Puma Geplaatst: 16 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 16 augustus 2006 (bewerkt) Hey ik kan nu al gebouwen modelen en ingame krijgen maar ik ben nu eens begonnen met een fiets te modelen in sketchup (maakt niet uit ik ga binnenkort 3dsMax leren) en ik convert ze ook via 3dsMax naar SA. Nu heb ik dus al een auto, vliegtuig en nu dus fiets 'uit elkaar gehaald' in 3dsMax, ik heb het nu over de DFF. Ik zie dan dus die dummy's en dat gedeelte snap ik. Ik heb het nu even over die fiets. Bepaalde gedeeltes zoals "wheel" en "handlebars" snap ik allemaal. "chassis" verwijst naar het model zelf... maar wat is de "chassis_vlo" eigenlijk? Is dat de .COL? En waarom is de "chassis_vlo" zo hoekerig? Hieronder heb ik een lijstje met de onderdelen van de "bike.dff". Correct me if I'm wrong. -Chassis > het model dat je ingame ziet als je erop rijdt enz. -Wheel_front > voorwiel -Wheel_rear > achterwiel -Chainset > trapperbeugels -Pedal_r > rechtertrapper -Pedal_l > linkertrapper -Handlebars > stuur -Forks_front > voorvork 'kubusjes': -Headlights > voorlichten -Bargrip > plaats waar de bestuurder het stuur vasthoudt met zijn rechterhand -Ped_frontseat > plaats waar de bestuurder zit -Taillights > achterlichten Nu heb ik nog 3 dingen over: -Kubusje (dummy...?) genaamd "bike" -Kubusje genaamd "chassis_dummy" -"chassis_vlo" wat niet meer is dan het frame, platte wielen, voorvork en zitvlak in vierkante vorm En heeft die "chassis_vlo" ook textures? Wat houden die laatste drie dingen in? Uitleg a.u.b!!! Bewerkt: 16 augustus 2006 door Puma Reageren
Wazuup Geplaatst: 16 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 16 augustus 2006 Even je vragen op een rijtje: - De bike dummy is de hoofddummie van de fiets. Alle andere dummies moeten hieraan gelinkt worden. Zie het als een stamboom, onderaan de kinderen (wheels, pendals), dan de ouders (headlights, bargrips) en bovenaan staat de stamvader: de bike dummy. - Als ik het zelfde voorbeeld gebruik als hierboven, komt de chassis dummy in het rijtje ''ouders''. - De chassis_vlo is in feite een LOD (Low object detail) van de fiets. Deze zie je als je met de player veraf van de fiets staat, vandaar dat hij niet zo gedetailleerd is. Als je een nieuwe fiets wilt maken, moet je een orginele fiets openen en de dummies EN de chassis bewaren in een aparte Max file, zodat je later deze kan mergen met je zelfgemaakte fiets. Succes Reageren
Puma Geplaatst: 16 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 16 augustus 2006 dus als ik het goed begrijp moet ik -Chassis > het model dat je ingame ziet als je erop rijdt enz. -Wheel_front > voorwiel -Wheel_rear > achterwiel -Chainset > trapperbeugels -Pedal_r > rechtertrapper -Pedal_l > linkertrapper -Handlebars > stuur -Forks_front > voorvork veranderen en de rest lekker laten staan...? en ik moet de chassis_vlo dan ook veranderen... Reageren
Wazuup Geplaatst: 16 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 16 augustus 2006 (bewerkt) Inderdaad, dat zijn de dingen die je moet veranderen. Chassis zelf is het frame van de fiets. Dus alle buizen die je maakt die niet bij een van de andere dingen hoort, moet hieraan geattacht worden. Let goed op de namen die je de verschillende objecten geeft. Een spellingsfoutje zorgt voor een chrash. Als je veel hebt veranderd aan de vorm van de fiets, kan je beter ook de chassis_vlo veranderen. Dit is niet zoveel werk omdat het alleen maar uit wat boxen hoeft te bestaan. Als je wilt exporteren, selecteer dan alles en open de DFF IO. Je kan alles laten staan zoals het is. Het enige wat je moet doen is op ''select COL/COL3'' klikken en de orginele dff van de fiets te openen. Nu kun je exporteren. Misschien krijg je ingame problemen met wheelies, stoppies enz...probeer dan eens de bike dummy iets naar achteren te schuiven, ongeveer de helft. Zelf heb ik het niet geprobeert, maar ik hoorde dat dit zou werken. Mvg, Wazuup Bewerkt: 16 augustus 2006 door Wazuup Reageren
Puma Geplaatst: 16 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 16 augustus 2006 bedankt voor de hulp ik ga het proberen en omdat ik een normaal soort fiets (geen 'rare' lowrider-, mountain-of bmxbike aan het maken ben zal ik dat verschuiven wel moeten doen. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.