Jump to content

GTA San Andreas Underground


Recommended Posts

Geplaatst:

Ik zag in het Vice City tijdperk dat er een mod was om politie e.d. aan te passen dat ze niet in de menigte opvielen.

Ik ben van plan zoiets te gaan maken voor San Andreas.

Wie Wil Mij Helpen!!! :-(

Geplaatst: (bewerkt)

In principe is dit heel makkelijk zelf te leren. Wat jij wilt is skins aanpassen, wat veel te maken heeft met Texturen, in principe is het Texturing, alleen wat moeilijker. Alleen wat jij wilt is weer niet zo moeilijk.

Ten 1e moet je de basis principes van het Texturen weten, het is niet heel moeilijk, er zijn een paar Progamma's die je ervoor ndoig hebt. Ik heb ze hier onder op een rijtje gezet, het zijn er in totaal 3. De TXD Workshop, de Mapviewer, en de IMG Tool.

De TXD Workshop en de IMG Tool zijn het belangrijkst. Met de IMG tool, kan je .DFF's en .TXD's uit GTA halen, om ze te modifieren, dat is gewoon het bestand aanpassen. Een .DFF is het object wat je ziet, dus je hebt de Bobcat uit SA, het Model wat je daar ziet is een .DFF. Maar hier heb je nu niks aan omdat we nu met de .TXD te maken hebben. De .TXD bevat Textures die op een Model zitten. Dus je hebt een gebouw, met daarop bakstenen en Ramen, dat zijn Textures, die zitten in een .TXD. Met de TXD Workshop kan je de .TXD die je via de IMG Tool uit GTA hebt gehaald openen. Er zitten meestal meerdere Textures in een .TXD. Je kan de .TXD Exporteren als een .BMP file, nu is het dus een Image geworden. Je kan nu .BMP file van de texture aanpassen in Foto-Bewerking Progamma zoals Paint en Adobe Photoshop. Hiermee kan je de Texture aanpassen. Eenmaal aangepast, kan je hem weer toevoegen aan de textures in de .TXD. en via de IMG-Tool weer toevoegen aan GTA.

Dan hebben we ook nog de Map-Viewer. Hiermee zie je als ware je GTA in een progamma, je kan het niet spelen, maar je ziet de omgeving de steden van GTA. Het is een zeer handig progamma, maar wat kan je ermee? Je ziet bijvoorbeeld een bepaald gebouw, bijvoorbeeld een Politie-Bureau. Je zoekt het op in de Map-Viewer, als je nu rechter muisknop doet, zie je alleen nog het bepaalde gebouw, waar je naar kijkt. Dan komt er boven in de Balk een regel te staan. In de Regel staat de naam van .DFF van het gebouw, wat dus het model is. De naam van .TXD van het gebouw, waar de Textures inzitten, en de .COL van het gebouw. Door de .COL word het gebouw vast, zonder .COL zou je er doorheen kunnen lopen of rijden. Nou zoek je in jouw geval de .TXD van het gebouw in de IMG-Tool op. Dan kan je door Edit --> Find --> Hier type je de naam van de file in die jij wilt zoeken. Dit is dus wat je met de Map-Viewer kan.

Hier kan onder staan de links zodat je de 3 Progamma's kan downloaden, verder modding Progamma's zijn ook te vinden op GTA Games Downloadsbase:

- TXD Workshop 3,5

- Multi-IMG

- Mapviewer 0,5 Alpha

De Multi-IMG is trouwens een Nederlandse versie van de IMG-Tool van Spooky ;)

Er zijn verschillende tutorials in de Master Tutorial List, waaronder 4 Tutorials over het aanpassen van .TXD van GTA. De meeste zijn voor GTA SA, maar werken hetzelfde voor GTA VC en GTA III. Hier kan je de Tutorials vinden:

- Nummer 1

- Nummer 2

- Nummer 3

- Nummer 4

Zelf vind ik nummer 1 een hele goede, het legt alles goed uit, wat de andere natuurlijk ook doen, maar er staat ook nog wat Info over de Mapviewer bij. Dat staat hier ook al, maar daar staat nog wat meer Info.

Wat jij wilt doen is niet eens zo moeilijk. Je zoekt de .TXD van een Zwerver op in de GTA SA Textures Lijst, daarna zoek je de .TXD van de Politie, in het geval van SA alle .TXD van de politie aangezien, ze allemaal verschillende uniformen hebben. Je neemt dan .TXD van de Zwerver, en je die neem je in de plaats van die van de Politie man. Dit doe je met behulp van de Tutorials en de bovenstaande Info. Je zult wel enigzins misschien problemen tegenkomen. Zoals de hoed van de Politie, die zal ook wel in de .DFF ijn verwerkt, en een Zwerver heeft geen hoed, dus gaan de Textures vaag op het Model zitten. Dus moet je een andere .TXD nemen zoals die van een boer die wel een Hoed op hebt. Je moet dus gewoon gaan testen, tot je einderesultaat goed is ;) Wat ook een leuk idee is, de Textures van de Politie wagens aanpassen, zodat ze niet op Politie wagens lijken. Dan zie je ze helemaal niet meer, kan ook via Texturen ;)

Voor verdere vragen kan je ze ikn dit topic, of in een nieuw topic vragen in dit Hulp Fora. En veel Suc6 ermee ;)

Veel Suc6 ;)

Bewerkt: door Big-Bear

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...