Jump to content

Ondertiteling

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey mensen ik heb een vraagje ik maak nu een filmpje over een overval, lukt uiteindelijk maar een van de twee verongelukt in het filmpje(wordt vervolgd...)

Maar de vraag is: Je ziet vaak bij filmpjes hier gepost dat er ondertiteling bij het filmpje staat, als ze echt iets doen snappie. Hoe moet dat??? Ik heb ondertiteling nodig! :engel:

Geplaatst: (bewerkt)

Die ondertiteling kun je op bepaalde manieren maken ik kan je wel simpel uitleggen hoe het meot op de simpele manier. Je neemt het filmpje bijvoorbeeld op met Fraps en dan plak je het in een videobewerkings programma. Dan neem je een tekst en plak je het over de orgininele heen, dit is wel een irritante rot klus, maar ik denk dat het met een standaard bewerkigns programma niet al te moeilijk is. Maar er moet wel werk verzet worden.

Dan heb je nog een andere mogelijkheid, dat is de GXT aanpassen. In de GXT vind je diverse teksten uit het hele spel, maar er is wel een maar. Je moet met een GXT alle teksten opzoeken en dan kan je ook daadwerkelijk ondertiteling aanpassen, ik zal je zometeen even uitleggen hoe je dat precies doet en met welk programma, want dat ga ik nu even uitzoeken ik ben niet helemaal thuis in dit soort programma dus info volgt.

Ondertiteling aanpassen San Andreas:

Download het programma GXT Editor, die je 'hier' kunt vinden, dan plaats je hem bijvoorbeeld op je bureaublad. Open hem en je ziet een soort scherm die je linksonderaan bij de screens ziet. Dan druk op: 'File > Open', waardoor je een Windows Verkenner Scherm krijgt. Ga dan naar de map: 'Program Files > Rockstar Games > Gta San Andreas > Text' open dan het bestand American.gxt bijvoorbeeld, maar maak wel eerst een Backup, want wie weet. Mischien gaat het wel mis en dan moet je weer aan een orgineel zien te komen. Dan laad het zich in het programma en dan zie ongeveer zoiets wat je op het derde plaatje van links ziet onderaan deze post. Zoals je ziet op die screen heb ik al op Search (zoeken) gedrukt. Dit heb je helaas verder niet nodig in deze stap, maar het kan handig zijn zoals je ziet zie je aan de linker bovenkant een aantal missie categorien. Ik zie Zero 1 t/m 4 (zero4) bovenaan staan ik klikte op één en ik veranderde de teksten door eerste in de colom linksonder de zin aan de klikken en dan het aan te passen in het grote witte vak. Daarna ging ik de missie doen en wat leek het was ook nog aangepast, natuurlijk moet je na het aanpassen wel even de GXT opslaan, anders heeft het geen effect. Ik hoop dat je er wat aan hebt gehad, mochten er nog overhoopte vragen zijn stel ze gerust. :cya:

gxthelp1ao0.th.png gxthelp2ra1.th.png gxthelp3er6.th.png gxthelp4vk2.th.png

Bewerkt: door SummerBase
Geplaatst:

Leg dat eerste maar uit dat tweede lijkt me iets te lastig

En in het spel zelf hoeft geen ondertiteling hoor mag er in zijn geplakt

Geplaatst: (bewerkt)

Ik wil het wel uitleggen hoe je dat doet, maar ik weet eigenlijk niet welk video bewerking's programma je hebt, ik weet best wel veel op te lossen, maar dat is per veel dingen verschillend zoals je hierboven ziet staat er een uitgebreide utileg over de materie van het aanpassen van de ondertitel's, maar goed je kan het helaas niet goed doen met Windows Movie Maker. Je moet er Helaas een programma bij kopen, als je die al hebt dan kan ik je helpen, zet maar Ja (met de naam van het programma) of nee in je post hierboven, want dan kan ik deze post gebruiken om het je 'eventeueel' uit te leggen, want geen enkel programma is hetzelfde dus daar moet je dan ook rekening mee houden, ik heb bijvoorbeeld Magix daarmee is het wel mogelijk, maar mischien heb je dat helemaal niet en dan zit ik eventueel voor niks uit te leggen, ik wacht op je antwoord. :cya:

---

Helaas dan kan ik je denk op dit punt niet verder helpen, want met Camtasia maak je beelden die op je bureaublad gemaakt zijn/worden. :Y

Bewerkt: door SummerBase
Geplaatst:

Nee helaas heb ik dat niet ik heb wel WMM en Camtasia(te downloaden in het topic hoe filmpjes maken)

Geplaatst:

Ja, maar met 'Fraps' kun je de beelden alleen opnemen en helaas echt niet bewerken. Dus lees mijn mini-tutorial en verander de teksten in game zou ik zeggen, want als je geen rendabel bewerking's programma hebt dan weet ik het ook niet meer wat je zou moeten doen, want het is immers toch een hobby van je waar ik je niet bij kan helpen. Of je schaft een rendabel en normaal programma aan, dan kan ik je waarschijnlijk wel helpen bij het bewerken etc. van je video. Neem bij voorbaad bijvoorbeeld een programma van Magix of Ulead of Pinacle of vul het zelf maar aan, of aftereffects, kost helaas wel heel veel geld, maar je moet wat over hebben voor het bewerken en maken. Of je verandert het gewoon in je San Andreas, en dan vervang je na het filmen gewoon weer de backup. Tevens maak je daar een dubbelpost, je had het net zo goed aan kunnen passen. Was zelf bijna van plan weer even te kijken in dit topic, maar goed eht is maar even dat je het weet. Veel plezier en ik hoop dat het je gaat lukken. :cya:

Geplaatst:

Hey ik zat net wat te klooien met Windows Movie Maker, en het blijkt dus dat je wel ondertiteling kunt maken, dus das opgelost. :slotje:

Bedankt trouwens nog voor dat gtx ofzo, das heel handig om tekst te veranderen :puh:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...