Marc Tibben Geplaatst: 8 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 8 augustus 2006 Hallo allemaal ik ben hier nieuw, en ik had een vraag hoe je eigenlijk een mod maakt en waarmee ik zou er graag een voor vice city willen maken maar ik weet niet hoe dat moet en ja ik weet dat het noobie klinkt. Reageren
Kraay Geplaatst: 8 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 8 augustus 2006 Om te beginnen wijs ik je door naar de FAQ. Daar wordt je een beetje uitgelegd wat je kunt modden, en hoe het werkt. Heb je dat besloten zullen de modders je wel verder kunnen helpen Reageren
Marc Tibben Geplaatst: 9 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 9 augustus 2006 @ Kraay hoe kun je bijv. je poppetje veranderen een gebouw maken en erin zetten? Reageren
Donwell Geplaatst: 9 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2006 Allereerst welkom op het forum! En nu door naar het antwoord: Een poppetje veranderen in het uiterlijk heet texturen, net zoals je huisen van uiterlijk doet veranderen. En gebouwen plaatsen vraagt wat meer ervaring, ik raad je dan ook aan eens in de Master Tutorial List te kijken, daar vind je alles wat je wilt om te gaan modden. Donwell Reageren
brbgtaplayer Geplaatst: 9 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2006 WELKOM! gebouwen plaatsen kan met de moomapper op gtagames.nl en ventjes plaatsen kan met de scripter, kijk maar daarvoor in de faq ofzo (hierboven). succes. Reageren
Donwell Geplaatst: 9 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2006 WELKOM! gebouwen plaatsen kan met de moomapper op gtagames.nl en ventjes plaatsen kan met de scripter, kijk maar daarvoor in de faq ofzo (hierboven). succes. Kleine toevoeging: MOOmapper werkt alleen met GTA III en GTA VC, niet voor SA. Gebouwen plaatsen in SA doe je heel anders. Reageren
SWYV Geplaatst: 9 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2006 MOOmapper, dat is pas een echte slodige en slechte programma, neem best een MEd, MapEditor, die ondersteunt GTA 3 tot GTA SA, meeste mappers van GTA SA nemen dit programma!!! Reageren
Marc Tibben Geplaatst: 9 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 9 augustus 2006 Ik heb nog een paar vragen: waar kan je zmoddeller 2.0 tuts vinden?, hoe kun je bijv. als er een bord in vc staat dat je een foto er op kunt maken?, hoe kun je eigen eilanden maken? en noem maar op. - Ik wil zo graag ook kunnen modden al is het alleen al een auto zelf kunnen maken en erin zetten!(Of klink ik nou dom? :$ ) Reageren
Matiscus Geplaatst: 9 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2006 Modden kan je niet van vandaag op morgen leren. Je hebt een paar soorten mods. Mapmods, auto mods en SCM mods. Je leert het gemakkelijkste wat je eerst wil kunnen. Maar zo te horen ligt je intresse heel dicht bij Mapmods. Is voor het leren het gemakkelijkste. Je hebt daarvoor een paar programma's. Om een gewone simpele map mod en een auto mod te maken: 3dsmax en Gmax: Om je models te maken. TXD Workshop: Om je texture te kunnen maken. . MapEditor afgekort: MED, om je models ingame te zetten. Multi IMG: Om je txd,dff en col in gta3.img te zetten. Kam's DFF scripts: Om je model te exporteren naar SA. Colleditor II: Voor het maken van je col file. Om een SCM mod te maken: Missionbuilder for SA, Hiermee kan je de main.scm aanpassen. Zo maak je dan scm mods.Maar voor al deze dingen is ervaring vereist. Dus je kan gewoon beginnen oefenen met models te vervangen te hertexturen. Dan een model aanpassen.... en zo groeit het ganse proces wel op. Ook heb je het misschien al gelezen. Maar lees nog maar even de FAQ door. Een eiland maakje met 3dsmax. Vervolgens wordt het ook geexport in 3dsmax. En moet je het ingame zetten met mapeditor. Reageren
Marc Tibben Geplaatst: 10 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 10 augustus 2006 (bewerkt) Bedankt voor de informatie echt super! En ik kan alle bestanden gewoon op de gtasites gratis downen he? Behalve 3dsmax en gmax toch? Bewerkt: 10 augustus 2006 door Marc Tibben Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 10 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 10 augustus 2006 @ Marc Tibben Begin nog niet meteen met 3D Studio Max, begin met Sketchup. Als het je daarin lukt kun je overstappen naar 3D Studio Max, wan Sketchup is alleen de basis, en bij 3D Studio Max zijn talloze opties Reageren
Matiscus Geplaatst: 10 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 10 augustus 2006 Bedankt voor de informatie echt super!En ik kan alle bestanden gewoon op de gtasites gratis downen he? Behalve 3dsmax en gmax toch? Je kan alle programma's downloaden denk ik hier zelfs op gtagames.nl. Maar ik zal het jou nog even gemakkelijk maken: Multi IMG TXD Workshop. Map Editor. (MeD) Colleditor II DFF scripts voor 3dsmax DFF scripts voor Gmax Gmax, is een gratis modelling software 3dsmax7 Gratis 30-dagen trail. Succes. Reageren
Marc Tibben Geplaatst: 10 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 10 augustus 2006 @ Matiscus héééééééél erg bedankt echt da waardeer ik. >>> Door Matiscus: Geen probleem, dat kost je alleen een goede pint. Even serieus, ik ben ervoor om mensen te helpen. <<< Reageren
kees1991 Geplaatst: 10 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 10 augustus 2006 stefaneke u secht nu wel dat je eerst met sketchup moet gaan beginen he. maar das eigleijk helemaal niet slim. dit heb ik namelijk ook gedaan en als je dan met 3ds besig gaat. dan denk je echt jemig wat is dit een moeilijk progame. terwijl als je meteen met 3ds besig gaat. dan weet je niet hoe veel te makelijk die andere progamaz zijn. en jha ik raad sketchup niet af. want ik vint het nogsteets wel een goet 3d progama. maar ga hier niet te grote ingewikelde models mee maken. want dan krijg je bugs Reageren
brbgtaplayer Geplaatst: 14 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2006 MOOmapper, dat is pas een echte slodige en slechte programma,neem best een MEd, MapEditor, die ondersteunt GTA 3 tot GTA SA, meeste mappers van GTA SA nemen dit programma!!! geef mij de link van dat programma pleaz Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.