Flame^ Geplaatst: 14 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2006 Sinds er toch wel enige interesse in SA-MP Scripting blijkt te zijn hier (*kijkt naar nieuwe topics*) Kan je hier in het algemeen kleine dingen vragen, aangezien daarover de meeste dingen gaan. Over toch wel wat gecompliceerde dingen mag je gewoon gerust nog een eigen topic maken . Dus ik zou zeggen: vraag maar raak ! Toch heb ik een mini FAQ samengesteld, voor de vaak voorkomende vragen, makkelijke dingen, enzovoorts. Frequently Asked Questions Q: Hoe zet ik nieuwe autos in een script als LVDM?? A: Open de .pwn van de mode die je wilt editten, en zoek naar de functie OnGameModeInIt(), deze staat meestal onder de main() . Daar zie je meestal vaak dit 'AddStaticVehicle(/*een hele hoop cijfers*/); . Deze functie moet je ook gebruiken: AddStaticVehicle(vehicleid, x, y, z, rotatie, kleur_1, kleur_2); Dit gebruik je dus om vehicles toe te voegen. DIT KAN ALLEEN IN DE ONGAMEMODEINIT Q: Ik wil een /buy command maken waarbij je een auto krijgt die je invoert!! A: Op dit moment is het nog niet mogelijk om dynamisch autos te spawnen. Dus is het op dit moment nog niet mogelijk. Q: Ik wil een /jail id command maken!! A: Zie de PAWN Tutorial lijst en zoek naar een tutorial van JGuntherS die over de functie strtok gaat. Q: Ik wil een script als Cops & Robbers maken!! A: Ik wens je veel succes, maar je zal toch redelijke ervaring nodig hebben om zoiets te kunnen scripten. Je kan het proberen, maar het is erg moeilijk Q: Ik wil de wapens aanpassen die je krijgt in het begin!! A: Open de .pwn van het script, zoek weer naar de OnGameModeInIt functie en dan naar een lijn met AddPlayerClass erin. De parameters hiervan zijn: AddPlayerClass(id, x, y, z, rotatie, wapen1, wapen1_ammo, wapen2, wapen2_ammo, wapen3, wapen3_ammo Wil je wapens aanpassen, moet je dus de dingen na 'rotatie' aanpassen. Handy links: SA-MP Forum - Het Scripting forum staat vol met scripts, ook kan je hulp vragen. SA-MP Wiki - Hier staat een hele documantation + tutorials op SA-MP Site - Main site voor al het nieuws betreffende SA-MP *** Zie jij nog dingen die bij de FAQ moeten? Zeg het hier! *** Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.