Jump to content

SQL Vraag.

.::FLIPKIP::.

Recommended Posts

Geplaatst:

moet je om een forum te uploaden en te installeren per se een SQL database aanmaken? heb je dat uberhaupt nodig? hoe maak je via byethost een SQL account aan? wat moet je verder nog doen op byethost?

Geplaatst: (bewerkt)

Je hebt voor een forum zoals: 'PhpBB', 'IPB' en 'vBulletin' zeer zeker een Database nodig. Dit komt omdat er in de Database dus de MySQL database verschillende zaken worden opgeslagen zoals: 'Topics', 'Acounts', 'Pm', 'Posts' en instellingen. Als je dit soort zaken kaal en open op de Server (Ftp- host) zet kunnen ongevraagde het bestand van dien zo downloaden, dus een post of een acount incl. Wachtwoorden en vul het zelf maar aan kunnen ze dan gewoon kaal downloaden en dan zit je met het probleem dat je forum niet veilig is. Daarom hebben ze een MySQL database dat is eigenlijk een soort kluis die je op je server zet, of die is er al opgezet door de ISP (Internet Service Provider). Er zit dus een wachtwoord op die je door geeft aan de serversided code van je forum, en die kan geen mens behalve mischien hackers zonder te vragen zien. Dus het is een geode aanbeveling een zo extreem moeilijk wachtwoord te maken als maar kan, bijvoorbeeld: 's1s@3s^4Df@', in plaats van 'hetwachtwoord' bijvoorbeeld. Die eerste raden ze vrijwel nooit en is ook moeilijk te kraken via een MD5 Hash kraker. Dus iedereen die iets wil gaan maken wat beveiligd moet wezen is beter af bij MySql, en het is ook brood nodig, anders was het een enorme puinzooi. Als er nog iets is waarvan je denkt dat klopt niet helemaal, of je mischien hulp nodig hebt bij het instaleren, vraag het maar. Ik ga het dan voor je uitzoeken of natuurlijk één van de andere die hier graag mensen helpen op het gebied van Webdesign en programmeren. Veel succes Flipkip met je Site/forum.

Ik kan het direct even uitleggen, als je dus een server bij iemand huurt of leent kan je er vanuit gaan dat je via het ACP (Admin Control Panel) van je acount een aantal MySql databases aangemaakt kunnen worden. Maar als je dit niet hebt moet je het via PhpmyAdmin doen dit is een veelzijdig programma waarmee je ook een Mysql server kan opstarten en uiteraard de mysql script codes in kunt voegen, dat is meer voor gevorderden denk ik, maar dat doet er op het moment niet toe. Zoek op 'Manage Sql' dan 'Add Sql' vul je gegevens in zover dat nodig is en druk op Add SQL, en het werk is klaar! :cya:

Bewerkt: door SummerBase
Geplaatst:

Je moet een Database aanmaken.

Hoe een databse aanmaken ?

Klik op Manage SQL en klik dan op Add SQL database en vul dan alles in.

Klik vervolgens op Add SQL user vul dan weer alles in en dat is het :)

Geplaatst:

Maar je maakt dan gewoon een nieuw SQL DB account aan en klaar is kees? of moet je eerst ergens zo'n account vandaan zien te halen?

Geplaatst:

Ja je maakt gewoon een SQL database aan + een SQL database user.

Als het echt niet lukt pm je me maar dan doe ik het wel voor je :)

Geplaatst: (bewerkt)

ok. ik heb nu een: SQL account, een FTP account en byethost is zelf mijn domein. kan ik dan nu beginnen met uploaden?

en verder... mag je voor het voor de 1e keer uploaden van je forum ook skins en emoticons enzo toevoegen? zodat je alles in 1 keer upload? of geeft dat problemen?

Bewerkt: door .::FLIPKIP::.
Geplaatst:

Als ik jou was zou ik gewoon alles eerst uploaden.

En probeer later IPB wat te veranderen zoals andere skin enz.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...