scherm aankan. Hierdoor kan je scherm onherstelbaar beschadigen. Bij de meeste drivers is het mogelijk om de frequenties die je scherm niet aankan, niet weer te geven. Moderne beeldschermen zijn beveiligd tegen een te hoge frequentie, en schakelen vanzelf uit. Daarom heeft windows ook een vraag zitten met "Wilt u deze instellingen behouden" met een tijdslimiet. Dus als je hem te hoog instelt wordt je beeld zwart (of je krijgt een paniek melding die in het beeldscherm zelf gebouwd is). Blijf dan met je vingers van alle knoppen af en het beeld komt na een halfve minuut vanzelf terug. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.