.Sharingan Geplaatst: 12 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 12 augustus 2006 Als ik SA MP aan het spelen ben. valt de pc soms helemaal uit en kom ik bij zo'n blauw scherm met allerlei teksten erop waar ik niks van begrijp. Btw mijn broer noemde dat een Bluescreen. Hoe kom ik er vanaf ik wil Safe MP kunnen spelen ! Reageren
SummerBase Geplaatst: 12 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 12 augustus 2006 Ik kan denk ik wel inzien wat het probleem is '.WhoopDiDoo.', want ik heb een kleine periode geleden ook eens een Bluescreen gehad. En de term heeft jou broer inderdaad goed geraden zoiets noemen wij inderdaad een Bluescreen. Dit kan diverse oorzaken hebben, je voeding levert te weinig stroom waardoor de componenten in de computer het niet meer vol houden gezien de capaciteits bescherming vertellen ze dan aan het moederbord dat het beter is om het systeem een soort van de te beveiligingen, dat word dus gedaan met een Bleuscreen. Nou kan het ook een defect in een hardware onderdeel wezen, maar dat kan ik vanaf hier heel moeilijk in zien. Er zijn wel oplossingen zoals het verlagen van je instellingen waardoor hardware onderdelen een klein beetje stroom minder vragen. Er kan ook een fout zitten in de toegang tot een hardware onderdeel denk aan de bedrading en vul het lijstje zelf maar verder aan. Er zijn dus diverse oorzaken mogelijk, maar moeilijk in te schatten. Je zou eventeueel ook nog een onderdeel kunnen aanschaffen bijvoorbeeld de voeding, een oplossing waarmee je het 'eventueel' kan verbeteren. Ik hoop dat het een stuk duidelijker is. Het zijn ondervindingen uit eigen ervaring dus niet vast gesteld, maar mochten er nog vragen opmerkingen zijn gericht deze kant zeg het maar. Reageren
.Sharingan Geplaatst: 12 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 12 augustus 2006 Dus ik kan meerdere voedingen op 1 pc aansluiten of hoe moet ik dat zien. En bedankt voor je snelle en lange reactie ! Reageren
SummerBase Geplaatst: 12 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 12 augustus 2006 (bewerkt) Je kan niet meer dan 1 voedingen op een computer aanzien, dat kan mischien als je een Pc-modder bent. Normaal gezien moet je gewoon 1 voeding op je computer hebben, en als deze niet sterk genoeg is moet je een nieuwe voeding aanschaffen en dan kan je die oude voeding weer verkopen aan iemand die niet veel ampéres nodig heeft. Ik raad je denk ik gewoon een 350watt voeding, aan maar let dan wel op de ampéres, want je kan wel een voeding hebben van 500watt, maar daar berijk je niet zoveel mee als de voltages op de bepaalde toegangs lijnen die bijvoorbeeld naar de hardware onderdelen gaan om hen te voeden te laag zijn. Dus ik raad je gewoon aan om even te zoeken op bijvoorbeeld 'deze' site. En dan kom je bijvoorbeeld met een voorstel als je van plan bent een nieuwe aan te schaffen en dan kunnen een aantal mensen die er verstand van hebben je een degelijk en goed advies geven. Maar ik denk dat je toch eerst nog even diverse dingen moet uit proberen zoals het uitzetten van bepaalde programma's. Of te kijken naar on nodige dingen die aan je computer hangen bijvoorbeeld 2 cd/dvd(brander) stations. Als je 1 niet gebruikt kun je de voeding kabel daar gewoon vanaf halen, want die is toch onnodig. Nou ik denk dat je zo wel genoeg informatie hebt, als er nog meer vragen zijn stel ze maar gerust, daar zijn ze uiteindelijk voor. - Bedankt Schnoo009, je hebt inderdaad gelijk normaal zou ik dat ook gezegt hebben, maar het was een beetje laat en je kent dat soort dingen in ieder geval bedankt ! - Bewerkt: 13 augustus 2006 door SummerBase Reageren
Schno009 Geplaatst: 13 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 13 augustus 2006 (bewerkt) Je kan niet meer dan 1 voedingen op een computer aanzien, dat kan mischien als je een Pc-modder bent. Normaal gezien moet je gewoon 1 voeding op je computer hebben, en als deze niet sterk genoeg is moet je een nieuwe voeding aanschaffen en dan kan je die oude voeding weer verkopen aan iemand die niet veel voltage nodig heeft. Ik raad je denk ik gewoon een 350watt voeding, aan maar let dan wel op de ampères, want je kan wel een voeding hebben van 500watt, maar daar berijk je niet zoveel mee als de Ampères op de bepaalde toegangs lijnen die bijvoorbeeld naar de hardware onderdelen gaan om hen te voeden te laag zijn. Dus ik raad je gewoon aan om even te zoeken op bijvoorbeeld 'deze' site. En dan kom je bijvoorbeeld met een voorstel als je van plan bent een nieuwe aan te schaffen en dan kunnen een aantal mensen die er verstand van hebben je een degelijk en goed advies geven. Maar ik denk dat je toch eerst nog even diverse dingen moet uit proberen zoals het uitzetten van bepaalde programma's. Of te kijken naar on nodige dingen die aan je computer hangen bijvoorbeeld 2 cd/dvd(brander) stations. Als je 1 niet gebruikt kun je de voeding kabel daar gewoon vanaf halen, want die is toch onnodig. Nou ik denk dat je zo wel genoeg informatie hebt, als er nog meer vragen zijn stel ze maar gerust, daar zijn ze uiteindelijk voor. ik heb wat dingen verbeterd, de voltages in een computer zijn nooit anders dan 3,3 5 en 12 volt! let wel op dat de mechanische dingen (motortjes, ventilators) op 12 volt zitten en de grote verbruikers (processor, videokaart) op 3,3 en 5 volt, dus op die laatste moeten de meeste ampéres zitten. Bewerkt: 13 augustus 2006 door schno009 Reageren
Joriz Geplaatst: 14 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2006 Blauwschermen wijzen meestal op hardware fouten. Echter kan het ook de drivers (software) zijn die deze blauwschermen veroorzaken. Simpele oplossingen zijn op de problemen op te lossen: - Update je bios. Zie je handleiding van je moederbord waar je een officieele bios kan krijgen en hoe dit moet. (doe dit alleen als je weet wat je doet! Als dit fout gaat kan je je moederbord weggooien! of moet je hem terug sturen (kost geld!)) - Update je videokaart drivers - Update je geluidskaar drivers Als dit niet het probleem oplost is het slim om even op te schrijven wat het blauw scherm vermeld (als dit snel weer verdwijnt kan je ook een digitale foto maken). Meestal met wat googlen kom je wel uit op de website van Microsoft of van je hardware fabrikant waar staat wat dit blauwscherm betekend en hoe je dit oplost. Reageren
meetlat Geplaatst: 29 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 29 augustus 2006 Bullshit, gewoon verzenden naar microsoft die error, meestal krijg je een help pagina doe ik maar al te vaak Reageren
Blastov Geplaatst: 29 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 29 augustus 2006 (bewerkt) Bullshit, gewoon verzenden naar microsoft die error, meestal krijg je een help pagina doe ik maar al te vaak Gast, lees is goed lezen voordat je dingen zegt die niet kloppen. We hebben het hier over een bluescreen en niet zo'n 'Niet\rapport verzenden' fout die je tig keer op een dag krijgt. Het kan mischien ook zo zijn dat een onderdeel (meestal cpu en gpu) te warm word dat hij daardoor de pc afsluit, heb je dit alleen bij sa:mp of ook andere games ? Bewerkt: 29 augustus 2006 door Blastov Reageren
meetlat Geplaatst: 30 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 30 augustus 2006 Ik ken maar 1 blu screen en das de bod die kom je wel vaak op 1week tegen op mijn pc dus ik kan wel meeklappen, maar wist niet dat 't over z iets ging Reageren
ikt Geplaatst: 30 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 30 augustus 2006 Bullshit, gewoon verzenden naar microsoft die error, meestal krijg je een help pagina doe ik maar al te vaak Gast, lees is goed lezen voordat je dingen zegt die niet kloppen. We hebben het hier over een bluescreen en niet zo'n 'Niet\rapport verzenden' fout die je tig keer op een dag krijgt. Het kan mischien ook zo zijn dat een onderdeel (meestal cpu en gpu) te warm word dat hij daardoor de pc afsluit, heb je dit alleen bij sa:mp of ook andere games ? Ik krijg soms ook ''blue-screens'', en als ik mijn PC weer opstart is er een waarschuwing van Uw computer is hersteld van een kritieke fout, Niet verzenden/Wel verzenden. En als je op wel verzenden drukt krjg je de fouten analyse te zien Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.