aquarium89 Geplaatst: 16 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 16 augustus 2006 hallo ik heb hier een speedtouch 510i staan en ik heb er verder nooit problemen mee gehad. maar sinds kort komt er een heel erg irritant piep toontje uit. uiteraard hoord dit niet. ik ga er dan ook vanuit dat hij binnenkort de geest zal geven. maar nou heb ik 2 vragen: iemand bekend met dit probleem en zo ja hoe heb je het opgelost en ten 2de welke kan ik als vervanging kopen. ik ben niet van plan een nieuwe speedtouch te kopen omdat het irritant is om de poorten goed voor elkaar te krijgen bij de speedtouch. ik ben dus opzoek naar een nieuwe. mijn eisen zijn : hij moet het zelfde kunnen als mijn speedtouch, eventueel mag er een switch bij in zitten en bij mag ook wel draadloos zijn. iemand ideen? gr bart Reageren
SummerBase Geplaatst: 16 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 16 augustus 2006 Hoi 'aquarium89' dat is een lastig probleem zie ik. Het is een speedtouch zoals je al eerder zei, ik heb zelf ook een Speedtouch weliswaar niet draadloos. Zelf heb ik nog nooit gehoord van een probleem van dit kaliber. Een klein piepje dat uit een router/modem komt, maar goed het kan wezen dat het een dergelijke beveiliging is. Dit kan voorkomen omdat het apparaat te heet is, omdat het dag en nacht aan staat mischien. Het kan mischien wezen doordat er iets los zit in de router. Denk aan een gesoldeerd koper draad, die los geschoten is. Ik zou echt niet precies weten wat voor probleem het is, maar goed ik kan kijken of het dingen zijn die vaak voor komen. Heb je al eens gebeld naar je provider, of is het een apparaat dat je in de winkel hebt gekocht? Als je hem in de winkel hebt gekocht kan je gewoon terug gaan daar weten ze er wel raad mee denk ik. Het kan mischien wezen doordat je iets verkeerd hebt aangesloten, maar vaak is het moeilijk te achterhalen. Kijk of alles goed geinstaleerd is. En als dit alles niet wilt lukken kun je altijd voor een nieuwe gaan zoals je zelf aan aan gaf in de beginpost in dit topic. Ik ben hier ook niet heel erg thuis in, omdat ik nog nooit met draadloze internet bezig geweest ben. Je zou even op sites zoals 'Alternate' kunnen kijken. Let dan vooral op de doorvoer snelheid hooguit gezien is 100mpbs+ (megabit per seconde) hooguit genoeg voor een draadloos modem! Mochten er verder nog vragen zijn zeg het maar hoor! Reageren
aquarium89 Geplaatst: 16 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 16 augustus 2006 Hoi 'aquarium89' dat is een lastig probleem zie ik. Het is een speedtouch zoals je al eerder zei, ik heb zelf ook een Speedtouch weliswaar niet draadloos. Zelf heb ik nog nooit gehoord van een probleem van dit kaliber. Een klein piepje dat uit een router/modem komt, maar goed het kan wezen dat het een dergelijke beveiliging is. Dit kan voorkomen omdat het apparaat te heet is, omdat het dag en nacht aan staat mischien. Het kan mischien wezen doordat er iets los zit in de router. Denk aan een gesoldeerd koper draad, die los geschoten is. Ik zou echt niet precies weten wat voor probleem het is, maar goed ik kan kijken of het dingen zijn die vaak voor komen. Heb je al eens gebeld naar je provider, of is het een apparaat dat je in de winkel hebt gekocht?Als je hem in de winkel hebt gekocht kan je gewoon terug gaan daar weten ze er wel raad mee denk ik. Het kan mischien wezen doordat je iets verkeerd hebt aangesloten, maar vaak is het moeilijk te achterhalen. Kijk of alles goed geinstaleerd is. En als dit alles niet wilt lukken kun je altijd voor een nieuwe gaan zoals je zelf aan aan gaf in de beginpost in dit topic. Ik ben hier ook niet heel erg thuis in, omdat ik nog nooit met draadloze internet bezig geweest ben. Je zou even op sites zoals 'Alternate' kunnen kijken. Let dan vooral op de doorvoer snelheid hooguit gezien is 100mpbs+ (megabit per seconde) hooguit genoeg voor een draadloos modem! Mochten er verder nog vragen zijn zeg het maar hoor! hey summerbase ikheb mijn speedtouch een aantal jaren geleden gratis gekregen van mijn provider dus die zullen wel weinig willen helpen. maar goed mijn speedtouch op zich is zelf niet draadloos. het enigste wat mijn speedtouch doet is er voor zorgen dat er uberhaut een internet verbinding is. het zorgt ervoor zeg maar dat je telefoonlijn (dun stekkertje) om gezet word naar een adsl lijn (dikkere stekker) maar goed ik zal wel eens even kijken of er nog wat beters te koop is op dit gebied. al vast bedank voor je hulp mochten er mensen zijn met andere ideen laat maar horen gr bart Reageren
Joriz Geplaatst: 16 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 16 augustus 2006 Neem contact op met de fabrikant op www.speedtouch.nl of neem contact op met de leverancier en leg je probleem voor. Reageren
Schno009 Geplaatst: 16 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 16 augustus 2006 wat voor een piep is het dan? ik heb enzelfde speedtouch, maar die heeft geen speaker! komt het geluid uit het modem zelf of de adapter? uit de adapter: koop eenzelfde soort met hetzelfde voltage (hoeft niet precies dezelfde, zolang hij maar hetzelfde voltage geeft) uit het modem: neem contact op met SpeedTouch Nederland: Speedtouch Nederland Reageren
aquarium89 Geplaatst: 17 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 17 augustus 2006 wat voor een piep is het dan? ik heb enzelfde speedtouch, maar die heeft geen speaker! komt het geluid uit het modem zelf of de adapter? uit de adapter: koop eenzelfde soort met hetzelfde voltage (hoeft niet precies dezelfde, zolang hij maar hetzelfde voltage geeft)uit het modem: neem contact op met SpeedTouch Nederland: Speedtouch Nederland er zit bij mij ook geen speaker in maar als ik hem aan en uitzet dan gaan er lampies branden maar die gaan stuk voor stuk aan. naarmate er meer lampjes aan gaan word het geluid anders en harder maar goed voorlopig doet hij het gewoon nog en ik merk niets terug in de snelheid van mun internet dus dat is ook geen probleem maar goed allemaal bedankt voor de hulp Reageren
Schno009 Geplaatst: 17 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 17 augustus 2006 (bewerkt) harder bij meer lampjes? klinkt alsof er iets is doorgeslagen op de print. ik denk dat het verstandig is om toch ff contact op te nemen met speedtouch. Lees dit eens, gaat over jouw probleem. het zit hem in de koeling, je kunt de caps vervangen, en wat gaten in de bovenkant boren, werkt hij weer als een zonnetje Bewerkt: 17 augustus 2006 door schno009 Reageren
aquarium89 Geplaatst: 18 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 18 augustus 2006 (bewerkt) harder bij meer lampjes? klinkt alsof er iets is doorgeslagen op de print. ik denk dat het verstandig is om toch ff contact op te nemen met speedtouch.Lees dit eens, gaat over jouw probleem. het zit hem in de koeling, je kunt de caps vervangen, en wat gaten in de bovenkant boren, werkt hij weer als een zonnetje het is inderdaad precies het probleem dat ik heb. ik ben blijkbaar dus niet de enigste. ik las ook wel dat ik geen garantie heb. maar goed ik zal eens contact op nemen en zal kijk wat ik kan regelen. bedank voor het zoeken van de info gr bart na een aantal artikel gelezen te hebben heb ik maar een contact gemaakt met kpn. aan gezien dat ik hem een paar jaar heb kunnen gebruiken krijg ik geen nieuwe en moet ik het zelf maar oplossen. overigens vind ik dit uiterst slecht van kpn. zou houd je je klanten wel tevreden zullen we maar zegen Bewerkt: 18 augustus 2006 door aquarium89 Reageren
Joriz Geplaatst: 18 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2006 Neem direct contact op met de fabrikant. Meestal helpen ze beter dan de verkoper die zich strikt aan x jaar garantie houd. Reageren
Schno009 Geplaatst: 20 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2006 Deze fout hoor NIET voor te komen, dit is een productiefout, dus de fabrikant (alcatel, thomson) is aansprakelijk. de ventilatiegaten zitten aan de onderkant, terwijl die aan de bovenkant moeten! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.