deagle Geplaatst: 1 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 1 augustus 2006 ik heb een klein vraagje over PHP e MySQL. Momenteel ben ik bezig aan een project dat ik zelf GL (GameSearch) noem. De lay is al gemaakt en staat hier te bezichtigen. Nu moet ik alleen nog scripten. Maar ik weet niet echt hoe ik moet beginnen. Wat wil ik bereiken? Dus dmv een aantal vragen : Bestuursysteem : Windows of Mac (bij Mac verdwijnt alles) Pentium : II , III , IV , D ? Vrije Ruimte : 2GB , 5GB , 10GB , >10GB Soort Game : race game , shooter , simulatie , strategie Welke Windows : 95 , 98 , ME , XP of Vista Aantal RAM : 156 , 256 , 512 CPU : 400 mhz , 500 mhz , 600mhz , 733 mhz, >1 ghz , <1ghz Cdrom Drive of DVD-rom Drive : DVD-rom , CD-rom worden alle games (die in onze database aanwezig zijn) getoond. Maar nu moet ik eigenlijk een systeem maken dat wanneer je een bepaalde combinatie hebt die games(die je wilt + op je pc gaan) tevoorschijn komen. Aan wat dacht ik? Ik zou een tabel in MySql aanmaken en die aansluiten op mn checkbox"s. Maar hoe moet ik dit nu doen? Reageren
Goudvis Geplaatst: 2 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 2 augustus 2006 (bewerkt) Het makkelijkste is om per keuze optie een extra kolom in de lijst met spellen tabel te hebben. Zo te zien kan op die manier alles wat jij wil nog opgelost worden met een redelijk simpele query. Ik zou de query opbouwen in een string, en aan het eind uitvoeren om vervolgens de resultaten te tonen. dan ga je dus een string opbouwen met je query: $query = 'SELECT * FROM games WHERE id > 0 '; // let op de spatie aan het eind! // noot: deze where ziet er misschien nutteloos uit, maar is wel handig omdat je dan altijd kunt beginnen met AND dan ga je per item die van toepassing is een "AND" toevoegen $cpu = $_POST['geselcteerde_cpu']; $query .= "AND cpu <= '$cpu' "; // weer een spatie aan het eind! en let op de punt voor het = teken! Op deze manier zou je een query kunnen opbouwen die alle juiste resultaten oplevert. -=- Een flexibelere, maar wel moeilijkere oplossing is om een aantal tabellen te maken waarin je per selectie criteria een regel kunt aanmaken. Ben je echter nog niet zo ervaren met de materie ? begin dan eerst maar eens met de "een kolom per criteria" versie, werkt ook prima. Bewerkt: 2 augustus 2006 door Goudvis Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.