kees1991 Geplaatst: 11 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 11 augustus 2006 normaal kun je gelijk als je een platje opent al een niewe layer maken. bij mij nu ineens niet meer. en dan heb ik in dat plaatje een gedeelte geselekteert en wil ik daar een niewe layer van maaken. dat kan ook niet. hoe kan dit en wat kan ik er aan doen ?? Reageren
Achille Geplaatst: 11 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 11 augustus 2006 Gebruik Shift + Ctrl + N Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 11 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 11 augustus 2006 (bewerkt) normaal kun je gelijk als je een platje opent al een niewe layer maken. bij mij nu ineens niet meer.en dan heb ik in dat plaatje een gedeelte geselekteert en wil ik daar een niewe layer van maaken. dat kan ook niet. hoe kan dit en wat kan ik er aan doen ?? Je hebt 2 manieren om een nieuwe layer aan te maken, dat is: 1) Via de sneltoest CTRL + SHIFT + N 2) Via het icoontje op je layer palletje: Dus ik denk dat je iets fouts doet, probeer eerst deze 2 manieren uit. Als het daarna nog niet wil moet je even weer vrage of je kan PS natuurlijk even opnieuw instaleren. [Hoort in Photoshop helpdesk] @-Supremecars- Je kan wel een nieuwe layer maken met een slotje.. Bewerkt: 11 augustus 2006 door -Matthijs- Reageren
Nemean^inf Geplaatst: 11 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 11 augustus 2006 En er is nog een manier, Layer-> New layer. Ik denk dat je layer een slotje heeft en dan kan je inderdaad geen nieuwe layer maken. Reageren
kees1991 Geplaatst: 11 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 11 augustus 2006 het helpt alemaal niet. CTRL + SHIFT + N hiermee is heel mijn plaatje weg het icoontje kan ik niet opkliken. en Layer-> New layer wil niet want al die leters zijn grijs en er staat inderdaat een slotje achter de layer van het platje. dus hoe krijg ik dit slotje er af ?? Reageren
Nemean^inf Geplaatst: 11 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 11 augustus 2006 Dat kan niet die Layer is dan een plaatje geweest wat opgeslagen is geweest, Tenzij je het slotje er zelf op hebt gezet dan kan je er simpel op klikken om het weg te halen. Om verder te gaan moet je dit doen: Ctrl+A (Helemaal selecteren) Ctrl+N (Nieuw document) Ctrl+V (Plakken) Als het goed is kan je nu aan de gang gaan. Succes. Reageren
kees1991 Geplaatst: 11 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 11 augustus 2006 oke bedankt nu kan ik er mee aan de slag dank u Reageren
Nielok Geplaatst: 11 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 11 augustus 2006 Dat kan niet die Layer is dan een plaatje geweest wat opgeslagen is geweest, Tenzij je het slotje er zelf op hebt gezet dan kan je er simpel op klikken om het weg te halen.Om verder te gaan moet je dit doen: Ctrl+A (Helemaal selecteren) Ctrl+C (kopieren) Ctrl+N (Nieuw document) Ctrl+V (Plakken) Als het goed is kan je nu aan de gang gaan. Succes. Klopt wat supremecars zegt, je kan het bestand gewoon niet bewerken dus moet je hem overzetten in een nieuwe layer (je was kopieren vergeten ) Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.