kees1991 Geplaatst: 6 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2006 (bewerkt) ik heb een eiland gemaakt en die ingame geset eerst was die te groot toe was er vanallles mis met de col en toen was die te klijn maar was de col wel goet. nu is die op de perfecte maat. maar is er helemaal geen col. eerst dacht ik dat mijn model te hicht poly was dus heb ik hem in 2 stuken gemaakt. dit hielp niet dus heb ik hem in 4 stuken gamaakt. nu zijn het stuken van 600 700 800 800 polys. en nog steets is er geen col. hoe kan dit en hoe los ik het op ? dit is de IDE #Item Definition File created by MapEditor objs 18631, kees1991, kees1991, 300, 128 18632, kees1992, kees1991, 300, 128 18633, kees1993, kees1991, 300, 128 18634, kees1994, kees1991, 300, 128 end tobj end 2dfx end en dit is de ipl #Item Placement File created by MEd inst 18631, kees1991, 0, 94.1782, -1877.99, 0.445, 0, 0, -0.707106312094, 0.707107250279, -1 18632, kees1992, 0, 94.1782, -1877.99, 0.445, 0, 0, -0.707106312094, 0.707107250279, -1 18633, kees1993, 0, 94.1782, -1877.99, 0.445, 0, 0, -0.707106312094, 0.707107250279, -1 18634, kees1994, 0, 94.1782, -1877.99, 0.445, 0, 0, -0.707106312094, 0.707107250279, -1 end de dff staat wel goet in het spel aleen sie ik die soms niet maar dat is niet zo erg. aleen als ik er heel dicht bij ben sie ik hem ga ik wat verder weg (klijn stuke maar) dan sie ik hem als snel niet meer. maar daar gaat het niet om ik moet het col prbleem opgelost hebben EDIT is er nog een manier om een col te maaken. omdat dit schijnbaar niet echt werkt met 3ds ?? EDIT dit is de allereerst x dat ik 699 post heb dat zal mij niet nog een x luken op de forum Bewerkt: 6 augustus 2006 door kees1991 Reageren
PizzaTonno Geplaatst: 6 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2006 Zijn je dff's wel binnen de groote van 256² Reageren
Blastov Geplaatst: 6 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2006 is er nog een manier om een col te maaken. omdat dit schijnbaar niet echt werkt met 3ds ?? Nee, die met de Col IO is de enigste manier. Wat je altijd ook met je cols voor sa moet doen is je col met de Coll Editor II openen en hem converteren naar COL3, lighting toevoegen, material conversion van vc naar sa en optimizen.Daarnaast moet je er altijd voor zorgen dat je object binnen een gebied van 256x256 bevind. Dait kun je simpelweg zien door een plane van 256x256 op x0 y0 te plaatsen in 3ds. Als dat niet zo is dan is dat gedeelte dat buiten 256x256 bevind niet solide, dus niet tastbaar. Je ziet dan trouwens ook een foutmelding met het converteren naar COL3 in de coll editor. Reageren
kees1991 Geplaatst: 7 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 7 augustus 2006 jha dat zal het zijn mijn eiland was the groot. want hij was echt net zo groot als sa. nu is die klijner en kan ik er wel op loopen aleen somige stuken bij de rand niet. dit komt natuurijk omdat die dan nog iets te groot is. tnx alerbij nu is mijn eiland dus goet. nu heb ik nog 1 klijne vraag. mijn eiland is erg hoekig. dus ik heb CMsmood gedaan. aleen als ik dan de col wil opslaan komt die met een fout melding. wrm dat dan ? Reageren
Blastov Geplaatst: 7 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2006 Wat voor foutmelding ? Trouwens, ee betere manier is gewoon door vertex'en te verschuiven. MSmooth is meer bedoeld om hoekige dingen gladder te maken. Reageren
kees1991 Geplaatst: 7 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 7 augustus 2006 jha maar mijn eiland is er hoekig ik heb al met die vertex'en geschofen. toen wou ik hem dus met die MSmooth mooi glad te maaken maar als ik dus exporteer dan krijg ik dus die melding en er komt ook nog een heel stuk text dit heb ik maa ff in een text dokument geset want dat was zoo groot. en dat staaf vol met !@#$%^&*() die tekens en alemaal getaletjes. en text waar ik geen val van snap wat ze er mee bedoelen. Reageren
Blastov Geplaatst: 7 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2006 (bewerkt) Converteer je object naar Editable Mesh. EDIT: Jij gebruik ook een oude versie van de Col IO, hier de nieuwe versie. Bewerkt: 7 augustus 2006 door Blastov Reageren
kees1991 Geplaatst: 8 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 8 augustus 2006 tnx Blastov nu heb ik een mooi glad eiland. en ook nog de niewe kam's chript tnx man Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.