RogierS. Geplaatst: 8 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 8 augustus 2006 Hallo mensen, Zojuist heb ik voor een eigen project het font van het bekende tv-programma "Pimp My Ride", Candice, gedownload. Alles lijkt goed te gaan. Ik heb het bestand van het font in de map C:\WINDOWS\FONTS geplaatst, waar het hoort. Toch kan ik het lettertype niet gebruiken. Niet in Word, kladblok of wat dan ook. Terwijl ik toch naar eigen weten niets mis doe. Wat me opvalt wanneer ik de map C:\WINDOWS\FONTS bekijk, is dat er veel verschillende pictogrammen zijn voor lettertypes. Éen met een rode "A", een met een schuingedrukte "O", en een met twee "T's" achter elkaar. Het lettertype Candice heeft het laatstgenoemde pictogram. Na wat gekeken te hebben, blijkt dat ik niet alleen Candice, maar ook andere lettertypes die in die map staan niet kan gebruiken ("ELEPHNT" bijvoorbeeld). Weet iemand hoe ik het lettertype Candice tóch in Word kan gebruiken? BVD Erres Reageren
Pietje II Geplaatst: 8 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 8 augustus 2006 Heb je het bestandje wel uitgepakt? Want anders werkt het ook niet. Uitpakken kan je heel gemakkelijk doen. Je selecteert het Zip. bestandje met de rechtermuisknop, en je klikt op "uitpakken". Daarna zet je het uitgepakte bestand in 'Fonts', en voilà, als het goed is zou de lettertype het nu moeten doen. Reageren
RogierS. Geplaatst: 8 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 8 augustus 2006 Hoi, Ik had een bestand wat ik niet hoefde uit te pakken. Het was sowieso al een .tff bestand. Ik heb inderdaad ook een .zip bestand geprobeerd, maar als ik op openen druk bij het downloadscherm, dan opent mijn computer het bestand met Media Player . Daarna Winzip gedownd, toen deed hij het wel, maar ik kreeg hetzelfde probleem bij C:\WINDOWS\FONTS.. Reageren
SummerBase Geplaatst: 8 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 8 augustus 2006 Dit is een heel lastig en naar probleem RogierS. ik zou dan ook niet zo snel de oplossing van dit probleem weten, maar goed laat ik er toch nog maar even naar kijken. Je hebt verschillende soorten en maten met Font's namelijk: '.TTF' dit is een truetype font. Dan vallen daaronder nog diverse andere font's maar daar hebben we het op dit moment niet over. Het is eigenlijk een probleem die in mijn ogen simpel is, want ik had ook eens zo'n probleem. Ik had de .ttf bestanden in de map: 'Configuratiescherm > Lettertype' oftewel 'Windows > Fonts' geplaatst maar in Word zag ik ze niet. Ik zag ze pas nadat ik Word opnieuw had opgestart, ik wist mijzelf ook echt niet te heugen waar het toen aan kon liggen, maar daarna deden ze het ook gewoon. Ik had van de week ook een klein probleempje ik kreeg van iemand een .ttf genaamd: 'ditisjettf.ttf' maar ik wist dus niet wat de naam in Word was, maar daar kwam ik snel achter door dubbelmaal op het bestand ditisjettf.ttf te klikken dan krijg je namelijk informatie over de font, mischien staat daar de goede naam tussen en dan kan je verder met het werk, maar ik raad je toch aan de computer mischien opnieuw op te starten. Wat ook nog een probleem kan wezen is dat je computer een soort van probleem in haar sectoren heeft, hier ga ik niet van uit maar het kan een probleem wezen bij het updaten. Of je hebt een corupte font en dat er gewoonweg niks in het font bestand zit dit kun je ook controleren om op het .ttf bestand te klikken waarna je een informatie bron krijgt. Ik wens je veel succes met dit probleem en ik hoop dat het vanaf nu verholpen is. Mocht er nog wat wezen stel je vragen gerust, want vragen staan open! Reageren
RogierS. Geplaatst: 8 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 8 augustus 2006 Gelukt! Ik hoefde hem enkel even in het mapje "lettertype" te zetten, toen Word opstarten en voilá. Dank, SummerBase! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.