Jump to content

Monitor

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb het probleem met mijn Monintor (Beeldscherm) dat als je hem uit doet hij niet meer aanwilt.

Dan moet ik 5 minuten wachten en dat is heel irritant.

Iemand heeft er ook al eens een keer naar gekeken is msdos maar vond het probleem niet.

We hebben hem al een paar jaar en hij deed het al vanaf begin zo.

Please help..

Geplaatst:

Waarom bracht je hem niet terug?!

Heb je nog garantie? Want als je hem zo hebt gekocht is het niet jouw schuld dat hij kaduuk is.

Geplaatst:

Het kan best zijn dat dat zo hoort hoor. Dan hebben ze een soort beveiliging ingebouwd dat je de monitor niet direct na het uitschakelen weer aan kan zetten. Iedereen weet dat dat niet zo'n gezonde actie is voor een monitor..

Dat is ook bij televisie zo, heb je de tv net uitgezet, moet je altijd even wachten voordat je hem weer aanzet..

Lees voor de zekerheid het boekje ervan nog even door, of check eens op de site van de fabrikant, wieweet staat daar meer informatie erover..

Geplaatst:

Ik heb ook een probleempje met mijn monitor nou is hij best oud maar goed het is een fijn dingetje en niet zo groot in ruimte bezit. Afijn even trug op mijn probleem de laatste tijd hoor ik steets een lang iritant zoement piepje eerst dacht ik de geluids boksen maar het komt duidelijk uit de monitor als ik er een tik tegen geeft (zachtjes natuurlijk) houd hij even op met piepen en daarna gaat hij weer door. Weet iemand misichien een opslossing?

Geplaatst:

Dat is natuurlijk een naar probleem: 'Gammie'. Ik heb ook wel eens last gehad van een soort brom geluid uit mijn monitor. Ik wist ook echt niet waar het aan lag, maar ik had hem toen eigenhandig open geschroeft. Toen kwam ik erachter dat er iets los zat, ik had het weer aan elkaar geknoopt en hij werkte weer als een trein. Maar ene klein piepje kan hem in veel dingen zitten, maar houd het er maar op dat er iets los zit. Of dat er iets gebroken/gesprongen is binnen de monitor door ouder- dom. Kijk er zit in een CRT- monitor een grote en tamelijk zware beeldbuis, daar kun je als hobby- ist eigenlijk niet bijkomen, want als het fout gaat kun je het wel vergeten en de kosten zijn dan niet echt meer om aan te zien. Ga daar dus niet rommelen, tevens raad ik het je persoonlijk ook niet aan om je monitor open te schroeven. Ik zou verder ook niet echt weten waar probleem zou kunnen zitten, maar houd het er maar op dat je scherm aan ouder- dom llijd. Helaas, maar dit soort dingen gebeuren nou eenmaal of je het leuk vind of niet. Ik raad je dan ook aan om eerst even naar een Computer winkel te gaan bij jou in de buurt, neem bij voorbaad de monitor mee en laat hem een service beurt ondergaan als dat kan. Hun zijn meestal geen hobby- isten en kunnen veel problemen onderschatten, maar vraag voordat je het scherm een service beurt laat ondergaan wel naar de prijs, dat voorkomt problemen achteraf. En al ze het gedaan hebben kun je kijken of ze het kunnen maken en/of je eventueel een nieuwe moet kopen. Het zijn nogal Drastische mogelijkheden, maar als je van het piepje af wilt zijn het toch een aantal mogelijkehden waar je eventueel wat aan kan hebben. Nou meer weet ik er niet echt over, ik wens je veel succes bij dit probleem. En als er iets is waarbij ik je nog verder kan helpen, zeg het maar even! :cya:

Geplaatst:

stel je vraag eens op http://www.circuitsonline.nl er is een apart subforum voor televisie en monitorproblemen! @summerbase: ben je er nog? dat was een behoorlijk gevaarlijke actie (tenminste, als je hem daarvoor aan had. de condensators erin kunnen nog lading bevatten!)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...