Big-Bear Geplaatst: 15 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 15 augustus 2006 Hey, In deze tutorial leer ik je hoe je een Stoel kan maken. Bij het maken van deze stoel, leer je te werk gaan met de volgende dingen: - Snap tools - Lines - Extrude - Bevel - Meshmooth - Connect - Hinge from Edge Met deze 5 simpele dingen kan je zeer gemakkelijk een stoel maken. Oké laten we beginnen. Eerst zet je Snap Tools aan, dan ga je naar de Objects Tab, en selecteer je Shapes tab, daarna selecteer je de Line Button.: Oke hiermee gaan we de Shape van de steol maken, ga nu naar je front view, met Snap Tools aan, en begin aan een begin punt, je zult zien, dat er een lichtblauwe cursor komt, die alleen op de punten van de vierkantjes komt. Creeer nu een soortgelijke Shape als deze: Let op 2 dingen: - Zorg ervoor dat Spline gesloten is!! - Je mag absoluut niet op Convert to Editbel Polygon klikken!! Oke, nu hebben we een shape, ga nu naar de Modify tab, en klik op Extrude (Let erop, je moet niet de Extrude van Convert to Editble Polygon gebruiken!!) Extrude hem rond de 2,5m. Even voor de duidelijkhied, je kan meters verkrijgen door naar Customize--> Units Setup--> Metric en dan Meters te nemen. Oke we hebben nu de basis shape van de stoel. Alleen is hij erg Vlakkerig, daar doen we wat aan d.m.v Bevel en Meshmooth. Selecteer de volgende Faces: Eerst Bevellen we die een klein beetje, let er wel op, Bevel eerst de Bovenste face, daarna de onderste, zo creeer je een soort van Kussens. Probeer het zo realistisch mogelijk te maken. Ik heb dit nu: Nu moeten we nog een beetje de vorm van een Stoel krijgen, selecteer nu weer dezelfde Faces, die we ook gebeveld hebben, en tesselate deze, daarna Smoothen we ze, en je krijgt dit: Er resteert ons nog 1 klein ding te doen, de soort van voetpanelen te maken. Ga naar je Top View en selecteer deze 2 Edges, ga dan naar Connect, en Connect ze 1 keer: Deze Chamferen we een aardig stuk, selecteer nu de 2 Faces die je krijgt na de Chamfer, hierop gebruiken we een Hinge from Edge: Even voor de duidelijkheid, eerst klik je op Pick Hinge, daarna selecteer je de edge, die aangegeven is de pijl, neem de settings over, en je bent klaar. Ik heb dit nu als Eindresultaat: veel Suc6 ermee :wink: Reageren
Wauzie Geplaatst: 15 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 15 augustus 2006 Srry maar ik vind het niet echt een stoel . Reageren
~> GizmO <~ Geplaatst: 15 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 15 augustus 2006 Mee eens, ik zie er geen stoel in. Als je iets uitlegt maak dan echt een stoel. Reageren
Blastov Geplaatst: 15 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 15 augustus 2006 De tutorial zelf is wel goed alleen het resultaat zuigt. Dat is meer een futuristiche stoel maar niet echt zo;n stoel die iemand in zijn huis heeft ofzo. Reageren
SWYV Geplaatst: 15 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 15 augustus 2006 blastov, goed gezegd whahahaha een stoel heeft 4pootjes en bij dit geen, dus gaat dit ooit een futurisch stoel worden ^^ Reageren
Big-Bear Geplaatst: 16 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 16 augustus 2006 Inderdaad, hij lijkt ook niet op een stoel nee, dit is meer bedoeld voor een zit in een Tank of Straaljager etc Reageren
masterkey Geplaatst: 18 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2006 thaha straaljager stoel daarvoor vind ik hem nog lelijk. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.