Jump to content

PC updaten

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik kom hiet niet zo vaak :$ Dus hallo :cya:

Ik heb een vrij traage pc :duh:

Specs:

Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) (2600.xpclient.010817-1148)

Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)

System Manufacturer: VIA Technologies, Inc.

System Model: VT82C692BX

BIOS: Award Modular BIOS v4.51PG

Processor: Intel Pentium III-processor, ~450MHz

Memory: 256MB RAM

Page File: 290MB used, 328MB available

Windows Dir: C:\windows

DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)

DX Setup Parameters: Not found

DxDiag Version: 5.03.0001.0904 32bit Unicode

En ik wil mn old skool kast een beetje updaten :schater:

Twee vraagjes welke gta's kan ik hier op spelen en wat raden jullie aan om te vervangen en zo ja met wat.

Geplaatst:

Klik met je rechtermuis op het bureau blad en dan op eigenschappen, ga dan naar instellingen en klik daar op Geavanceerd klik dan boven in op het tabblad Adapter daar staat de info over je video kaart.

Geplaatst: (bewerkt)

Dit kun je met een heel makkelijk trucje die standaard voor geinstaleerd is op Windows Xp doen. Ga naar: 'Start > Uitvoeren > DxDiag > Beelscherm'. Of als je zeker wilt weten of hij goed werkt bezoek dan 'dit' adres. Daar kan je laten controleren of je computer precies aan de eisen die Rockstar de maker van Gta:Sa stelt. Ik zal nu even naar je systeem kijken in vergelijking met San Andreas en een spel van hetzelfde kaliber. Zoals je zelf al aangeeft heb je een 450Mhz processor en minimaal word daar een 800Mhz voor gestelt, dus je kan zoiezo San Andreas niet spelen. Wel is het minimum Geheugen 256mb, maar toch raad ik je 512mb werkgeheugen aan, omdat dat gewoon veel sneller werkt. Verder moet je ongeveer 4 á 5 gigabyte vrije schijfruimte hebben om het te instaleren.

Ik denk dus dat je beter een nieuwe processor kunt aanschaffen niet alleen omdat die van tegenwoordig gewoon beter zijn, maar ook omdat de prijzen van een processor die voldoet aan de eisen van GtaSan Andreas niet heel duur zijn. Daarnaast gaan de algemene prestaties er flink van omhoog. Natuurlijk moet je je ook aan bepaalde dingen houden zoals de Socket-voet van je moederbord. Dit is de plek waar je de Processor plaats. De socket-voet en de socket van processor moeten namelijk precies gelijk aan elkaar zijn. Dit kun je met diverse programma's na checken welke socket je hebt. Zo'n programma kun je 'hier' downloaden, daar vind je ook dingen over het geheugen en de cpu-socket en dergelijke. Maak bijvoorbeeld een screen daar van als je het aan hebt, dan kunnen wij kijken wat voor jou beter is.

Dan heb je natuurlijk ook nog wat andere zaken waar je op moet letten als je een nieuwe onderdelen aan gaat schaffen ik had het er al over dat je te weinig geheugen hebt. Het aanschaffen van geheugen is in veel gevallen ook een lastige keuze. Ik raad je aan om bijvoorbeeld 256mb geheugen te kopen, maar ik weet dus ongeveer niet wat voor standaard geheugen je hebt. Je hebt namelijk een paar verschillende soorten geheugen, maar goed als je daar aan toe bent hebben we het daar wel over. Want 256mb is voor San Andreas wel voldoende, maar verwacht er geen super goede prestatie's van. Daarnaast heb ik ook nog even de minimale en aanbevolen Spec(ificatie)s voor je opgezicht. En kennethemause dat is inderdaad zo, maar die truc die ik geef is toch iets beter en gedetaileerder. Als er nog iets anders mocht wezen zeg het maar, ik heb veel kennis over dit soort zaken en er lopen nog andere mensen hier rond die dat ook hebben. :Y

Minimum:

Processor: Pentium PIII 800 MHz Processor or AMD Athlon

Video kaart: NVIDIA GeForce 3 or ATI Radeon 7000 or higher

DVD-Rom: 8x

RAM: 256 MB RAM

Aanbevolen:

Processor: CPU Pentium 4 2.4GHz or Athlon 2200

Video kaart: Geforce FX 5700 or Radeon 9600 or higher

DVD Rom: 16x

RAM: 512 MB RAM

Maak eens een screen van de manier die ik zei; want met die manier van Kennethause kan je helaas niet zien welke Videokaart je hebt hoor. En lees mijn post even als je de oplossing van het probleem wil weten.

Bewerkt: door SummerBase
Geplaatst:

Zoals je zelf al ziet zijn er een aantal dingen die je moet verbeteren in je computer als je een upgrade gaat maken, je Cpu (Processor) is zeer zwaar en zeker toe aan een vervanging en je Videokaart is ook toe aan de vervanging. Je hebt heel veel ruimte op je harde-schijf dus daar ligt het niet aan. Ik kan ook niet zien wat voor type videokaart je van het merk hebt, schijnbaar is dat niet bekend bij die website. Maar die website wat overgens een bekende en veilige is geeft aan dat het niet gaat lukken dus ik zou er niet op gokken. Ik zou gewoon even kijken naar een betere, maar omdat je geen informatie qua type van je ATI videokaart hebt kan ik daar ook geen advies op geven. Kijk anders even hier: 'Start > uitvoeren > dxdiag > Beelscherm'. Mischien staat daar wel info over je videokaart, en lees mijn post daarboven nog even door voor een update advies! :cya:

Geplaatst:

Ik wil hier even aan toevoegen dat je met het huidige moederbord nooit een echt snelle pc kan krijgen. Omdat voor jou socket vrijwel niks meer te krijgen is. Ik raad je dan ook aan om ook het moederbord te vervangen.

Geplaatst:
Moeder bord

Video kaart

Procesor

En nog wat RAM er bij :Y

Ik weet niet of jij veel verstand van hardware hebt, zoniet dan willen wij je graag helpen met het zoeken van die onderdelen, als je een budget noemt wat je maximaal wilt uitgeven in totaal aan alle onderdelen kan ik of iemand anders het voor je uitzoeken.

Inderdaad heb ggen id van hardware :N wel van software maar dat helpt mij hier niet :N

M'n budget wordt morgen samen gesteld :Y dus nog eventjes wachten :puh:

Bewerkt: door gamenerd

Zeg dan even wat je voor je Update over hebt qua geld, pas het bericht hierboven aan door op Edit te klikken en zet dan het budget er bij dan kunnen wij je informatie geven. Teminste ik ga je alvast helpen in dit bericht als je het bericht hier boven Edit! :Y

---

Oké ik hoor het morgen dan wel, dan kunnen we morgen dit bericht compleet maken hé zodat jij een goede keus kan maken!

Bewerkt: door SummerBase

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...