kees1991 Geplaatst: 14 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2006 als ik mijn pc in slaap stand set dan slaat die alle gegevens op van de pc zodat die snel kan opstarten. maar als ik mijn pc dan aan doe na dat ik hem in slaap stand heb geset. verwijdert die dan ook weer die gegevens die die eerst heeft opgelagen ?? Reageren
SummerBase Geplaatst: 14 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2006 Volgens mij is het zo dat als je de Computer in de slaapstand zet dat de gegevens en data opgeslagen worden op de Hardeschijf op een plek waar je normaal niet bij kan, als je hem dus weer aanzet oftewel uit de slaapstand haalt zul je gewoon weer verder kunnen gaan met de opgeslagen gegevens, dus alles wat je opslaat blijft uiteraard ook bewaart. Het blijft alleen niet bewaart als je het verwijdert, maar dan nog kan je het terug vinden in de prullen bak bijvoorbeeld. En het zou een beetje heel raar wezen als je iets op slaat in de slaapstand dat het dan niet meer toegankelijk is. Ik denk eerder dat de dingen die je zelfs niet op slaat opgeslagen worden in de slaapstand, dat je dan weer verder kan gaan als je de computer weer opstart waar je bijvoorbeeld gebleven was. Maar goed ik zou zeggen sla gewoon alles op dan is er niks aan de hand, mocht er nog een ander probleem zijn zeg het maar! Reageren
kees1991 Geplaatst: 14 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 14 augustus 2006 nee das niet wat ik bedoel. klijk om je pc in slaat stant te setten heeft de pc 50kb nodig om optelaan wat ik aan het doen ben. dus als ik internet open heb. dan slaat de pc dus op dat die weer moet opene als ik de pc uit slaap mode haalt. nouw die gegefens. verwijdert de pc dat automaties als de pc weer aan of uit gaat ?? Reageren
.::FLIPKIP::. Geplaatst: 14 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2006 die gegevens blijven gewoon staan... als je dat bedoelt, want denk jij dat de browser afgesloten word? nee, dat gebeurt niet. alle vensters die je geopend hebt blijven open en alle vensters die je gesloten hebt blijven gesloten, bij programma's als msn word je gewoon afgemeld, msn word geeneens afgesloten. Reageren
kees1991 Geplaatst: 14 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 14 augustus 2006 jha dat weet ik. maar die gegevens worden die als de pc weer uit slaap mode gehaald is verwijdert of blijfen die staan ?? Reageren
Gunslinger Geplaatst: 15 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 15 augustus 2006 jha dat weet ik. maar die gegevens worden die als de pc weer uit slaap mode gehaald is verwijdert of blijfen die staan ?? Ik denk dat je het over die 50 kb hebt die je computer nodig had om alles op te slaan. Die gegevens worden verwijderd, want die heeft je computer niet meer nodig. En ook al zouden ze niet verwijderd worden, dan is dat geen probleem, want 50 kb is echt niets. Reageren
kees1991 Geplaatst: 15 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 15 augustus 2006 jha dat bedoelde ik. bedankt. Reageren
ikt Geplaatst: 15 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 15 augustus 2006 Vraagje over slaapstand: Op het toetsenbord zit een slaapstand-knop, ik wou een keer tijdens het gamen op escape drukken, druk ik op slaapstand. Dit gebeurt niet vaak, en is ook niet erg, (de race wordt gewoon hervat), maar het is wel irritant Dus hoe kan je dat knopje blokkeren? Reageren
Joriz Geplaatst: 15 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 15 augustus 2006 Bij energiebeheer kan je de knoppen instellen wat ze doen. Zelfs de uit knop kan je instellen dat hij dan in de slaapstand gaat. De slaapstand is ongeveer hetzelfde als de stand-by stand. In de stand-by stand wordt bijna alles uitgeschakeld. Het enige wat eigenlijk nog stroom gebruikt is je moederbord aangezien je RAM geheugen (werkgeheugen) alles onthoud waar je mee bezig was. Als het stroom weg valt is RAM geheugen namelijk gewist. Je computer gebruikt dus minder stroom dan als je hem normaal aan zou laten staan. Echter is dit nog steeds op jaarbasis veel te veel. Het verschil met de slaapstand is dat nu niet alles in je RAM geheugen blijft staan maar allemaal op je hardeschijf wordt opgeslagen. Hierdoor kan je computer echt helemaal uit en gebruikt hij geen stroom meer. Zodra je jouw pc weer aan zet wordt alles weer vanaf de hardeschijf naar het RAM geheugen geladen en kan je weer verder werken waarmee je bezig was. Er zijn echter twee nadelen; Ten eerste zijn dat je minimaal het aantal MB van werkgeheugen op je hardeschijf moet hebben. (dit is dus geen 50 KB maar zeker 512 MB of 1 GB !!) Ten tweede crashen sommige programma's na opstarten aangezien ze slaapstand niet ondersteunen. Het grote voordeel aan de slaapstand is dat je PC echt 100% uit staat. Je de stekker eruit kan halen en hem gewoon weer een jaar later de stekker erin kan doen en weer door werken waarmee je bezig was. Kort samengevat: Stand-by + Gaat snel - Gebruikt (te) veel stroom - Bij stroom uitval ben je alles kwijt Slaapstand + Gebruikt geen stroom - Sommige programma's crashen naar weer opstarten (dit zijn echter maar heel weinig). - Heeft vrije hardeschijfruimte nodig (dit is bij nieuwe PC's te verwaarlozen) Denk er aan: In beide gevallen altijd eerst gewoon alles opslaan waar je mee bezig was. Je weet nooit wat er fout kan gaan! LET OP: Als je pc in de slaapstand staat mag je nooit hardware vervangen aangezien je computer nog denkt zoals op het moment dat je hem afsloot. Als hardware dus ontbreekt crasht je computer dus of start hij niet goed op. In Stand-by stand moet je helemaal geen hardware vervangen aangezien je computer dan nog aan staat! Als je hardware wilt aanpassen: Sluit je PC 100% af en doe alle stekkers eruit. Zorg er ook altijd voor dat jijzelf en de behuizing niet meer statisch zijn. Reageren
ikt Geplaatst: 15 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 15 augustus 2006 (bewerkt) Nu snap ik het echt niet meer. Op het toetsenbord staat een knop met Zz, ik denk dat dit slaapstand betekend. Ik jouw voor-en-nadelen lijstje staat dat stand by snel werkt. Maar ik drukte namelijk perongelijk op Zz. Maar als ik hem weer aanzet gaat dat razend snel. Dus is mijn computer nou zo snel of kloopt het toestenbord niet?... @ hieronder: Ik zie het, bij de slaapstand knop stond dat hij stand-by werd. Dankjewel, nmu kan ik gerust op die ene knop rammen zonder problemen Bewerkt: 16 augustus 2006 door ikt Reageren
Joriz Geplaatst: 16 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 16 augustus 2006 Zoals ik al zei kan je die knoppen instellen bij Energiebeheer (te bereiken via configuratiescherm) Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.