Jump to content

url

gtamaster1

Recommended Posts

Geplaatst:

heey

ik wil een .tk site maken maar ik wil de site maken en bij stap een moet ik een URL invoeren maar wat is een URL en waar krijg ik het??

Geplaatst:

Letterlijk vertaald betekent URL : Uniform Resource Locator. Het is een adres die wij allen op het internet gebruiken. Het adres: Gtagames.nl is een URL. Het adres Gtaforum.nl is een url. Overal waar www (World Wide Web) voor staat is een Url. Ook zijn de andere Extensies zoals: wap.adres.nl geldig URL. Bij .TK bedoelen ze dus waar de website gehost is. Een host is de plek waar de website zich bevind. Maak je bijvoorbeeld met Freewebs.com een site dan krijg je een adres: Freewebs.com/gtamaster teminste als je gebruikersnaam gtamaster is. Dit staat niet professioneel en is dus niet echt handig voor het gebruik van websites. Daarvoor hebben ze die diensten zoals TK. Daar kun je het originele adres waar de website op het internet geven en dan maken zij er een betere link van, in dit geval zou dat dus: Gtamaster.tk worden. De Website staat dus niet op de servers/hosts van TK, maar op die van Freewebs in dit voorbeeld. TK zorgt alleen voor de doorlink naar het originele web bestand in dit voorbeeld op Freewebs.com. Dus nogmaals bij URL vul je het adres in van de plaats waar je website zich bevind. TK maakt de website niet voor je. Ik heb ik dit voorbeeld Freewebs.com genomen omdat je hier makkelijk en gratis een site zonder enige kennis kan maken, maar voor professionele hosts kan je bijvoorbeeld bij je provider aankloppen. Bij de meeste Adsl abonementen heb je ook een webhost vaak is dit zo: home.adres.nl/~naam/home.html. Maar goed genoeg hier over ik hoop dat je het snapt in ieder geval! :Y

Geplaatst:

Niet overzetten, maar als je het bericht goed had gelezen had je het denk ik wel door, maar ik zal het nog eens uitleggen. Je maakt een website op Freewebs.com, dat gaat heel simpel. Mocht je zelf een website gemaakt hebben dan kan je die uploaden van een bedrijf of gratis upload. Snap je daar nog niks van houd het dan op Freewebs.com. Als je daar alles gedaan hebt krijg je op een gegeven moment een link van Freewebs als je die in je Adresbalk plakt krijg je de website te zien, maar zoals ik al zei staat dit niet mooi.

Dan ga je naar de site van TK, dat is 'deze'. Dan vul je in de witte balk het adres in naar keuze, deze moet wel vrij wezen. Mischien gebruikt een ander hem dus dan moet je een ander adres kiezen. Als het adres uniek is kun je naar de volgende stap. Dan kies je Gratis of Betaald domein >Volgende. Bij jou website URL vul je het adres in wat je hebt gekregen van Freewebs.com of dit van jou host met jou website erop. Doorloop dan de stappen op de website en ik hoop dat het goed gaat komen! Mochten er nog vragen wezen met betrekking dit of andere vragen zeg het dan maar even, lees anders mijn andere post in dit topic eens door. :Y

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...