Jump to content

Een goede site maken...

Recommended Posts

Geplaatst:

Jij wilt een goede site maken, maar je weet nog niet echt een onderwerp, of hoe je het gaat aanpakken? Wel, dan probeer ik je hierbij te helpen. :)

Om te beginnen moet je een goed onderwerp hebben, daar gaat het meestal fout. Als simpel voorbeeld zag ik paar dagen geleden een site over muziek en games. 1)Dat past niet bijeen 2) Je kan best een onderwerp hebben waar je je op concentreert, later kan je uitbreiden. En het onderwerp moet ook origineel zijn, games algemeen zijn afgezaagd, gta is afgezaagd.(qwa sites eh) Je kan wel bijvoorbeeld over een bepaald game een goede walktrough maken, valt altijd in de smaak. Maar probeer een zo origineel mogelijk onderwerp te pakken. :)

Dan moet je eerst ideen bedenken, en ze later gaan uitwerken. Ik geef enkele voorbeeldjes:

Ga ik er een forum bijdoen? Pak ik er een blog bij? Ga ik e107 pakken? Welke CMS pak ik? Ga ik de site zelf maken? Word hij html, of php ? Kan ik betaalde host krijgen ? Welke dan ?

Zo moet je blijven voortdenken, todat je je sites in de puntjes hebt bedacht. Om je op weg te helpen hier wat hints. Ga je enkel een site maken die nieuws over iets geeft, pak een blog. Websystemen van een blog zijn bijvoorbeeld Wordpress. Een forum is afteraden, dan concentreren de bezoekers zich niet op de site. Later kan je dat er wel bijdoen. Zelf een site maken is afteraden, behalve als je goed php kan. Wil je extra pagina's, en veel functies, een soort uitgebreide blog zogezegd; Pak dan een CMS. e107 is zeker een aanrader, mits je veel functies wilt.

Wat ook nog een belangrijk gegeven is, de host. Betaald geeft een beter indruk. Wil je toch niet zoveel betalen, kan je gratis hosten pakken, maar toch een domein naam. www.pcextreme.nl of neostrada.nl zijn aanraders voor betaalde host. Gratis host is www.byethost.com wel een goede. Heb je een gratis domein naam,zoals .nl.tt. of .tk, probeer dan in de control panel de popup's en reclame uit tezetten. Maar tegenwoordig heb je voor 1.50 de maand al erg goede hosting met een domein naam.

En een belangrijk detail is wie er meewerkt aan je site, de crew dus. Ga je het helemaal zelf doen, dan moet je veel tijd hebben. 3 of 4 man is erg goed voor een goede site. Maar let op, neem niet zomaar mensen aan, voor je het weet verknallen ze heel je site. Maar de crew moet ook abn praten, ervaring hebben met jou websysteem en veel online. Dat is de basis voor een goede crew.

Zo, ik hoop dat je nu al een goede site kan maken. :)

Geplaatst:

Uistekende tut, echt voor beginners, misschien kan je er ook bijvertellen om mensen te lokken, want ja een site zonder bezoekers is nutteloos, ik moet trouwens ook nog bezoekers krijgen :duh:

Geplaatst:

Thnks..

Maar weten jullie ook site's voor een site te maken..

Ik ken er wel al een paar maar die zijn niet goed...

Bijv.:

www.freewebs.com

Dat is een hele bekende maar daar kan ik niets met html worden..

Misschien wil iemand me daar in helpen?

Geplaatst:

Zoals Follow het al zei, Uistekende tut!

Ik denk dat beginners hier wel wat aan hebben!

Maar ook natuurlijk mensen die wat beter zijn met websites.

Deze tut is verder uitstekend gemaakt!

• 8 maanden later...
Geplaatst:

je kan ook een programma gebruiken van office (frontpage)

maar daar mee ontwerp je wat en klik je onder aan op "CODE" en heb je het code beeld van je ontwerp

Geplaatst:

maar daar mee ontwerp je wat en klik je onder aan op "CODE" en heb je het code beeld van je ontwerp

¾ jaar later heeft hij vast al wel een site gevonden ;)..

Geplaatst:

euh ik snap je niet egt ;p

Geplaatst:

euh ik snap je niet egt ;p

Hij bedoelt dat het niet een handige bump is, omdat je antwoord geeft op een vraag die al een tijdje geleden gesteld is en de vraagsteller waarschijnlijk al wel een antwoord gevonden heeft. Daarbij vind ik het niet zo'n hele toevoeging bij het onderwerp, aangezien Frontpage eigenlijk te simpel is voor het uitvoeren van de tut die hierboven staat. Volgende keer dus die twee punten even bijlangsgaan voordat je een topic gaat bumpen ;).

Geplaatst:
Uistekende tut, echt voor beginners, misschien kan je er ook bijvertellen om mensen te lokken, want ja een site zonder bezoekers is nutteloos, ik moet trouwens ook nog bezoekers krijgen :duh:

hey Follow,

je kan je site bekend maken door je in te schrijven bij zoekmachines. de meesten zijn gratis:

hier: http://www.webpromotie.com

en hier: http://www.lapoo-ads.com/cgi-bin/sitesubmi...tter.cgi?submit

alsjeblieft!

groetjes: 456923

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...