Matiscus Geplaatst: 10 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 10 augustus 2006 Het is volgende week woensdag men verjaardag, en gelijk elk normaal kind krijg je wel een cadeautje. Ik dus ook. Alleen weet ik niet goed wat ik moet kiezen. Ik denk aan 2Gb Ram voor men PC. Maar dan lig ik hier met 1GB ram van twee jaar oud waar niks aan is. En 2GB kost rond de 200 euro. Een ander gedacht is een 19" TFT scherm van rond de 300 euro. En men derde keus, is een Ipod Nano. Maar ik weet niet echt wat ik moet kiezen. Qua prijs is het allemaal gelijk. Ook als ik voor het ram of het scherm zou gaan weet ik niet echt welke merken die goed zijn. Van Ram weet ik iets meer dan van schermen. Zou iemand me raad kunnen geven? Matiscus. Reageren
Schno009 Geplaatst: 10 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 10 augustus 2006 ik zou voor de RAM gaan! 2 gig is veel beter als die 1ne gig en die kun je altijd nog aanbieden op marktplaats ofzo Reageren
wizkid4590 Geplaatst: 11 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 11 augustus 2006 Ik zou voor de iPod Nano gaan. Owja mijn scherm is nu €209,- dat is wel een verschil met die die jij dan hebt gevonden. Klik hier voor de specs van het scherm (je moet op monitor>19 inch>E1902Wide klikken om er te komen ) Reageren
Hutenmah414 Geplaatst: 11 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 11 augustus 2006 Mja, Een MP3 speler en computer hardware is totaal iets anders, dat moet je zelf uitmaken denk ik ! Ikzelf zou voor de Ram gaan, je computer word hierdoor wel veel beter, maar een 19'' scherm is ook een heel mooi cadeau, eigenlijk kan ik moeilijk voor jouw kiezen, maar als je nou een heelee groet muziek fan bent dan kies je voor de Ipod, ben een grote computer freak dan kies je voor de Ram en als je graag games op een groot scherm speelt dan kies je voor de 19'' Aan jouw de keuze, ... Btw, gellukige verjaardag dan Reageren
Nemean^inf Geplaatst: 11 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 11 augustus 2006 Je moet het zo bekijken, 1 GB ram is eigenlijk al genoeg, als je nou 2 GB wilt, moet je eerst op letten of je pc het wel aan kan. Wanneer je een wat slomere pc hebt kan het wezen dat 2 GB te veel is en dan heb je een probleem. Een beeldscherm kan de kleuren beter in beeld brengen, je kan een hogere resolutie aan nemen, een hogere Hertz zodat de kwaliteit nog beter wordt. Het ligt er aan of je nu je spellen wat beter wilt spelen (kwa diepte in spellen of niet) De Ipod Nano, is leuk voor als je nog schoolgaande bent, je kan er stoer mee doen etc, maar je zet er muziek op je gaat naar school, in de klas mag je geen muziek draaien of je hebt kans dat die afgepakt wordt. Je komt thuis je legt hem neer en je gaat een muziek je luisteren op je computer waar toch meer geluid in zit en je ipod? Die ligt waarschijnlijk op je bureau op je kamer zodat die de volgende ochtend weer mee kan. Dan kan je beter een Mp3 Speler kopen met 1 GB en nog een geheugen bankje van 512 MB, en misschien nog even doorsparen voor een nieuwe monitor, dan heb je alles in 1. De mp3 spelers van 1 GB kosten rond de 75-90 euro, een geheugen bankje 512 MB zo'n 60-80 euro +/- en de scherm weet je zelf. Alvast gefeliciteerd. Reageren
Schno009 Geplaatst: 11 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 11 augustus 2006 trouwens, matiscus, je werkt nogal veel in 3ds max, misschien is de monitor dan ook een goede keuze. Ram: Mogelijkheid tot meer Poly's in je models Scherm: Mogelijkheid tot makkelijker moddelen (kan meer op het scherm, moet je wel hogere resolutie instellen) Reageren
Marius Geplaatst: 11 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 11 augustus 2006 Meer GB aan RAM zegt niks als de latency niet goed is. Tevens moet je er rekening mee houden dat wanneer je een 19' scherm koopt en als je dan alles in een hogere resolutie hebt staan dat het meer van je computer vraagt wanneer je games speelt. Reageren
Gunslinger Geplaatst: 11 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 11 augustus 2006 Ik zou als ik jou was niet kiezen voor het 2 GB reepje. Koop gewoon een andere 1 GB reep erbij, zodat je een 2x1GB opstelling krijgt. Houd er wel rekening mee dat het exact dezelfde repen moeten zijn. Verder moet je eens nadenken wat je met die 2 GB (op dit moment) wilt doen. Ik denk dat je niet veel vooruitgang boekt met nog meer RAM. Een nieuwe monitor lijkt me de beste keus, zeker als je veel games speelt of veel werkt met programma's zoals 3ds Max, zoals schno009. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.