Jump to content

Normale Muziek >> House Muziek

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

Ik ik heb een helehoop mooie muziek op mijn computer staan. (Zonder zangers er doorheen.)

Sommige van deze muziek wil ik in house omzetten, dat alle tonen in house muziek tonen veranderen.

Een soort van "Remix". Zou iemand misschien een programma daarvoor weten dat gratis is.

(Ik post dit niet in het muziek en film forum omdat ik dat daar niet vind passen. Ik vind het meer een beetje bij programmeren horen. Als het daar wel thuishoort vergeef het mij dan. :puh: )

Geplaatst: (bewerkt)

Zeh...

Allereerst heb je een geluidbewerkingsprogramma nodig om het beatritme te veranderen (nu hoort het wél in het muziek forum), en ook een programma die der een bas inzet etc.... wel veeleisend ouwe, dit moet je aan een DJ vragen, niet aan gtaspelers _O_

Bewerkt: door Murk
Geplaatst: (bewerkt)

Wel, je kan het met verschillende programma's doen.

Om een remix te maken gebruik ik de volgende programma's:

• Magix music maker.
  • Fruityloops Studio.

Deze zijn bijden niet gratis maar je kan er wel een trail afhalen.

Eerst open je het muziek bestand in Music maker.

Dan voeg je er wat filters aan toe (voor de gewenste techno/house beat).

En vervolgens maak je de rest van de remix in Fruityloops (je voegt er wat kicks en basses aan toe) .

Edit: deze hoort btw in Software forum thuis.

Greetz :sigaar:

Bewerkt: door DaBeast
Geplaatst:

'Murk' niet iedereen is hier alleen een Gta-speler, reken maar dat hier mensen zijn die verstand hebben van geluid. En dan zul je net zien dat ik veel van Muziek af weet, ik kan je dan er ook wel bij helpen, maar eigenlijk weet ik niet echt een gratis programma. Ik zelf gebruik ik de uren dat ik niet te doen heb altijd: 'Magix Music Maker- 06'. Natuurlijk zijn er wel andere programma's, maar daar moet helaas ook voor betaald worden. Magix is in mijn ogen een goede speler in de markt, omdat het vrijwel alles bied om muziek aan te passen en er zelf een grote collectie aan toe kunt voegen. Tevens kun je er het BeatRitme mee aanpassen waarna je met de bijgeleverde Beats voor House er een echt house- nummer van kunt maken. Je kan eigenlijk alles aanpassen met die programma, maar dat betaal je helaas ook voor. De Audiobewerkings mogelijkheden rijzen veruit en je kan er ook films mee produceren. Je kan op 'deze' pagina een compleet overzicht vinden van Magix Music Maker 2006. Je kan er volgens mij ook een dertig dagen probeer- versie downloaden, om alvast in de stemming te komen.

Verder weet ik niet echt meer een gratis programma, dus je zou eventueel moeten wachten op iemand anders die wel ervaring heeft met een gratis programma. Ik zal er zometeen naar zoeken, maar ik denk niet echt dat er zo'n uitgebreid programma als Magix gratis is, maar dat moet ik natuurlijk nog even uitzoeken. Ik wens je in ieder geval veel succes en mogen we hopen dat iemand anders met een gratis alternatief komt. :cya:

Geplaatst:

Ik ben zelf fan van de ouderwetse "Trackers". Dat zijn programma's waar je met behulp van samples een nieuw nummer in elkaar kan prutsen. Ik heb ooit al eens een remix van "The hardest button" gemaakt (trouwens nooit afgemaakt) met ModPlugTracker. Dat is een gratis programma om muziek mee te maken.

Trackers zijn van nature handiger om nieuwe nummers te maken in plaats van bestaande nummers bewerken, maar het kan wel. Je zult dan alleen het orgineel in stukjes moeten knippen.

Het programma is open-source en volledig gratis: ModPlug tracker op sourceforge

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...