Gr8 Geplaatst: 13 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 13 augustus 2006 hoe doen jullie van die andere lettertypees in creaties iemand heeft photoschop op mijn pc gezet een computerboer maar hij heeft die lettertypes er niet ingedaan dus hoe doe ik dat Reageren
Ruurd31 Geplaatst: 13 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 13 augustus 2006 (bewerkt) Het is niet zo moeilijk hoor, maar ik heb hier een mooi lijstje uit de Adobe Fotoshop Guide gekopieerd. Daar vind je nog veel informatie en handige dingen over photoshop, maar hier is het over de lettertype's. Wat is een font? Een font is een lettertype, waarmee je op je Document met PS je tekst kan zetten. Het icoon om tekst te gebruiken in PS is dit; Hoe installeer ik een nieuwe font? Omdat er tussen de Windows fonts niet altijd het gene zit wat je zoekt, kan je zelf nieuwe fonts installeren. Hier een uitleg hoe je dat moet doen: 1. Kijk in de ‘Recourse List’ naar een Font site, ik gebruik Dafont.com 2. Kies een categorie uit wat je nodig hebt; 3. Ik heb een Groovy font nodig; 4. Kies er eentje uit die je mooi vind en klik erop, ik ga voor het All Star font. 5. Om te kijken of je text er goed bij past kan je altijd even kijken door in de Custom Preview je tekst te typen; 6. Klik nu op Download ; SLA HEM OP WAAR JE HEM MAKKELIJK TERUG KAN VINDEN 7. Ga naar Configuratie scherm, en dan naar ‘Lettertypen’. 8. Sleep nu je font (een ttf bestand) naar deze map, een schermpje zal verschijnen met een blauwe balk waarin je ziet dat hij geinstalleerd is. 9. Ga nu naar Photoshop en klik op het icoontje van Tekst () 10. Zoek in de lijst het fontje op: 11. Je bent klaar, je kan nu gewoon met de Teksttool en je nieuwe font je tekst plaatsen! Bewerkt: 13 augustus 2006 door Ruurd31 Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 13 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 13 augustus 2006 hoe doen jullie van die andere lettertypees in creatiesiemand heeft photoschop op mijn pc gezet een computerboer maar hij heeft die lettertypes er niet ingedaan dus hoe doe ik dat Eerst moet je een lettertype downloaden. Meestal van www.dafont.com. Na een font gedownload te hebben, moet je hem eerst uitpakken. Als het goed is komt er een T(rue)T(ype) bestand uit, die zet je in de map Fonts. (C:> Deze computer> Windows> fonts.) Als het goed is kun je de font nou selecteren. [Dit hoort in PS helpdesk] Reageren
King Room Geplaatst: 13 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 13 augustus 2006 (bewerkt) O, Ruurd was me al voor!!!! KR! Bewerkt: 13 augustus 2006 door King Room Reageren
Gr8 Geplaatst: 13 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 13 augustus 2006 wa dit is kij handig ik ga het zeker uittesten joh maar zoveel werk is er eigenlijk niet gewoon de map fonts ik heb vsita dus is engels by mij dus de map die je kan downloaden en dan gewoon kan vervangen dus de orginele weg en de gedwonloade in de plaats alvas bedankt Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.