Jump to content

Nieuw Moederbord

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

Ik had pas geleden nieuwe computer-onderdelen bij alternate.nl besteld, onder andere een nieuw moederbdord en een nieuwe videokaart. Mijn huidige moederbord heeft een AGP slot en ik wil een PCI-E slot omdat die stukke sneller is, ik heb dus ook een PCI-E videokaary besteld. Nu krijg ik te horen dat het moederbord niet meer gelevers kan worden en ze hebben geen alternatief. :-( Weten jullie een moederbord voor mij ?

Eisen:

Socket 478

PCI-E slot

Liefst 3+ PCI sloten, mag ook 2

DRR SD RAm sloten

:-(

Geplaatst: (bewerkt)

oke dat is niet leuk dat je nu geen moederbord hebt, ik heb even wat voor je opgezocht,

Op de site van 4launch waar ik zelf ook vaak me computer onderdelen koop, meestal

heb je ze dan binnen 3 dagen in huis, als het langer zou duren krijg je daar een email over.

Ik heb hier een goedkoop moederbord als hij niet goed is kan je altijd nog even verder kijken.

Om je moederbord op te zoeken ga naar links bij de zoekterm klik daarop moederborden

en verder kan je kiezen naar eigen keuze.

4Launch moederborden

Bewerkt: door ~Mario~
Geplaatst:

misschien kan je er een budget bij noemen blastov? ik bedoel zo kunnen wij zat moederborden vinden.. en die zullen dan misschien te duur zijn :{

Geplaatst: (bewerkt)

Ooh die ene van 100 euro die is inderdaad goed, Heb je hem al besteld?

Een A.G.I. Express slot is geloof ik een extra slot, voor je hardware.

Bewerkt: door ~Mario~
Geplaatst:

Moederborden met socket 478 en PCI-E zijn bijna niet te vinden, er bestaan er maar 2 geloof ik, beide zijn ze nergens meer leverbaar. Nu zit ik ook te denken aan een nieuwe processor, maar ik heb daar totaal geen verstand van. Weten jullie een goed moederbord+processor met PCI-E en DDR geheugen ? Liefst een proc. van Intel.

Geplaatst:

Wat is je budget?

De grootste hoofd categorieen in bij intel zijn:

Pentium - 1processor, goede kwaliteit

Celeron - 1processor, Budget processor, dus iets mindere kwaliteit&snelheid

Conroe(Core 2 Duo), Dit is het nieuwste van Intel, 2processors. Deze heeft de beste prijs/kwaliteit verhouding van de alle processors.

Geplaatst:
Wat is je budget?

De grootste hoofd categorieen in bij intel zijn:

Pentium - 1processor, goede kwaliteit

Celeron - 1processor, Budget processor, dus iets mindere kwaliteit&snelheid

Conroe(Core 2 Duo), Dit is het nieuwste van Intel, 2processors. Deze heeft de beste prijs/kwaliteit verhouding van de alle processors.

Processor+moderbord ongeveer rond de €150, maximaal €200. (Ik weet dat dit wat aan de lagre kant is maar ik heb ook al een videokaart van €290)

Mijn huidige specs zijn:

P4 3.2ghz socket 478

1024 DDR SD Ram

Nvidia 5500 (Ik had een ATI X1600 Pro maar die had ik verkocht)

De nieuwe specs worden dan:

1024 DDR SD Ram (hetzelfde dus)

XFX Nvidia 7900GT Extreme

Wat is een goede procossor in verhouding met het aantal ram en videokaart ?

Geplaatst:

Dit is eigenlijk heel toevallig vorige week toen ik op vakantie was had ik een tijdschrift mee genomen waarin stond dat je altijd een soort van balans moet maken bij het uitzoeken/asembleren van je computer. Ik zal dat punt nader- belichten. Ik neem een voorbeeld, je neemt een niet snelle Processor, en een zeer snelle Graphische kaart. Dit levert eigenlijk niet de beste prestaties op, een videokaart heeft namelijk 3D beelden en Reken krachten nodig. De Reken krachten komen hoofdzakelijk uit de Processor, beschik je niet over een snelle Processor dan kan je snel en uitgebreid gamen wel vergeten. De balans moet uiteraard gevonden worden en het moet binnen jou budget blijven. Wat ik dus eigenlijk nu voorstel is dat je een Goedkopere Graphische kaart neemt en dat je dan bijvoorbeeld meer aan een Processor geeft, want het model dat je nu hebt uitgekozen is het één na snelste model dat er op dit moment is bij nVidia. Dus die kan je denk ik wel weg laten en tevens zou het gewoon zonde wezen als je er mee zit. Als het niet helemaal lekker loopt uiteraard, er gelden uiteraard ook og meer zaken zoals de snelheid van het geheugen, maar dat zit zoals ik kan zien wel goed, uiteraard kun je beter voor 2gigabyte geheugen gaan gezien jou keuze van videokaart. Dat valt imo niet binnen jou Budget dus ik ben op zoek gegaan naar een ander alternatief.

Laat ik maar beginnen bij de processor, je gaf eigenlijk zelf al aan dat je liever een Intel wil, natuurlijk is het een persoonlijk keuze en daar ga ik dan ook op in. Het is tevens moeilijk voor mij, want ik ben eigenlijk een Amd- aanhanger, maar ik bekijk het uit een gelijk- standpunt: Prestatie voor Eigen mening. Gezien de toekomst ben ik eigenlijk niet van plan je een Pentium 4 voor te scharrelen, maar ik ben gezien je doeleinden af gegaan op een Dual Core processor met een 64bit mogelijkheid. Gezien je niet al te veel geld wilt besteden aan een processor ben ik voor een normale en degelijke processor gegaan, die voldoet aan jou eisen. Ik heb het over de : 'Intel® Pentium® D 915' een processor met twee Core's in één processor dit houd dus niet in dat hij twee keer zo snel werkt, maar werkt wel degelijk sneller, omdat de cache in dit geval dermate hoger is. Dit komt ten goede bij het comprimeren en vul het verder zelf aan. Dus niet echt heel geschikt voor Gamen, maar wel voor het omzetten en dergelijke. Daarnaast zitten er diverse technologien op zoals: 64bit en dergelijke. Een goede processor voor niet al te veel geld, en het is een Socket 775 dus er moet uiteraard ook een nieuw moederbord gezocht worden.

Dan moeten we natuurlijk ook kijken naar het moederbord zoals je waarschijnlijk nu al weet moeten we op zoek naar een Socket 775 moederbord. Aangezien dit nog een vrij- recente standaard is moet het eigenlijk niet heel moeilijk zijn. Ik heb gezocht naar een effciënt en degelijk bord waar je zo min mogelijk problemen mee kunt krijgen. Uiteindelijk bleek het toch wat moeilijker te zijn dan verwacht, want de recente borden beschikken vooral over de nieuwe Standaard: 'DDR2'. Helaas heb ik geen geschikt moederbord kunnen vinden die schikt aan jou huidige geheugen het is tegenwoordig allemaal overgegaan op DDR2 tenminste bij socket 775. Het beste lijkt mij overstappen op DDR2 geheugen, uiteraard kun je de huidige geheugen stroken die je in gebruik hebt na het kopen van je nieuwe systeem altijd nog verkopen voor een leuk prijsje, als je hier in toe stemt kan ik wel op zoek gaan naar een goed moederbord en een set geheugen stroken voor DDR2. Natuurlijk zijn we er nog niet, want we moeten de videokaart nog behandelen tenminste dat wil ik doen, omdat ik de door jou uitgekozen videokaart overkill vind.

Zoals ik zonet al zei ben ik op zoek gegaan en ik kan je verblijden want op het gebied van videokaarten hoef je eigenlijk niet zoveel te controleren en dergelijke of alles past en vul het zelf nog maar eens aan. Neem bijvoorbeeld de : 'XFX GeForce 7600GT XXX'. Een degelijke kaart voor een mooie prijs, draait op een mooie MHz en heeft een normaal aantal PixelPipelines. Ik denk zelf dat dit wel overéén komt met jou wensen, en dit scheelt je uitermate veel geld en dat kan je weer gebruiken bij de Processor en dat verhoogd de prestatie uiteraard weer. Verder heb ik eigenlijk niet veel te vertellen, standaardpunt: 'Mooi Hardwareonderdeel met een scherp geprijst kaartje'.

---

Je (Blastov) vroeg me reeds op msn nog een aantal dingen waar ik wel antwoord op kan geven, je vroeg wat het verschil was tussen Intel en Amd. Eigenlijk kun je normaal zeggen dat het twee merken zijn die de dominantie hebben, maar er zitten verschillen in de structuren. Amd heeft bijvoorbeeld een hogere Cache en een lagere MHz en bij Intel is dat weer omgekeert eigenlijk schiet je daar dus niet heel van op. Toch zijn er veschillen waaronder Amd zich bekeert onder de echte Gamers en Intel verkeert zich tot de zakelijke groep oftewel de mensen die veel bestanden omzetten oftewel Comprimeren. Dat gaat dan een paar fracties sneller, maar voor gamen schiet Amd echt ver boven Intel gezien recente Benchmarks (tests). Maar gamen is nog altijd rendabel op een intel en comprimeren is ook altijd nog te doen op een Amd, alleen de één is weer beter in dit en de andere weer in dat als je begrijpt wat ik bedoel.

Ook vroeg je (Blastov) me recentelijk wat het verschil was in de bepaalde namen van Cores. Ik zal je dat uitleggen in een simpel List tag waardoor je een overzicht krijgt van wat de cores kunnen en waarvoor ze dienen. Om deze geblaat post helemaal af te maken heb ik ook nog even wat Afkortingen opgeschreven, zoals Cpu en Gpu en Core en vul het deze keer ook weer zelf aan.

• Processor- namen:
  • Intel Pentium III - Info: Een uit de oudere serie gebaseerde Core. Socket(s): 370
  • Intel Celerom (D) - Info: Prima voor Instap Pc's. Socket(s): 478, 775
  • Intel Pentium 4 - Info: Een degelijke en tevens (zeer) snelle processor. Socket(s): 478, 775
  • Intel Conroe - Info: Vernieuwde achictuur en beter dan zijn voorgangers. Socket(s): 776
  • AMD Athlon 64 - Info: Standaard en degelijke processor. Socket(s): 754, 939, AM2
  • AMD Sempron - Info: Prima budget oplossing, niet meer dan dat. Socket(s): 754, A, AM2
  • AMD Athlon 64 X2 - Info: De (zeer) snelle oplossing. Socket(s): 939, AM2
  • AMD Opteron - Info: De zwaardere Server oplossing. Socket(s): 939, 940

• Afkorting(en) voor de Computerwereld
  • Cpu - Centrale Processor Unit
  • Gpu - Graphical Processor Unit
  • ...

Geplaatst:

Erg bdankt summerbase. :)

Ik heb de nieuwe onderedelen bestelt,

Ik ben toch voor een AMD proseccor gegaan met socket 939, gelukkig zijn alle socket 939 moederborden ddr.

Ook heb ik een iets minderdere maar wel stuk goedkopere videokaart genomen, namelijk de XFX GeForce 7600GT XXX, die jij mij ook voorstelde.

Voor het moederbord wist ik niet echt wat ik moest nemen, uiteindelijk heb ik de Gigabyte K8N-SLI genomen, dan kan ik altijd nog overwegen om 2 van die 7600s erin te trekken.

Over de processor heb ik ook na lang zit te denken, uiteindelijk heb heb ik voor de Athlon™ 64 4000+ gekozen, de bulk versie want ik trek er een koeler van zalman op.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...