Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik raad je aan deze tutorial van JGuntherS te doen.

Dan moet je niet de regels veranderen zoals in de tutorial staat, maar gewoon een regel kopiëren, plakken en dan gaan veranderen...

Veel succes!

Dutchy3010

Geplaatst:
Ik raad je aan deze tutorial van JGuntherS te doen.

Dan moet je niet de regels veranderen zoals in de tutorial staat, maar gewoon een regel kopiëren, plakken en dan gaan veranderen...

Veel succes!

Dutchy3010

Dit is een wat moeilijkere manier, je kan het veel simpeler d.m.v IPL's, voor bijvoorbeeld een wapen heb je de volgende wapen lijst nodig:

10. Bat
11. Shovel
12. Poolcue
13. Katana
14. Chainsaw
15. Molotov
16. Grenades
17. Plastic Explosives
18. 9mm
19. Silenced
20. Deagle
21. Shotgun
22. Automatic shotgun
23. Tec 9
24. Micro SMG
25. SMG
26. AK74
27. M4
28. rifle
29. Sniper rifle
30. Flamethrower
31. Minigun
32. Purple Dildo
33. White vibrator
34. White Dildo
35. Vibrator
36. Flowers
37. Cane
38. Ringbox
39. Necklacebox
40. Nothing?
41. Cellphone
42.Nothing?
43. Teargas
44. Minigun
45. Automatic Shotgun
46 Rocket Launcher
47 Heat seeking rocket launcher.
48. Detonator
49 Spray can
50 Fire Extinguisher
51 Camera
52. Nightvision
53 Infrared
54. Jetpack
55. Parachute

Je neemt dan een IPL, en je wilt bijvoorbeeld een AK47 plaatsen, wat nummer 26 is, je IPL ziet er dan als volgt uit:

objs

26, -22.29, -137.26, 53.738

end

cars

Zoals je al hebt opgemerkt is 26 het ID nummer van het specifieke wapen, wat in het groen staat, en het rode gedeelte staat voor je X Y en Z coords. Ook eindig je je IPL met een speciale tag wat in het geel staat, als je opgemerkt heb, staat er cars, waarbij je gelijk denkt dat is voor auto's maar deze hoort daarbij.

Dit is allemaal te danken aan Wauzie's Tutorial:

IPL/IDE Documentatie

Hier staat niks in over wapens, maar in principe is dit hetzelfde, de nummers van de wagens zul je betwijfeld in Vechihles.IDE vinden, dit was ook zo bij VC (dacht ik), en het zal het zelfde te werk gaan, alleen heb je voor auto''s deze End Tag nodig:

end
jump

Ook weer een rare naamgeving, maar het zal betwijfeld de goede zijn ;) Veel Suc6 ermee :D

Geplaatst:

Niet over dat ze ergens spawnen, maar ik bedoel dat ze gewoon rondrijden en dat dat ene wapen wordt toegevoegd aan het spel, bijvoorbeeld de Nitestick in GTA III en een wagen van internet gewoon rondrijd.

Geplaatst:

volgens mij moet je niet alleen regels toevoegen, maar bij vc kon je ook het aantal autos veranderen, mischien moet dit ook bij gta3?

Geplaatst:

Je wilt dus gewoon, een Car-Mod, bijvoorbeeld een Ford Mustang in GTA SA. Dus de standaard wapens en auto's, vervangen, door auto's en wapens, die door Modders zijn gemaakt :?

Ik neem aan dat je weet hoe dat moet, aangezien je al wat meer van Modding weet, maar voor het geval, is er deze Tutorial over auto's:

Wagens instaleren met de IMG Tool

En voor wapens, heeft Mr. Mania-92 een Tutorial gemaakt, het is in principe het zelfde als Auto's installeren, alleen bij Wapens word er ook met een "Pivot" gewerkt. Dit heb je nodig om het wapen goed in de handen van de Character te krijgen.

Wapens in SA plaatsen

Dit moet genoeg info geven. Als dit niet is, wat je bedoelt, zeg dan even wat je dan bedoeld ;)

Geplaatst:

Nee, dít is het weer niet. :N Ik zal het even duidelijk uitleggen:

Ik wil graag wapens en wagens in SA, maar zonder ze te vervangen. Dus dat ze gewoon rondrijden samen met alle standaard auto's en dat agenten (bijvoorbeeld) nog een extra wapen bij zich hebben. Wat voor bestanden ben je daarvoor nodig en welke regels?? Er staat nog niks in de Master Tutorial List hierover.

Snappen jullie het nu?

Donwell

Geplaatst:

Het is weliswaar wel Hard-Coded, dus er komt veel modding ervaring bij kijken. Ik heb het nu over extra wagens toevoegen zonder ze te vervangen, er is wel een Tutorial op GTAforums.com, helaas in het Engels, maar beter dan niets.

Adding Cras, by not replacing them - Excellent Tutorial

Maar dat van Poltie Agenten, extra wapens erbij krijgen dat weet ik niet, zelf denk ik SCM. Misschien kan je een kijkje nemen in Peds.IDE of Weapons.DAT, of je daar het 1 en andere kan vinden. Het zal misschien kennen, maar ik heb hier helaas geen kennis over :-(

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...