Jump to content

Nintendogs

Recommended Posts

Geplaatst:

Schrijf inderdaad alles maar op. Dan kunnen wij misschien kijken wat je probleem is.

Did Maxie (Maxie is mijn hond) respond to you? keep calling his name so he can get used to hearing it.

Betekent ongeveer:

Reageerde Maxie op je? Blijf zijn naam roepen zodat hij gewend is om het te horen.
  • Reacties 46
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Talietje

22

• Jowx

11

• Dutchy3010

7

• Silverwing

3

Geplaatst:

ik aai mijn hond maxie wat, dan komt er plots dit op:

He seems to have forgotten his name. Try teaching it to him again.

ik klik op volgende.

dan komt erop:

Pronounce it very cleary, like this.

ik klik op volgende en dan begint de audio, een paar keren moet ik dan zijn naam roepen (Maxie)

na de audio komt dit erop:

He learned his name! You'd better make a note of it before you or your puppy forgets.

en dan moet ik zijn naam typen, nadat ik zijn nam heb getypt komt er dit op:

Is maxie correct? - Yes

dan slaat hij het op.

This dog's name is now maxie!

volgende

Maxie seems to be quite happy that you've given him a name.

volgende

From now on, he should respond when you call him maxie.

volgende

If he responds, gently pet him and praise his good behaviour.

volgende

Keep calling his name so he can get used to the sound of it. (Touch to continue.)

klik op volgende en dan ben ik weer in home niks verandert, nog altijd het zelfde!

Wat nu? en willen jullie het in nederlands vertalen zodat ik kan meevolgen.

Geplaatst:

Nu snap ik je probleem, je hebt een nogal vergeetachtige hond uitgekozen. Probeer na het aanleren van zijn naam om hem vaak bij z'n naam te noemen. Zo went hij eraan en vergeet hij hem niet, in jouw geval vergeet je hond snel z'n naam waardoor jij het alsmaar opnieuw moet doen. Dus heel veel keer z'n naam zeggen als hij hem geleerd heeft, dan is het probleem opgelost. :)

Geplaatst: (bewerkt)

Nou, ik zal mijn best doen om het zo goed mogelijk te vertalen :).

He seems to have forgotten his name. Try teaching it to him again.

Het lijkt erop alsof hij zijn naam vergeten is. Probeer het hem opnieuw te leren.

Pronounce it very cleary, like this.

Spreek het duidelijk in, zoals dit.

He learned his name! You'd better make a note of it before you or your puppy forgets.

Hij heeft zijn naam geleerd! Je kan het best een notitie maken voor jij of je puppy de naam vergeet.

Is maxie correct? - Yes

Is maxie goed? - Ja

This dog's name is now maxie!

De naam van deze hond is nu maxie!

Maxie seems to be quite happy that you've given him a name.

Maxie lijkt erg blij dat je hem een naam hebt gegeven.

From now on, he should respond when you call him maxie.

Vanaf nu moet hij reageren als je 'maxie' roept.

If he responds, gently pet him and praise his good behaviour.

Als hij reageert, aai hem zacht en beloon zijn goede gedrag.

Keep calling his name so he can get used to the sound of it.

Blijf zijn naam roepen, zodat hij kan wennen aan het geluid.

Je moet dus eerst zijn naam geven. Na dit verhaal moet je hem een paar keer roepen en dan beetje aaien ofzo. Als je dit vaak genoeg doet, krigj je volgens mij een geluidje. Zorg wel dat je de naam goed uitspreekt. Dan kan je ook de andere dingen, als contests en wandelen, gaan doen.

Ik hoop dat het nu wel lukt. Dit was weer goed voor mijn Engels ;).

Groetjes, Dutchy3010

Bewerkt: door Dutchy3010
Geplaatst:

zijn naam is niet zo belangrijk, ik heb ook nintendogs en zeg nooit zijn naam :clown:

het is belangrijker dat je je hod contests laat doen en ermee gaat wandelen zo gaat je trainerniveau omhoog en kan je dingen vrijspelen.

Dus zit er niet mee in ^^

Geplaatst:
zijn naam is niet zo belangrijk, ik heb ook nintendogs en zeg nooit zijn naam :clown:

het is belangrijker dat je je hod contests laat doen en ermee gaat wandelen zo gaat je trainerniveau omhoog en kan je dingen vrijspelen.

Dus zit er niet mee in ^^

Als je verder vordert in het spel, hoef je de namen inderdaad niet te gebruiken. Kan natuurlijk wel, maar ik gebruik hem zelf eigenlijk ook nooit.

Maar in het begin moet je de hond eerst een goede naam geven en zorgt dat hij ernaar luistert. Anders kan je niet verder. Als je het 'ritueel' wat dastraks is genoemt niet voltooid, kan je ook geen contests doen of gaan wandelen. Ook winkelen gaat dan niet.

Je moet dus eerst die naam goed geven, voordat je verder kan komen in het spel!

MVG, Dutchy3010

bedankt, ik zal het eens proberen.

omai ik wist niet dat mijn hond zooooooooo vergeetachtig is! :bonk: het zal een moeilijke tijd zijn :bonk:

edit: joepie!!! ik startte het spel op en ik riep maxie en hij kwam naar me toe en dan mocht ik hem al direct een commando leren, zit dat werkt nu ook en nu kan ik met hem uitgaan!! bedankt allemaal, ik dacht dat mijn spel kapot was, maar het is niet zo, het werkt prima!!

Bewerkt: door tallex

ik heb 3 vraagjes

1. komen er later ook nieuwe spullen in de winkels , of zijn dat altijd dezelfde?

2. ik heb gelezen dat je een boodschap kan opnemen, ik wil het doen maar het werkt niet en ik heb de witte

recorder?

3. en ik heb ook gelezen in het boekje dat er een Secondhand shop is waar je je spullen kan verkopen ,

maar ik kan daar alleen spullen kopen.

en eigenlijk nog iets: ik wil zo graag dat mijn hond vrienden leert kennen maar daarvoor moet je zo iets inschakelen, de draadloze stand maar ik weet niet hoe ik dt moet doen.

edit: ik weet het, ik heb veel vragen, ik heb er nog eentje: hoe weet je zeker dat je puppy goed is getraind voor een contest te doen, of kun je dat niet weten?

1. Er komen soms nieuwe spullen in de winkel, dit zijn tijdelijke exclusieve spullen die er zo nu en dan verschijnen.

----------

2. Als je bij Supplies -> Care -> Bark Mode Book op pagina 6/9 kijkt zie je een plaatje met een beschrijving van de knoppen. Hieronder vertaal ik de beschrijving voor je, voor de plaatjes moet je op pagina's 6/9, 7/9 en 8/9 van het Bark Mode Book kijken.

(1) = Opneem knop.

(2) = Afspeel knop.

(3) = Verwijder knop.

(4) = Opneem naald.

Om een bericht op te nemen moet je op de opneem knop (1) drukken, dan de naald (4) naar de plaat bewegen. Je bericht wordt opgenomen totdat de naald (4) stopt, om het opnemen te stoppen kun je de naald (4) van de plaat af halen. Om naar je bericht te luisteren moet je op de afspeel knop (2) drukken, dan de naald (4) op de plaat zetten. Om je opgenomen bericht te verwijderen moet je simeplweg op de verwijderknop (3) drukken.

Wanneer je een bericht hebt opgenomen krijgen andere gebruikers die je tegenkomt het geluid te horen bij de ontmoeting. :)

----------

3. Als je je hond uit laat kan je in je route langs 2 winkels gaan, 1 is er rechts onder, de ander is links boven. Als je dan in de winkels komt kan je spullen kopen, maar ook verkopen.

----------

4. Je kan naar vrienden zoeken door naar Menu -> Go out -> Bark mode te gaan, je kan dan ook je NDS op stand-by zetten door hem dicht te doen. Wanneer het systeem een andere Nintendog heeft gevonden, waarschuwt hij je door middel van een geluidje. Ke kan ook de optie ''Picto Chat Search'' aan zetten door naar Menu -> Go out -> Info -> System settings -> Picto Chat Search On te gaan, dan zal hij automatisch naar andere Nintendogs zoeken en een waarschuwing geven als er een in de buurt is.

Bewerkt: door Jowx
1. Er komen soms nieuwe spullen in de winkel, dit zijn tijdelijke exclusieve spullen die er zo nu en dan verschijnen.

2. //

3. Als je je hond uit laat kan je in je route langs 2 winkels gaan, 1 is er rechts onder, de ander is links boven. Als je dan in de winkels komt kan je spullen kopen, maar ook verkopen.

4. Je kan naar vrienden zoeken door naar Menu -> Go out -> Bark mode te gaan, je kan dan ook je NDS op stand-by zetten door hem dicht te doen. Wanneer het systeem een andere Nintendog heeft gevonden, waarschuwt hij je door middel van een geluidje. Ke kan ook de optie ''Picto Chat Search'' aan zetten door naar Menu -> Go out -> Info -> System settings -> Picto Chat Search On te gaan, dan zal hij automatisch naar andere Nintendogs zoeken en een waarschuwing geven als er een in de buurt is.

[/u]

maar hij kan niet verder zoeken dan 10 meter?!

Maar hij kan niet verder zoeken dan 10 meter?!

Klopt, Nintendogs werkt helaas niet via het Wi-Fi netwerk van Nintendo. Je kan dus alleen kennis maken met andere gebruikers als die binnen een korte afstand van jou zitten.

Btw, ik heb het antwoord op de 2e vraag in de andere post gezet. ;)

[Edit]

edit: ik weet het, ik heb veel vragen, ik heb er nog eentje: hoe weet je zeker dat je puppy goed is getraind voor een contest te doen, of kun je dat niet weten?

Dat kan je niet weten, de enigste manier om er achter te komen is mee doen aan een contest en zien wat je er van maakt. :puh:

kan je hond misschien dan ook vrienden ontmoeten in dat spel?

Ja, tijdens het uitlaten kan het voor komen dat je een andere Nintendog tegen komt. Je houdt dan meestal een praatje met de eigenaar van die hond en in de tussentijd speelt jouw hondje met die ander. Ook als je tijdens het uitlaten een park in gaat kan het zijn dat er een andere hond loopt, ook dan spelen ze samen. :)

Geplaatst:

Wanneer je gaat wandelen met je hond, en je gaat over zo'n vakje met vraagteken, heb je twee mogelijkheden:

1. Je krijgt een cadeautje, altijd leuk natuurlijk.

2. Je ontmoet iemand die ook aan het wandelen is. Als je, na de tip, even doorgaat en de hondjes naar elkaar laat gaan, kan er een soort van vriendschap ontstaan... Of ze mogen elkaar niet, maar dat is afwachten. Als je te vroeg weggaat, komt er iets te staan als: 'Maxie is still curious about ... '.

Verder kan je ook naar een park gaan waar honden zitten, daar leer je ze ook kennen. Echte vrienden krijg je niet in het spel volgens mij.

Geplaatst:

Wanneer je gaat wandelen met je hond, en je gaat over zo'n vakje met vraagteken, heb je twee mogelijkheden:

1. Je krijgt een cadeautje, altijd leuk natuurlijk.

2. Je ontmoet iemand die ook aan het wandelen is. Als je, na de tip, even doorgaat en de hondjes naar elkaar laat gaan, kan er een soort van vriendschap ontstaan... Of ze mogen elkaar niet, maar dat is afwachten. Als je te vroeg weggaat, komt er iets te staan als: 'Maxie is still curious about ... '.

Verder kan je ook naar een park gaan waar honden zitten, daar leer je ze ook kennen. Echte vrienden krijg je niet in het spel volgens mij.

mijn hond vecht altijd met een hond die hij tegen komt :)

en als je hond nu iemand tegenkomt , de hond die in dat spel zit niet van de draadloze stand maar de hond die in hets spel zit, kan die daar dan een vriend met worden zodat de naam van je hond zijn vriend in zijn vriendenlijst staat

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...