Wrieh Geplaatst: 6 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2006 is dit mogelijk 2 windows op 1 pc?want ik wil graag oudere games spelen op me pc en daar heb ik win 98 voor nodig deze pc heeft nu win xp of is dta niet mogelijk?PS:ik heb 2 hardeschijfen Reageren
wizkid4590 Geplaatst: 6 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2006 Je moet op een van je HD's 2 partities aanmaken en op en van de partities de ene Windows zetten en op de andere de andere. Maar je kan ook de ene Windows op je ene HD zetten en de andere Windows op de andere. Je krijgt als het goed is vanzelf een menu wanneer je opstart. In dat menu kan je kiezen welk OS je wil laden. Reageren
Wrieh Geplaatst: 6 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 6 augustus 2006 ik ehb 4partities das dus goed ik kan dus gwoon de win 98 cd in me cd speler proppen? Reageren
Hutenmah414 Geplaatst: 6 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2006 Dat is mogelijk ja... Maar er is ook een simpelere oplossing, als je een spel op Windows XP wilt spelen in ''98 versie kan je op het icoontje van dat spel klikken met je rechter-muisknop en dan op proporties klikken, dan klik je op compatibility, dan zie je iets staan van run this programma in the compatibility mode for... dan kan je kiezen tussen '' 95, 98 ...enz. Volgens mij kan je hier ook gewoon 98 games mee spelen, lijkt me handiger dan nog een windows op je pc Maar om dan op je vraag te komen in dit topic, dat is mogelijk, Je doet gewoon de normaale procedure van een Windows instalatie, je legt de Windows 98 cd in de cd-rom start computer op, als je het scherm te zien krijgt waar je moet kiezen, dan kies je gewoon een andere partitie dan waar je Windows XP staat, zo simpel is het... Als alles voltooid is en de 2 besturingssysteemen staan erop en je start je computer, dan krijg je een scherm te zien waar je moet kiezen tussen welk besturingsyteem je wilt laden, je kan geen 2 syteemem tegelijk laden ! Maar als ik jouw was zou ik gewoon eerst eens het eerste proberen Tim Reageren
Wrieh Geplaatst: 6 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 6 augustus 2006 @tym van vinckt ik ehb dat ook al geprobeerd maar dan werkt het ook neit wel stond op deze computer win 98 dar dete hij het wel op dus... en verder bedankt ga het meteen proberen maar eerst ff de win 98 cd vinden en het boekje Reageren
Wrieh Geplaatst: 6 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 6 augustus 2006 heel erg bedankt....... nu kan me pc maar 1 partitie vinden en die si 8 mb groot.......das dus kloteiemand tips? Reageren
Hutenmah414 Geplaatst: 6 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2006 Hu.. Je PC herkent maar een partitie en die is 8 MB groot ? Waar staat je Windows XP dan op ? Reageren
Wrieh Geplaatst: 6 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 6 augustus 2006 als ik hem opstart vraagt ie nu om een opstardiskette mischien virus ofzo? ik zit nu op em avder spc Reageren
wizkid4590 Geplaatst: 6 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2006 Volgens mij heb je al je partities weg gegooit. Doe de installatie cd van XP er is in en kijk is of die nog wel partities kan vinden. Reageren
.::FLIPKIP::. Geplaatst: 6 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2006 Ik vraag me nu af, waarom wil je windows 98 nog hebben? je kan beter gewoon alleen windows xp hoden, die bied een functie om programma's dus ook games in windows 98 uit te voeren, je kan ze zelfs dan in 95 uitvoeren! Reageren
ikt Geplaatst: 6 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2006 @tym van vinckt ik ehb dat ook al geprobeerd maar dan werkt het ook neit wel stond op deze computer win 98 dar dete hij het wel op dus... en verder bedankt ga het meteen proberen maar eerst ff de win 98 cd vinden en het boekje Ik vraag me nu af, waarom wil je windows 98 nog hebben? je kan beter gewoon alleen windows xp hoden, die bied een functie om programma's dus ook games in windows 98 uit te voeren, je kan ze zelfs dan in 95 uitvoeren! Zie quote boven jouw quote .:FLIPKIP:. Dat lukt dus niet Reageren
Wrieh Geplaatst: 7 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 7 augustus 2006 (bewerkt) sommige dos games doen het niet op xp;) en wle op 98 en op xp zitten toch te veel opties... wil je iets veranderen meot je heel veel zoeken voor een kleine optie EDIT:@wizkid hoe bedoel je alle partities ik heb niks weg gegooid...mischien heeft em win 98 setup dat gedaan hij moest ook perse win 98 op c: instaleren dat ertoen iets fout was gegaan.... Bewerkt: 7 augustus 2006 door jensbrinkman Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 7 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2006 Ik heb ook dualboot op mijn pc tussen Windows XP Home en Windows XP Pro gaat prima maar voor Windows 98 Kun je beter VMware gebruiken daarmee heb ik zelfs windows 3.1.1 geemuleerd op xp! Reageren
wizkid4590 Geplaatst: 7 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2006 Laten we eerst is zorgen dat die pc weer normaal draait. Probeer is met de Windows XP cd een partitie van 15gb aan te maken, en installeer daar XP is op. Hopelijk draait je pc dan in ieder geval weer een beetje. Reageren
Goudvis Geplaatst: 7 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2006 Wel duur, maar werkt zeer goed: VMWare, daarmee kun je binnen een draaiende windows een programma starten dat net alsof doet dat het een losse computer is. Dan kun je dus een tweede windows / linux / whatever installeren. Werkt echt perfect, heeft vele mogelijkheden. Zo heb ik bijvoorbeeld een extra windows waarin ik verdachte software draai, gaat hij kapot, dan gooi ik hem weg en begin weer met een oud kopietje. Er is ook een gratis variant, maar die heb ik nooit getest: Bochs Misschien heb je nog wat aan deze info ? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.