Jump to content

Hoe txd file krijgen?


Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb zojuist mijn dff gemaakt :D

Maar hoe kom ik nu aand de txd files van mijn model :?

Mijn object is ook nogeens onzichtbaar :?

Bewerkt: door erterer0
Geplaatst:

een txd maak je niet met g-max en ook niet met 3ds

je maakt het met txd builder en txd workshop.

txd workshop

txd builder

je opent eerst txd builder. dan klik je op add en open je alle textures die je op je model gebruikt heb. denk je ze alemaal gehad the hebben dan druk je ff op dff check en open je je dff. als je ne nog iets rood siet dan moet je die texture nog ff toe voegen. als alles groen is dan is het goet.

dan doe je build txd.

open nu txd workshop. en open je net gemaakte txd. dan staat er rechts onder in gta vc. klik hier op en maak hier SAN ANDRES van.

doe dan save txd en je kan je txd toe voegen aan de gta3.img

Geplaatst:

Je hebt in de material editor bitmaps gebruikt als textures voor je model. Je moet met de txd workshop

gewoon een nieuw bestand openen (file, new) en dan via de import knop de textures die je hebt gebruikt

importeren. Voor een nieuwe textures ga je naar image, new. Bij options moet je de textures de naam geven

van het bestand min de extensie (.bmp /.jpg enz). Nu alleen nog compressen (image, compress all) en opslaan.

Kom je er nu nog niet uit, kijk dan naar deze video tutorial. Spoel door naar 6 minuut 25.

Succes ermee.

Geplaatst: (bewerkt)

Maar hoe kun je een texture in mijn gmax model inporteren :?

Want ik heb een bmp gemaakt, maar hoe kan ik hem dan in gmax importeren :?

Bewerkt: door erterer0
Geplaatst:

Zoals als Wazuup het al zei, dat doe je met de Material Editor:

Eerst open je hem, met de sneltoets "M", je Selecteert een Bolletje. Eerst zetten we dit bolletje op een wat meer lichtere kleure:

uitleg3we0.jpg

Daarna ga je naar Maps, en dan zie je Diffuse Color, vink het hokje daarvoor aan. Daarna klik je op None. Als het goed is opent er een scherm, met allemaal namen, met daarvoor groene en blauwe bolletjes. Er moet een groen bolletje staan met daarachter "Bitmap". Dubbelklik darop, nu kan je je Texture laden. Zoek hem gewoon op en open hem. Als het goed is heb je nu dit:

uitleg4yz9.jpg

Je drag de Textuur met je muiis op het bolletje, maar hij blijft wit, nu moet je alleen op het kubusje met de blauwe en witte vlakken klikken, en je textuur zal verschijnen ;)

Nu heb je je Material op je Model. Nu moet je er nog een .TXD van maken. Daarover zijn 4 Tutorials in de Master Tutorial List, het zijn de volgende 4:

- Nummer 1

- Nummer 2

- Nummer 3

- Nummer 4

Veel Suc6 ermee ;)

Geplaatst:

Maps is geen knop, maar een tabblad in de material editor. Kijk in de volgende plaatjes naar de met

rood aangeduiden plekken en je zult er wel uitkomen:

texture01jw7.th.jpg texture02ii4.th.jpg texture03mt5.th.jpg texture04bp1.th.jpg

Vervolgens moet je verdergaan met wat Bear zei, en je textuur op je model zetten.

Succes ermee!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...