Gr8 Geplaatst: 13 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 13 augustus 2006 (bewerkt) Welkom bij de ProcessenTutorial van Gr8, geschreven voor Gtaforum.nl Inleiding : Wat kan je met deze Tutorial bereiken ? • Je maakt je computer er sneller mee. • Je kunt er vastlopers mee voorkomen. • Je kan het Gamen beter laten lopen. Welke kennis heb je hiervoor nodig ? • Geen, volg de Tutorial en alles komt goed. Wat zijn de nadelen van deze Tutorial ? • Je kan teveel processen weghalen, niet grote fouten maar toch.. Volg de Tutorial goed en dit gebeurt niet. Zou ik deze Tutorial wel volgen ? Zal het me wel lukken ? • Zeker, ik leg alles goed uit, ik neem er ook screens bij... Tutorial : Eerst.. hoe kom je bij het ''Taakbeheer''. Het taakbeheer daar worden al je Processen bijgehouden en kan je andere dingen bekijken zoals je CPU gerbuik, maar die zijn niet van belang. Je komt bij het taakbeheer op deze 2 (snelle) manieren : Je drukt op ''CTRL + ALT + Del of Delete'' Je kan er ook geraken door op je huidige (start)balk te gaan, je klikt op je andere muisknop en gaat naar Taakbeheer. Eenmaal je daar bent ga je naar het Tabblad ''Processen'' (Let niet op de balken/en of de engelse taal. Ik heb momenteel Windows Vista Béta2. Dit is juist dezelfde werking als Windows Xp/Windows 2000. Eerst klik je nu op ''Gebruikersnaam'', Je doet dit omdat dan de Processen die je mag beeindigen gerangschikt staan. Nu moet je alle Processen zien, je kan ze wat herkennen. Bv. MSn = MSNSGR.exe Mozilla Firefox = Firefox.exe . Je mag alle Processen afsluiten die je daar zit ''Behalve'' Deze : ''Explorer.exe Taskmgr.exe Devlrd32.exe . Deze mag je niet afsluiten, dan kan je Errors krijgen. Al de rest mag je wegdoen. Als je niet zeker bent van welke Processen wat zijn kan je altijd Google raadplegen. Typ gewoon jouw Proces in en je ziet meteen wat informatie. Wees er ook zeker van dat je alleen de Processen wegklikt waar jouw computernaam bijstaat. Je hebt er andere waar ''SYSTEM'' bijstaat, deze zeker niet wegdoen. Met Processen kan je nog veel verdergaan dan enkel dit. Maar dit is meer een Tutorial voor de beginners. De meeste zullen dit al wel weten, als je verder wilt gaan raad ik je ''Winpatrol Plus'' aan. --> www.winpatrol.com Succes. ---------------- Einde Tutorial - Deze Tutorial is volledig geschreven en gemaakt door Gr8. ---------------- ---------------- Rippen toont aan dat je zelf geen Tutorial kan maken, dus Rip niet. ©Gr8 ---------------- Bewerkt: 13 augustus 2006 door Gr8 Reageren
Joriz Geplaatst: 14 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2006 Er zijn wel meer belangrijke processen in Windows XP die je moet laten draaien (eigenlijk te veel). Alleen met Windows 98 en 95 kan je zoveel processen killen. Met Windows XP zal je al snel merken dat je PC vast loopt omdat een of ander belangrijk systeem proces mist. Tevens is het dom om zomaar processen te killen. Aangezien je met dingen als virusscan aan gewoon stukke veiliger zit. Oa. deze website laat zien wat alle processen doen: http://www.liutilities.com/products/wintas...processlibrary/ Tevens kan je altijd Googlen waar je vele resultaten vindt. Denk altijd wel goed na voordat je wat doet. Niet alles wat je op internet vindt is namelijk waar. Een anti spyware programma kan bijvoorbeeld ook spyware zijn. Om je computer sneller laten te lopen zonder geld uit te geven kan je gewoon het beste dingen doen zoals je internet browser afsluiten en andere normale programma's die onderin je blauwe balk staan. Programma's als Firefox, je mailprogramma, Word en Internet Exporer gebruiken namelijk veel werkgeheugen Reageren
joshoon Geplaatst: 15 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 15 augustus 2006 is wel duidelijk maar ik doe het liever niet want Joriz zei ook al dat er meer belangerijke proccesen moet laten draaien en strax volg ik je toturial en dan gaat er iets fout dus sorry ik heb al een Windows & Internet Cleaner die maakt me PC snel genoeg en internet Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.