Jump to content

hoe maak je een TC voor sa

Recommended Posts

Geplaatst:

allereerst: ik weet dat ik veel topicks maak. maar ik heb gewoon op t moment veel vragen. en dit kan ik niet in een ander topick vragen om dat dit heel wat anders is. maar ik beloof jullie dit is laatste voor deze week :)

maar goet. hoe maak je een TC voor sa ? want ik heb map cleaner gedaan. maar dan loopt gta vast. en ik heb nu net een mooi eiladn gemaakt wat ik graag ingame wil setten.

dus hoe moet dit ?

Geplaatst:

Dat is echt al een flinke klus. Je moet je eiland gaan verdelen in lods. Dan moet je die lods ingame zetten net gelijk een gewoon model. Dan moet je er generic objecten op plaatsen. En dan kan je er beginnen opbouwen. Het beste zet je models ingame met mapeditor. Je SA Chrasht omdat hij waarschijnlijk nog de main.scm en water.dat heeft van de originele SA. In de map van mapcleaner staan normaal een blanco main.scm en water.dat waarmee je je een TC kan met starten. Werkt die nog niet PM hier een goede coder zoals Jarno en JGuntherS. Die weten wel raad dan.

Geplaatst: (bewerkt)

oke. bedankt ik ga ff de main en water.dat veranderen :) als dat niet werkt pm ik Jarno of JGuntherS

oke tnx Matiscus. het is gelukt mijn gta is helemaal schoon. nu aleen nog maar mijn eiland er in. maar dat is niet zo probleem mee.

aleen in vc wel maar daar gaat het nu niet om :)

Bewerkt: door kees1991
Geplaatst:

ik heb nu mijn gta sa helemaal schoon. maar als ik nu mijn eiland ingame set en ik ga naar de plek toe waar hij moet staan. dan kan ik hem daar nergens weer vinden :S.

weet iemand hoe dit kan en hoe ik dit moet oplosen ??

btw van Matiscus mog ik dubbel opsten :)

Heb je je eigen IPL en IDE wel aan GTA.DAT toegevoegd? Zoniet dan zien ze er zo ongeveer uit:

IDE

IDE DATA\MAPS\kees1991\kees1991.IDE

IPL

IPL DATA\MAPS\kees1991\kees1991.IPL

Succes ;).

Bewerkt: door Jarno
Geplaatst:

jha dat heb ik wel gedaan maar waarschijnlijk niet goet.

bedankt ik ga het nog een keer probeern.

Geplaatst:

Ff een tip: Maak ook een eigen .IMG bestand zodat je alle bestanden netjes bij elkaar hebt, img bestanden worden ook aangegeven in de gta.dat.

jha dat kan wel. dan met je een niew img bestand maaken waar je je iege spullen in propt. dit is wel handiger maar das alemaal zo gedoe en ik weet ook niet hoe dat moet.

ik zit alweer met een probleem. mijn gta liep vast naar een niew model dat ik ingame heb geset. dus ik deinstaleer de hele gta. alles was weg. toen weer geinstlaeert. getest of die werkte. hij dee het. toen heb ik de map cleaner gedaan en de main.csm op de goede plek neer geset en de water.dat ook. en nu loopt die nog steets vast sonder dat ik een model er bij set.

gelukig heb ik wel back ups gemaakt wadoor gta nu wel weer werkt. maar sonder een lege gta kan ik geen tc maken. en das wel de bedoeling eigleijk.

Bewerkt: door kees1991

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...