gammie_ Geplaatst: 13 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 13 augustus 2006 Hallo, Mijn vaders pc is stuk, maar de cd drivers doen het nog ik vroeg me af of de Cd/Dvd speler een goeie is. Het is een: HITACHI Dvd-Rom GD-2500. Alvast Bedankt Reageren
Goliat Geplaatst: 13 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 13 augustus 2006 Als ik me goed heb laten informeren is dit een 24x DVD-drive die uit 1998 stamt. Het is zeker geen 'goeie' maar het kan ermee door... Waarschijnlijk zul je gewoon alle games kunnen draaien met deze drive, dat betekend nog niet datie hoogstaand is, maar in mijn ogen is dat ook niet nodig voor een DVD-drive. Reageren
gammie_ Geplaatst: 13 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 13 augustus 2006 ja hij is inderdaad al wat jaartjes oud. Maar kan ik er dan gewoon me Gta San andreas er op draaien? En andere grote nieuwe spellen? Reageren
Goliat Geplaatst: 13 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 13 augustus 2006 ja hij is inderdaad al wat jaartjes oud. Maar kan ik er dan gewoon me Gta San andreas er op draaien? En andere grote nieuwe spellen? San Andreas heeft een 16x DVD-drive nodig, dus ja.. Andere grote spellen lijken me in princiepe ook geen probleem, mischien in de toekomst maar goed.. Reageren
gammie_ Geplaatst: 14 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 14 augustus 2006 Oke dus als ik hem eruit haal en in mijn pc'tje zet kan mijn pc hem gewoon afdraaien zonder enige software of iets dergelijks nodig the hebben? Ik neem aan dat dat geen probleem is op een Xp. Reageren
SummerBase Geplaatst: 14 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2006 (bewerkt) Opzich is het best een 'goede' dvd/cd-rom speler, maar zoals Goliat al aan gaf is het gewoon een disc-drive met een lagere snelheid. Daarnaast heb ik wel wat te vertellen waar Goliat de plank mis slaat. Het is niet zo dat het een slechte Dvd/cd- rom speler is het kan gewoon zo zijn dat spellen zoals de Sims 2 het niet meer doen, want die vragen hogere snelheden. Dus ga er gewoon vanuit dat de normale spellen het doen, maar kijk die dvd/cd- rom spelers van tegenwoordig zijn zo goedkoop voor €30,- heb je een complete met hogere snelheden dan je huidige dus ik zou gewoon met je vader overleggen of hij bij de nieuwe pc gewoon een nieuwe kan kopen, want €30,- is volgens mij niet heel veel en dan kan je meestal ook nog Dubbel-laags branden, dat betekent dat je dus op speciale schijven twee maal kan branden, dus niet 4,7gb, maar 9,5gb. Dat lijkt mij een forse verbetering. Op sommige gevallen kun je er zelfs een plaatje op printen deze techniek heet, lightscribe. Verder zou ik als ik jou was gewoon een nieuwe kopen, maar je kan prima de oude gebruiken als je niet gebruik maakt van moderne technieken, reken er wel op dat een snellere cd/dvd- rom lade ook sneller gegevens van een cd/dvd- rom haalt. Dus een snellere is wel een grotere prestatie winst. Mochten er nog vragen zijn over de aanschaf van een pc voor je vader, dan wil ik of één van de andere je daar graag bij helpen. Nog een probleem met iets heel anders zeg het dan. Ik wens je in ieder geval succes. Bewerkt: 14 augustus 2006 door SummerBase Reageren
Goliat Geplaatst: 14 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2006 (bewerkt) Oke dus als ik hem eruit haal en in mijn pc'tje zet kan mijn pc hem gewoon afdraaien zonder enige software of iets dergelijks nodig the hebben? Ik neem aan dat dat geen probleem is op een Xp. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is er bij Windows XP geen driver noodzakelijk. Ik heb laatst nog een BenQ DVD-drive gekocht en daar zat wel een driver bij dus ik denk dat het mischien nodig zou kunnen zijn. Indien dat zo is dan moet je gewoon even googlen om de driver te vinden, of op driveragent.com kijken. @SummerBase: Volgens mij is Sims2 wel een uitzondering, ze kregen destijds veel gezeur door hun hoge systeem eisen. Je kunt er toch wel vanuit gaan dat wanneer je San Andreas kan spelen(wat kan met deze drive) dat je dan ook andere games van ongeveer hetzelfde kaliber kunt spelen? Edit: Aha, Summer ik snap je.. Als de minimum systeem eisen 16x zijn betekend nog niet dat ze ook meteen bij een 24x lekker draaien, daar dacht ik dus niet bij na.. Bewerkt: 14 augustus 2006 door Goliat Reageren
SummerBase Geplaatst: 14 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2006 Goliat daar heb je gelijk, want voor Windows Xp heb je eigenlijk geen driver nodig, want die zijn voor het grootste gedeel toch wel bijna altijd up-to-date. En anders kun je de website van de fabrikant raadplegen. Dus in dit geval Hitachi. Maar let er bijvoorbeeld op dat veel games het wel doen, maar met een mindere snelheid zoals ik al zei Goliat. Je hebt games die Minimaal 16x dvd-drive nodig hebben, maar daar word wel aangeraden dat je een 40x dvd-rom bijvoorbeeld nodig hebt. Dat houd in dat je met een 40x dvd-rom station veel betere prestatie's krijgt tijdens het gamen. Als je een 52x Dvd-rom station hebt heb je automatisch ook een betere prestatie. Je moet dus eigenlijk standaard niet kijken naar Minimaal dat is echt een punt waarvan ik denk dat is te makkelijk bekeken. En nog even terugkomend op het aantal games, Sims2 had toen de tijd een erg hoog gegrepen stand ingezet als minimaal ik geloof 40x, maar dit komt omdat het best veel data nog op haar cd's heeft staan. Heb je het spel origineel dan mag je een no-cd/crack officieel gebruiken. En dan heb je tevens geen last van de disc-snelheid, maar dan nog de spellen die tegenwoordig gemaakt worden denk aan: Battlefield, Call of Duty 2 en vergelijkbare games vragen toch minimaal meestal wel 40x (dvd-rom) dus het punt dat games van hetzelfde kaliber het wel kunnen gaat er bij mij niet in. Ik kan GTA SA vergelijken met een spel als Call of Duty 2. De Graphics zijn wel mooier bij de Call of Duty, maar er zit (bijna) niet zo'n mooie verhaallijn in zoals we die kennen bij een Gta game. Maar goed dat was dat nu gaan we ons weer richten op het probleem/vraag/stelling van gammie! Reageren
gammie_ Geplaatst: 14 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 14 augustus 2006 oke ik weet nu al aardig wat Dus het is tog het verstandigst dat ik 30 euro voor een nieuwe neem? die Cd/Dvd gekombineerd heeft en goed is voor grote nieuwe spellen? Of word het bedrag dan hoger? Ik zou t fijn vinde als jullie een site weten waar beschreven met prijs staat wat je tegenwoordig kan nemen Reageren
Goliat Geplaatst: 14 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2006 -klik- Op deze site kun je wel vinden wat je zoekt, ik had laatst nog een BenQ gekocht zoals ik zei en toeval wil dat deze 32,95 was dus inderdaad rond de prijs die SummerBase aanbeveelde. Ik ben goed te spreken over het merk BenQ, niet duur en goede kwaliteit. Je kan natuurlijk altijd nog naar een ander merk zoeken, ik hoor nooit verhalen over DVD-drive miskopen.. Reageren
gammie_ Geplaatst: 14 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 14 augustus 2006 Ik moet toegeven ik heb er totaal geen verstand van Dus ik klik even wat rond op jou aangegeven site en kom een dingetje van 18,95 tegen met deze specificaties * Lees snelheid | 16-speed op basis van DVD * Lees snelheid | 52-speed op basis van CD * Kleur | Zilver Is dit iets voor mij? Of zeg je dat van dit bedrag geen goeie is? Reageren
SummerBase Geplaatst: 14 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2006 (bewerkt) De snelheid zit in ieder geval goed, want bijna alle Dvd/cd-rom station's hebben zo rond de 16x (Dvd-rom) snelheid. Ik zelf heb ook één met 16x (dvd-rom) snelheid en daar zit een aardige overdracht achter heb ik zelf in de gaten. Dit gaat zeker lukken denk ik, maar waar je ook naar moet kijken is naar de andere dingen zoals de leefbaarheid en de branduren, want een Brander heeft te maken met een aantal uren dat hij kan branden, meestal is deze zo hoog tegenwoordig dat je daar wel 10 jaar elke dag een aantal dvd's mee kan branden. Verder zit er nog verschil in de snelheid van het branden, want daar moet je natuurlijk ook op letten. Zoals het hebben van de brandsnelheid of dat er een brander in aanwezig is. Verder moet je een overweging maken tussen brander en geen brander. Ik zou voor een aantal euro's meer toch een brander nemen, want een computer kan tegenwoordig gewoon niet zonder een brander. Maar de keuze is uiteraard aan jou, ik zou eens op 'deze' pagina kijken. Daar vind je een compleet overzicht van nederlands grootste webwinkel voor Hardware. Ik heb van deze website al zeer veel positieve reacties gehad. En ze hebben bijna alles, verder raad ik je aan geen Aopen te kopen, het is een merk waar ik wat mindere ervaringen mee heb gehad, maar goed. Nu heb ik een BenQ en ik kan zeggen dat daar een hele goede prijs qualiteits prestatie op zit. Daarmee bedoel ik dus dat het niet veel kost, maar je hebt er wel degelijk wat aan. Goede snelheden en een goede lezer beschikken dit product, het is zelfs verkozen tot de beste brander fabricant in een 2maandsblad. Ik denk dat je hier wel wat aan hebt, als er nog iets is zeg je het maar! --- Ik wil ook nog even 'mijn keuze' laten horen en waarom dat mijn keuze is. Ik heb gekozen voor 'dit' product, omdat het een veelzijdige brander is. Het heeft een 16x lees/schrijf- snelheid gezien DVD dan heeft hij ook nog eens een 48x Cd-rom lees snelheid. Het is een goed product met een lange leefbaarheid. Past goed in de meeste behuizing en is in meerdere kleuren te koop. En uiteraard kies ik voor dit programma, omdat de prijs echt niet hoog is voor dit product. Verder zitten er volgens mij nog wat OEM dvd-brand programma's bij, en dat maakt het verhaal natuurlijk helemaal compleet. Ik heb ook nog even de snelheden van het schrijven en lezen voor je opgezocht. Veel plezier er mee! Lezen (CD) 48 x (7.200 KB/s) Lezen (DVD) 16 x (21.600 KB/s) Toegangstijd (CD) 120 ms Toegangstijd (DVD) 120 ms Schrijven (CD-R) 48 x (7.200 KB/s) Schrijven (CD-RW) 32 x (4.800 KB/s) Schrijven (DVD-R) 16 x (21.600 KB/s) Schrijven (DVD+R) 16 x (21.600 KB/s) Schrijven (DVD+RW) 8 x (10.800 KB/s) Schrijven (DVD-R) Double-Layer 6 x (8.100 KB/s) Schrijven (DVD+R) Double-Layer 8 x (10.800 KB/s) Kijk eens 'hierboven' gammie, ik heb speciaal voor jou mijn keus laten horen! Bewerkt: 14 augustus 2006 door SummerBase Reageren
gammie_ Geplaatst: 14 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 14 augustus 2006 oke maar kijk ik heb op dit moment alleen 1 brander apart en 1 cd afspeler apart en ik wil dus graag nu een goede cd/Dvd gekombineerd hebben om dus aftespelen de brander heb ik er al apart in zitten dus dan hoef ik tog alleen maar naar de afspeel Cd/Dvd te kijken? Reageren
Goliat Geplaatst: 14 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2006 oke maar kijk ik heb op dit moment alleen 1 brander apart en 1 cd afspeler apart en ik wil dus graag nu een goede cd/Dvd gekombineerd hebben om dus aftespelen de brander heb ik er al apart in zitten dus dan hoef ik tog alleen maar naar de afspeel Cd/Dvd te kijken? Nou, goed nu heb je dus 2 keuzes, een Brander/reader combi is in verhouding altijd duurder dan slechts een DVD-drive die alleen kan afspelen en lezen.. Je hebt nu dus 2 keuzes: -Een Reader/Brander combi kopen en je Brander verkopen. -Alleen een Reader kopen en gewoon je huidige brander behouden. Ik zou voor de eerste kopen, de DVD-drive die Summer je aanraade is inderdaad in vehouding goedkoop en je krijgt er zeker kwaliteit voor. Je kunt er dus zeker nog wel even mee vooruit, daarnaast is je Brander verkopen tegenwoordig toch zo gebeurd, daarbij komt het ook nog eens dat het zo zou kunnen zijn dat je Brander zo langzamerhand ook aan vervanging toe is. Reageren
gammie_ Geplaatst: 14 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 14 augustus 2006 das idd een optie dan zet ik maar meteen even de brander neer om te horen of jullie het nodig vinden dat hij vervangen word het is een: Plextor CD-R PX-W1610A Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.