gammie_ Geplaatst: 7 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2006 Hallo, Aangezien er meerdere gebruikers op deze pc zitten en ik dus ook privacy wil ik graag op mijn Map iets dat niet iedereen erin kan kijken (bijv Mijn documenten zo'n mapje), dat alleen ik er in kan komen. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. Reageren
Follow Geplaatst: 7 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2006 Je bedoelt zeker een map met wachtwoord. Als je dat bedoelt kan het volgensmij niet. Reageren
SummerBase Geplaatst: 7 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2006 Ik weet denk wel wat je bedoelt, ik weet niet precies de naam meer, want ik heb dat al een half jaar geleden ingestelt. Ik denk dus dat je bedoelt dat er dan geen map in je map kunnen kijken, vanaf andere acounts, dit gaat heel makkelijk maar ik ben de naam eigenlijk eerlijk gezegt een beetje vergeten. Je gaat naar Start je klikt op je plaatje bovenin en dan krijg je een venster te zien als je een computerbeheerder bent (dus niet een Acount met beperkte rechten) moet je via de achteruit ( <- ) bladeren met de daarvoor bestemde pijl. Dan zie je allemaal acount's klik op die van jou dus bijvoorbeeld in dit geval: Gammie of jou echte naam. Dan zie je Wachtwoord instellen haal die eerst weg zodat je acount geen wachtwoord meer heeft. Dan stel je die weer opnieuw in en zodra je dat gedaan hebt komt er als ik me nog kan heugen een melding: 'Wilt u dit acount Personaliseren'. Als je dat dus doet kan niemand anders behalve mischien hackers in je map kijken, maar dat is gezien een thuis situatie niet echt een groot probleem lijkt mij. Dan heb je ook nog andere programma's deze werken iets anders, want dit zijn Encryptor's die versleutelen bijvoorbeeld een map die andere mensen niet mogen zien, verder weet ik hier niet veel over, want ik heb het zelf nog nooit nodig gehad omdat ik een eigen computer heb, maar je kan er dus alleen mappen en/of bestanden mee inpakken en versleutelen met een bepaalde BIT beveiliging dit houd dus in dat je hem moet ontcijferen emt een bepaald wachtwoord. Dit is meestal veiliger dan het bovenstaande maar minder gebruiksvriendelijk en je kan er geen bestanden zonder Encrypten een slotje geven, dus het is niet een dynamische oplossing. Ik hoop dat je het begrijpt en tevens dat je er wat van geleert ehbt. Als er nog iets is wat niet helemaal duidelijk is, stel het gerust. Reageren
GTA-Sheep Geplaatst: 7 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2006 Nog een kleine maar wellicht handige tip. Als je informatie op een PC bewaard die anderen écht niet mogen zien is er maar 1 gegarandeerde manier om ervoor te zorgen dat het geheim blijft: deze informatie niet op die PC zetten. Een beetje handig iemand komt binnen no-time jouw mapje in als diegene het echt wil en een foutje met je gegevens is zo gemaakt. De laatst opgeroepen foto, het meest recent gebruikte word-document, de tijdelijke internet folder: alles wordt door de computer bijgehouden en je moet echt héél zorgvuldig zijn om alles écht geheim te houden Reageren
SummerBase Geplaatst: 7 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2006 Dat is inderdaad zo 'GTA-Sheep', want iedere hacker kan er wel op komen ik heb dan nog wel wat tips waar je eventueel wat aan kunt hebben. Sla nooit wachtwoorden op in een tekstbestand. Laat geen verdachte bestanden achter op je Hardeschijf, dus ik neem in het voorbeeld een document waar je iemand voledig zwart maakt. Als je deze verwijdert kunnen ze er vrijwel nooit achter komen, maar er zijn uiteraard betere oplossingen en daar ga ik je nu wat over leren. Zoals ik in mijn post hierboven al vermelde dat was dat je bestanden kan encrypteren oftewel een beveiliging over de bestanden zetten hier kan eigenlijk geen hacker wijs uit worden. Vooral omdat de versleuteling vrij hoog is en daardoor kan men het eigenlijk moeilijk versleutelen. Ik heb thuis een USB-Flash Stick met daarop een programma dat speciaal werkt voor mijn Stick, het maakt een apparte (beveiligde) laag op mijn USB stick aan die normaal door niemand zonder wachtwoord te zien is. Ik draai het programma waarmee ik het wachtwoord op roep op mijn USB stick en ik krijg toegang tot die tweede laag. Dit is erg efficient omdat ik op die laag bijvoorbeeld wachtwoorden van een acount plaats of een foto van mijzelf of vul het zelf maar aan. Dat soort dingen zijn vrijwel door niemand te kraken zolang ze het wachtwoord maar niet weten, want dan kunnen ze er wel bijkomen. Daarom is mijn tip aan jullie als je hier mee aan de slag gaat, maak een moeilijk wachtwoord zoals: '1@sGe#sHUPa137' en niet zoiets van: 'mark' bijvoorbeeld. Maar als iemand baat heeft bij een uitleg of een tutorial over een super beveiliging ik hoor het dan nog wel dan kan ik eventueel een turorial / post maken over het goed beveiliginge van een computer, maar ik denk dat je op dit forum al wel een vergelijking kan vinden. Nou ik hoop dat je er wat aan hebt gehad, en mocht er nog iets wezen. Stel het gerust, zou ik zeggen! Reageren
gammie_ Geplaatst: 7 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 7 augustus 2006 Oke maar kijk ik en me vader delen deze pc dus het is niet zo dat als ik hem opstart dat je dan kan klikken bijv gammie of op acount vader het is gewoon 1 geheel en ik heb gewoon ze mijn eigen mapjes genaamt met mijn naam dus nu ff gammie dus staat er Gammie Documenten. Maar mijn vader zou zo is kunnen kijken of erin terecht komen dus eigenlijk probeer ik op zo'n mapje een 'vergrendeling' oftwel wachtwoord te krijgen. Is dat op een eenvoudige manier mogelijk? Reageren
Phate Geplaatst: 19 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 19 augustus 2006 (bewerkt) Ik weet wel een manier om bestanden te verbergen. Je maakt eerst een mapje aan, met een leuke naam. Omdat deze manier van 'beveiliging' (het is eigenlijk niet eens beveiliging, je verbergt de mappen gewoon) heel erg zwak is, raad ik je niet aan als je je dagboek wilt verbergen een map aan te maken met de naam "Geheim Dagboek!!!". Gewoon een naam die niet opvalt, zoals "Algemeen" of als je vader geen verstand heeft van computer "auto-backup" ofzo. Dat valt nooit op. Je plaatst je 'geheime' bestanden in de map. Als het goed is heb je nu een mapje "Naam Map" met alle bestanden erin, die je gewoon allemaal kunt zien. "Dagboek1" "Dagboek2" enz. Nu gaan we de map verbergen. Klik met de rechtermuistoets op de map. Je krijgt een menu te zien waarin je kan kiezen voor Verwijderen e.d. Je moet helemaal onderaan op eigenschappen klikken. Je krijgt dan de naam van de map te zien, hoe groot de map is en wanneer de map gemaakt is. Maar helemaal onderaan zie je twee vakjes, waarvan er als het goed is één van is aangevinkt. Alleen Lezen en Verborgen. Laat het vinkje bij "Alleen Lezen" staan, én zet een vinkje bij "Verborgen" Klik nu op OK/Toepassen. Kijken of alles werkt. Sluit Mijn Documenten af, en klik opnieuw op mijn documenten. Is je mapje verdwenen? Kun je het nergens meer vinden? Goed zo! Het is gelukt! Het mapje weer terughalen. Het lijkt me wel noodzakelijk dat jij gewoon bij je bestanden kunt komen. Start daarvoor Mijn Documenten weer op en klik bovenaan op Extra. Volg nu het stappenplannetje. Extra - Tabblad Weergave - Scroll naar beneden totdat je een mapje ziet, met de tekst: Verborgen Bestanden en Mappen - Klik op Wel Weergeven. Als je klaar bent met je bestanden moet je hetzelfde plannetje volgen alleen dan op Niet Weergeven klikken. LET OP! Dit is een hele zwakke vorm van verbergen/beveiligen, als bij de zoekfunctie op je computer is ingeschakeld dat er ook naar Verborgen Bestanden moet worden gezocht staat jouw mapje dus gewoon in het lijstje als er per ongeluk een treffer is. Daarom moet je de map dus ook gewoon een normale naam geven, die niet opvalt, of als je vader niets van computers weet, een beetje technische naam geven. Anders loop je het risico dat je vader zoekt naar "geheim" en dat hij het mapje "Mijn Geheime Plaatjes!!!" te zien krijgt. Zoals ik al zei is dit een hele zwakke vorm van beveiligen/verbergen! Als jij lekker in de weer bent met je geheime bestandjes en je vader komt opeens naar boven, heb je waarschijnlijk geen tijd genoeg om weer dat hele stappenplan te volgen, maak je mapjes dus alleen zichtbaar als je zeker weet dat je alleen bent/lang genoeg met rust gelaten wordt. Oja, nog een tip: vergeet niet om als je klaar bent met de bestanden het stappenplan te volgen en je bestanden weer te verbergen, want anders (ligt eraan of je de bestanden die je probeert te verbergen eigenlijk wel zou moeten hebben ) zuur, de volgende keer als je vader achter de computer zit. Hij krijgt dan gewoon je bestanden te zien. Ik ben er niet verantwoordelijk voor als jij illegale gegevens, documenten of wat dan ook op je computer probeert te verbergen op deze manier! Ook niet als wel/niet gepakt wordt! Bewerkt: 19 augustus 2006 door Phate Reageren
Flitskikker Geplaatst: 20 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2006 Je kunt ook Microsoft Private Folder proberen. Meer informatie daarover vind je in dit topic: Klik. Of het goed werkt weet ik echter niet, want ik heb het nog nooit geprobeerd. Reageren
killerfragger Geplaatst: 20 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2006 (bewerkt) wel die pivatefolder werkte niet echte iedereen komt the zo in dat vertel ik je zo nog wel waar om gebruik je de administrator acount niet ? iedereen windows heeft er een voor delen zijn 1.dat niemand ziet dat die acount er is(staat er namelijk niet in de lijst) 2.niemand kan in je mapen komen 3.completen macht over algevens die er opstaan de meeste administrator acuonts zijn niet bevielgit en kan dus zo naar binnen via dat (hackers gebruik dat vaak als ingang voor je pc ) je kan hem op roepen in je wachtwoordschrem(logon) en druk dan 2 a 3keerop CRTL+ALT+DELETE en dan verschijnt er zo klien schrempje van 98 iegenlijk daar voer je de acuant naam Administrator in en dan moet je goed is naar binnen kunne (aljfmeld krijg je gewoon logon weer tezien) Bewerkt: 20 augustus 2006 door killerfragger Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.