RonaldVC Geplaatst: 16 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 16 augustus 2006 ik kijk wel even om naar de winkel te gaan mischien horen jullie hier wel van me hoe het afloopt en als ik bij de winkel ben geweest Ik zou sowieso niet naar de winkel gaan waar je 'm gekocht hebt, waarschijnlijk zullen ze iets doen waardoor je van de ''foutmelding'' af bent waardoor je ze niet meer kan aanklagen. Ga gewoon naar een expert die kan je zo vertellen of het inderdaad zo is dat zei je belazerd hebben wat ook aannemenlijk is, maar goed je moet alles goed chekken voordat je zo'n zaak begint. Vervolgens een advocaat regelen zodat het tot een kort geding kan lijden, waarschijnlijk kan je eisen om het volledige bedrag van je PC terug te krijgen als schade-vergoeding. Maar dat moeten je ouders maar met je advocaat overleggen.. Zover als een rechtzaak komt het niet hoor. Ten eerste kost dat een hoop geld, en ten tweede is het hoogste wat je eisen kan is een normale legale versie van Windows op je pc. Geleverd door de winkel.. De winkel heeft gewoon een versie van Windows geïnstalleerd met een serial die al eens eerder gebruikt is. Waarschijnlijk door dezelfde winkel. Als je naar de winkel gaat en het probleem voorlegt lossen ze dat wel op door een versie te installeren die gewoon nog in de verpakking zit. Die voorgeïnstalleerde versies van Windows zijn speciaal daarvoor. Wat echter een beetje vreemd is, is dat je geen Windows cd erbij hebt gekregen. Dat hoort er gewoon bij te zitten. Ook al is Windows voorgeïnstalleerd. Ook daarvoor moet je bij de winkel aankloppen, stel nou dat je XP opnieuw moet installeren. Dat gaat nogal moeilijk zonder cd. Ik ben wel benieuwd naar die winkel waar je die pc gekocht hebt, want ze kunnen het niet maken een zegmaar niet "legale" versie van XP te installeren op je pc zonder een cd erbij te leveren. Of heb je je pc bij de plaatselijke computerboer gehaald? Reageren
joshoon Geplaatst: 16 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 16 augustus 2006 ik kijk wel even om naar de winkel te gaan mischien horen jullie hier wel van me hoe het afloopt en als ik bij de winkel ben geweest Ik zou sowieso niet naar de winkel gaan waar je 'm gekocht hebt, waarschijnlijk zullen ze iets doen waardoor je van de ''foutmelding'' af bent waardoor je ze niet meer kan aanklagen. Ga gewoon naar een expert die kan je zo vertellen of het inderdaad zo is dat zei je belazerd hebben wat ook aannemenlijk is, maar goed je moet alles goed chekken voordat je zo'n zaak begint. Vervolgens een advocaat regelen zodat het tot een kort geding kan lijden, waarschijnlijk kan je eisen om het volledige bedrag van je PC terug te krijgen als schade-vergoeding. Maar dat moeten je ouders maar met je advocaat overleggen.. Zover als een rechtzaak komt het niet hoor. Ten eerste kost dat een hoop geld, en ten tweede is het hoogste wat je eisen kan is een normale legale versie van Windows op je pc. Geleverd door de winkel.. De winkel heeft gewoon een versie van Windows geïnstalleerd met een serial die al eens eerder gebruikt is. Waarschijnlijk door dezelfde winkel. Als je naar de winkel gaat en het probleem voorlegt lossen ze dat wel op door een versie te installeren die gewoon nog in de verpakking zit. Die voorgeïnstalleerde versies van Windows zijn speciaal daarvoor. Wat echter een beetje vreemd is, is dat je geen Windows cd erbij hebt gekregen. Dat hoort er gewoon bij te zitten. Ook al is Windows voorgeïnstalleerd. Ook daarvoor moet je bij de winkel aankloppen, stel nou dat je XP opnieuw moet installeren. Dat gaat nogal moeilijk zonder cd. Ik ben wel benieuwd naar die winkel waar je die pc gekocht hebt, want ze kunnen het niet maken een zegmaar niet "legale" versie van XP te installeren op je pc zonder een cd erbij te leveren. Of heb je je pc bij de plaatselijke computerboer gehaald? nee bij ''Schreer En Foppen'' in Assen Reageren
Goliat Geplaatst: 16 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 16 augustus 2006 nee bij ''Schreer En Foppen'' in Assen Dat klinkt overduidelijk als een ''Computerboer'' Reageren
SummerBase Geplaatst: 16 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 16 augustus 2006 Dat klinkt overduidelijk als een niet-computerboer! Mijn buurman werkt in de zaak van de Schreer En Foppen in Drachten. En dat is een prima zaak, want ik koop er ook diverse dingen. Ik heb er alleen geen computer gekocht, je kan deze winkel vergelijken met een Expert. En dit is jou wel bekend en jij weet dat het geen Computerboer is. Een comptuerboer is iemand die voor een hobby iets in elkaar zet, en om geld te besparen soms illegale dingen doet. Zo is de Schreer En Foppen niet, want het is een normale zaak met een geruim asortiment aan standaard computers. Ik was van de week nog in de Scheer en foppen in Assen, ik moet zeggen primá zaak. Alleen je kan niet zelf een computer asembleren/bij- elkaar zoeken, maar er hoort gewoon Windows bij te zitten. Het kan wezen dat ze het vergeten zijn of dat het niet hoort bij het pakket, dat zijn pakketen die Schreer En Foppen importeert, dus daar gaan hun niet over wat er wel/niet in zit. Dus je zou het beste gewoon eerst er heen kunnen gaan met de vraag en eventuele screens. Dan kun je als hun dat nodig vinden je computer mee nemen om te gaan kijken wat er aan de hand is. Je zei al dat het een nieuwe computer was dus het hoort goed te wezen. Ik denk dat ze hier niet moeilijk over zullen doen, maar goed er kan wat mis gegaan zijn tijdens de instalatie aan hun kant. En dus zouden hun daar voor op moeten draaien, sta sterk in je schoenen. Want ik ken verkopers maar al té goed, die smeren je van alles aan en weten niet waar ze over praten. Van de week was ik dus in Assen stond ook zo'n verkoper mij de Psp basic pack aan te smeren terwijl ik Gigapack wou. Ik zei gewoon recht in ze gezicht, waar ben je nou mee bezig halve gare. En toen stopte hij er mee, en weet waar je mee bezig bent in de winkel. Gewoon open mondig wezen niet direct geloven wat hij zegt, neem anders je ouders mee. Nou genoeg dingen die je kan doen. Het klinkt mischien heel mieren neuerking om één zo'n klein zinnetje, maar je hebt wel een grote som geld ervoor betaald, dus dan mag je hopen dat alles goed is. Gewoon terug naar de winkel ermee! Reageren
joshoon Geplaatst: 17 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 17 augustus 2006 Dat klinkt overduidelijk als een niet-computerboer! Mijn buurman werkt in de zaak van de Schreer En Foppen in Drachten. En dat is een prima zaak, want ik koop er ook diverse dingen. Ik heb er alleen geen computer gekocht, je kan deze winkel vergelijken met een Expert. En dit is jou wel bekend en jij weet dat het geen Computerboer is. Een comptuerboer is iemand die voor een hobby iets in elkaar zet, en om geld te besparen soms illegale dingen doet. Zo is de Schreer En Foppen niet, want het is een normale zaak met een geruim asortiment aan standaard computers. Ik was van de week nog in de Scheer en foppen in Assen, ik moet zeggen primá zaak. Alleen je kan niet zelf een computer asembleren/bij- elkaar zoeken, maar er hoort gewoon Windows bij te zitten. Het kan wezen dat ze het vergeten zijn of dat het niet hoort bij het pakket, dat zijn pakketen die Schreer En Foppen importeert, dus daar gaan hun niet over wat er wel/niet in zit. Dus je zou het beste gewoon eerst er heen kunnen gaan met de vraag en eventuele screens. Dan kun je als hun dat nodig vinden je computer mee nemen om te gaan kijken wat er aan de hand is. Je zei al dat het een nieuwe computer was dus het hoort goed te wezen. Ik denk dat ze hier niet moeilijk over zullen doen, maar goed er kan wat mis gegaan zijn tijdens de instalatie aan hun kant. En dus zouden hun daar voor op moeten draaien, sta sterk in je schoenen. Want ik ken verkopers maar al té goed, die smeren je van alles aan en weten niet waar ze over praten. Van de week was ik dus in Assen stond ook zo'n verkoper mij de Psp basic pack aan te smeren terwijl ik Gigapack wou. Ik zei gewoon recht in ze gezicht, waar ben je nou mee bezig halve gare. En toen stopte hij er mee, en weet waar je mee bezig bent in de winkel. Gewoon open mondig wezen niet direct geloven wat hij zegt, neem anders je ouders mee. Nou genoeg dingen die je kan doen. Het klinkt mischien heel mieren neuerking om één zo'n klein zinnetje, maar je hebt wel een grote som geld ervoor betaald, dus dan mag je hopen dat alles goed is. Gewoon terug naar de winkel ermee! nou dat is geen computerboer hoor een techniek zaak maar ik weet het probleem al het ligt aan microsoft Het is een automatische update van microsoft die update bevat een spyware die geeft aan dat je windows illegaal is terwijl je windows perfect is ik heb dat gehoort aan de telefoon namelijk want ik had heen gebelt en ik kon vanmorgens niet in windows komen dankzij dat dus ik had heen gebelt en ik heb hun stappen gevolgt met systeem herstel in veilige modus gedaan toen is hij weer in windows gekomen en ze wisten nog geen echte oplossing microsoft dan maar ik heb een update geinstalleert en ik heb het gevoel gehad dat die update het heeft goed gemaakt maar zoiezo de icon is weg en geen melding met opstarten dus ik denk dat het opgelost is toch nog bedankt voor de hulp CU Reageren
Kraay Geplaatst: 17 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 17 augustus 2006 (bewerkt) 1: Microsoft verspreid geen updates waardoor je windows zegt dat ie illegaal is! Mijn windows is ook up-to-date dus zou ik(en nog véééééél meer mensen) dat probleem ook moeten hebben. 2: Dus je moest in veilige modus wat veranderen, omdat ik windows ook illegaal had, weet ik dat je als je in veilige modus wat bestanden vervangd, je windows-update kunt laten denken dat ie altijd in veiligemodus opstart-->dus controlleerd ie niet of je legaal of illegale versie hebt. 3: Probeer Windows Media Player 11 of de nieuwe Internet Explorer Beta is te downloaden en te installeren, lukt dat probleemloos dan heb je wel echt een legale versie. (tijdens de installatie voert ie nog een check uit die je niet kunt omzeilen met de 'veilige modus' manier) Owja, zou je niet heel de tijd op 'enter' willen drukken maar gewoon de regel vol typen? Leest wel zo fijn, en is voor jou minder moeite Bewerkt: 17 augustus 2006 door Kraay Reageren
RonaldVC Geplaatst: 17 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 17 augustus 2006 Nouja, het is bekend dat Microsoft een stukje spyware heeft verspreid via de automatische updates genaamd: "Windows Genuine Advantage (WGA)". Deze script stuurt dagelijks zonder dat de gebruiker het weet gegevens door naar Microsoft om te checken of de gebruiker een legale versie van Windows XP gebruikt. Heeft de gebruiker een illegale versie van XP verschijnt de reeds genoemde melding op het scherm. Echter, WGA zorgde voor veel problemen, en gaf vaak valse meldingen van illegale software, terwijl dit niet het geval was. Bovendien kwam WGA in opspraak omdat het ongevraagd informatie verstuurde naar Microsoft, zodat het onder de noemer Spyware valt. Intussen kan je op de site van Microsoft een patch downloaden die de installatie van WGA ongedaan maakt. Maar in principe heeft iedereen die een legale versie van Windows XP heeft niets te vrezen.. Reageren
Flitskikker Geplaatst: 18 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2006 Als ik op de Windows Update site komt zegt hij ook dat ik een illegale windows hebt. Daarom installeer ik dus alleen updates (via Automatische Updates) met KBnogwat en zonder WGA Windows Genuine Advantage. Ik wil ook niet hetzelfde probleem krijgen. Maar als ik het krijg kun je dan de link naar de patch hier posten, RonaldVC? Windows Media Player 11 heb ik ook alleen dan via workaround. Mvg Flitskikker Reageren
RonaldVC Geplaatst: 19 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 19 augustus 2006 Maar in principe heeft iedereen die een legale versie van Windows XP heeft niets te vrezen..De downloadsite van Microsoft test je versie van XP zonder de hulp van WGA. Als de site dus aangeeft dat je een illegale versie van XP hebt, zal je dat hoogstwaarschijnlijk ook hebben. Is dat niet zo, zal je net als joshoon naar de winkelier moeten gaan waar je je pc gekocht hebt..Verder heb ik niet een directe link naar de patch die de installatie van WGA ongedaan maakt. Maar de zoekfunctie van Microsoft is behoorlijk krachtig heb ik me laten vertellen.. Reageren
joshoon Geplaatst: 19 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 19 augustus 2006 Maar in principe heeft iedereen die een legale versie van Windows XP heeft niets te vrezen..De downloadsite van Microsoft test je versie van XP zonder de hulp van WGA. Als de site dus aangeeft dat je een illegale versie van XP hebt, zal je dat hoogstwaarschijnlijk ook hebben. Is dat niet zo, zal je net als joshoon naar de winkelier moeten gaan waar je je pc gekocht hebt..Verder heb ik niet een directe link naar de patch die de installatie van WGA ongedaan maakt. Maar de zoekfunctie van Microsoft is behoorlijk krachtig heb ik me laten vertellen.. het was een update van Microsoft had k zal ezegt trouwens in dit topic en het is ook al voorbij had ik ook al gezegt in dit topic Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.