erterer0 Geplaatst: 13 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 13 augustus 2006 (bewerkt) Ik heb zojuist mijn dff gemaakt Maar hoe kom ik nu aand de txd files van mijn model Mijn object is ook nogeens onzichtbaar Bewerkt: 13 augustus 2006 door erterer0 Reageren
kees1991 Geplaatst: 14 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2006 een txd maak je niet met g-max en ook niet met 3ds je maakt het met txd builder en txd workshop. txd workshop txd builder je opent eerst txd builder. dan klik je op add en open je alle textures die je op je model gebruikt heb. denk je ze alemaal gehad the hebben dan druk je ff op dff check en open je je dff. als je ne nog iets rood siet dan moet je die texture nog ff toe voegen. als alles groen is dan is het goet. dan doe je build txd. open nu txd workshop. en open je net gemaakte txd. dan staat er rechts onder in gta vc. klik hier op en maak hier SAN ANDRES van. doe dan save txd en je kan je txd toe voegen aan de gta3.img Reageren
erterer0 Geplaatst: 14 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 14 augustus 2006 Maar hoe kan ik de textures op mijn model openen Reageren
Wazuup Geplaatst: 14 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2006 Je hebt in de material editor bitmaps gebruikt als textures voor je model. Je moet met de txd workshop gewoon een nieuw bestand openen (file, new) en dan via de import knop de textures die je hebt gebruikt importeren. Voor een nieuwe textures ga je naar image, new. Bij options moet je de textures de naam geven van het bestand min de extensie (.bmp /.jpg enz). Nu alleen nog compressen (image, compress all) en opslaan. Kom je er nu nog niet uit, kijk dan naar deze video tutorial. Spoel door naar 6 minuut 25. Succes ermee. Reageren
erterer0 Geplaatst: 14 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 14 augustus 2006 (bewerkt) Maar hoe kun je een texture in mijn gmax model inporteren Want ik heb een bmp gemaakt, maar hoe kan ik hem dan in gmax importeren Bewerkt: 14 augustus 2006 door erterer0 Reageren
Big-Bear Geplaatst: 15 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 15 augustus 2006 Zoals als Wazuup het al zei, dat doe je met de Material Editor: Eerst open je hem, met de sneltoets "M", je Selecteert een Bolletje. Eerst zetten we dit bolletje op een wat meer lichtere kleure: Daarna ga je naar Maps, en dan zie je Diffuse Color, vink het hokje daarvoor aan. Daarna klik je op None. Als het goed is opent er een scherm, met allemaal namen, met daarvoor groene en blauwe bolletjes. Er moet een groen bolletje staan met daarachter "Bitmap". Dubbelklik darop, nu kan je je Texture laden. Zoek hem gewoon op en open hem. Als het goed is heb je nu dit: Je drag de Textuur met je muiis op het bolletje, maar hij blijft wit, nu moet je alleen op het kubusje met de blauwe en witte vlakken klikken, en je textuur zal verschijnen Nu heb je je Material op je Model. Nu moet je er nog een .TXD van maken. Daarover zijn 4 Tutorials in de Master Tutorial List, het zijn de volgende 4: - Nummer 1 - Nummer 2 - Nummer 3 - Nummer 4 Veel Suc6 ermee Reageren
erterer0 Geplaatst: 15 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 15 augustus 2006 (bewerkt) Maar ik zie bij gtamaterials geen linkje naar ``maps,, Bewerkt: 15 augustus 2006 door erterer0 Reageren
Wazuup Geplaatst: 15 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 15 augustus 2006 Maps is geen knop, maar een tabblad in de material editor. Kijk in de volgende plaatjes naar de met rood aangeduiden plekken en je zult er wel uitkomen: Vervolgens moet je verdergaan met wat Bear zei, en je textuur op je model zetten. Succes ermee! Reageren
erterer0 Geplaatst: 15 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 15 augustus 2006 (bewerkt) Ingame, heel erg bedankt iedereen! Bewerkt: 16 augustus 2006 door erterer0 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.