Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

het lukt me gewoon niet om maar één mieserige box in Vice city te zetten met texture,s :-(

ik heb de video tut van Blastov gevolgd en ik doe precies hetzelfde. :duh:

en als ik met de IMGtool wat wil toevoegen zegt hij dit:

file access denied.

wat dat is weet ik niet en met Gta III lukt het wel om iets toetevoegen met de img tool en

met Vice City niet :@

en nog wat als ik dan moomapper wil openen dan zegt hij opeens dat Niet verzenden gezeik :sst:

ik weet niet wat ik allemaal fout doe maar mischien kan iemand me wel helpen :engel:

want het word echt tijd om te oefenen om wat ingame te krijgen :duh:

want dat kan ik dus niet :schater:

alvast bedankt :klap:

Geplaatst:

weet je dit heb ik ook. het is voor mij bijna onmogelijk om een model in vc te krijgen. in sa niet das een makie.

maar ik heb wel een tip voor u.

download een mod van een modding site. een map mod die niet al te groot is. er waar niewe models in worden gebruikt.

instleer die. en vervang die dff en col voor die van u. (je moet ze dan wel de zelfde naam gefen als als die van de mod)

als het goet is staat nu uwe model op de plek van waar de mod hat moetten staan.

als je nu gaat kijken hoe ze dat alemaal gedaan heben. en dat dan presies naar doet. dan weet u ook hoe het moet.

Geplaatst:

hoe bedoel je... natuurlijk heb ik na het (probeeren) van het ingame setten van een model. gta wel opgestart. anders kan er tog ook niks werken :duh:

Geplaatst: (bewerkt)

oke bedankt allemaal :)

Stefaneke ik denk dat hij wel op alleen lezen stond ik ga het effe proberen :Y

EDIT: het is me gelukt om in Moomapper te zetten alleen lukt het me niet om hem op te slaan :duh:

Bewerkt: door nick11123

sorry voor de dubbelpost :$

maar ik heb een probleem :duh:

ik doe zowat alles goed het is me gelukt om hem in moomapper te doen enzo

en hij slaat hem keurig op. :)

en dan start ik Gta Vice City op en dan na een paar minuten laden zegt hij dit:

screenejjjj9.png

ik weet niet wat ik verkeerd heb gedaan maar mischien weet iemand anders het

wel want ik zal vast wel wat verkeerds doen :duh:

alvast bedankt _O_

>>> Door Matiscus: Beetje late opmerking maar toch, gelieve niet te dubbelposten. Gebruik voortaan de 'Edit' knop! <<<

Bewerkt: door Matiscus
Geplaatst:

Wanneer krijg je dit? Als dit tijdens het laden is dan zit er

1. of in je data bestanden

2. of in je img bestanden

een fout. Waarschijnlijk wat je het laatst gemod hebt. Er is schijnbaar iets toch niegoegegaan :puh: . Ik heb weinig verstand van models ingame krijgen bij ViceCity... Neem :koffie: , kom tot rust en denk na over je daden.

Geplaatst:

om dit probleem weg te krijgen moet je echt alles er weer uit haalen ook uit het img bestant.

en dan denk ik tog echt dat je het best gewoon een mod kunt instaleeren en dan daarvan de dff en col + txd veranderen.

Wanneer krijg je dit? Als dit tijdens het laden is dan zit er

1. of in je data bestanden

2. of in je img bestanden

een fout. Waarschijnlijk wat je het laatst gemod hebt. Er is schijnbaar iets toch niegoegegaan :puh: . Ik heb weinig verstand van models ingame krijgen bij ViceCity... Neem :koffie: , kom tot rust en denk na over je daden.

ik heb geen mods enzo erin gedaan, ik heb gewoon Gta Vice city vers geinstalleerd

om dit probleem weg te krijgen moet je echt alles er weer uit haalen ook uit het img bestant.

en dan denk ik tog echt dat je het best gewoon een mod kunt instaleeren en dan daarvan de dff en col + txd veranderen.

ik zal het proberen maar alles is zeker weten goed gegaan want in Moomapper is het me gewoon gelukt

om hem erin te krijgen. :klap: '

alleen dat Vice city wil hem niet laden :duh:

EDIT: ik geef het op, het lukt gewoon niet maar moet ik de VC limitadjuster ook gebruiken?

Bewerkt: door nick11123
Geplaatst:

sorry voor de dubbelpost again :duh:

ik heb de mapcleaner gebruikt en als het eiland leeg is lukt het me om een box ingame te zetten

ik heb ook een klein stukje land helemaal bugloos ingame weten te zetten :)

alleen nu heb ik een gebouw gemaakt en ik ging naar de txd builder en toen voegde hij

een ofandere textuur niet toe dus ik denk laat dan maar :N

en ik probeerde hem ingame te zetten en toen kwam weer die unhandled exception :@ :@

dus wou ik even vragen als die txd builder geen textuur kan toevoegen en ik klik op build txd

dat als hij een textuur mist zou het dan kunnen zijn dat het spel het dan niet zo goed kunnen laden ?? :duh:

want ik voel me net en n00b :t

oja en moet ik de limit adjuster ook gebruiken ??

alvast bedankt :)

>>> Door Matiscus: Alweer een dubbelpost... Als ik je er nog eens op betrap volgt er iets... :duh: <<<

Geplaatst:

Ja, dat zou inderdaad zo kunnen zijn. Zelf heb ik maar heel even aan VC modding gedaan, al snel ben ik overgestapt naar SA Moding. Weet je zeker dat de Texture die de TXD Builder niet wil toevoegen, een juiste .BMP is, of dat het misschien een .JPEG of .GIF is?

Omdat die Texture er niet bij zit, zou je game inderdaad kunnen crashen.Want dit is namenlijk ook zo bij SA Modding, als de namen in je TXD niet overeenkomen met die van de Textures die erin zitten heb je een crash. Als je er 1 mist naar mijn weten ook.

Dus zou je een verangende Texture op je gebouw weer moeten plaatsen, en die ook in de .TXD doen. Dan kan je kijken of je Crash is opgelost.

Geplaatst:
het lukt me gewoon niet om maar één mieserige box in Vice city te zetten met texture,s :-(

ik heb de video tut van Blastov gevolgd en ik doe precies hetzelfde. :duh:

en als ik met de IMGtool wat wil toevoegen zegt hij dit:

file access denied.

wat dat is weet ik niet en met Gta III lukt het wel om iets toetevoegen met de img tool en

met Vice City niet :@

en nog wat als ik dan moomapper wil openen dan zegt hij opeens dat Niet verzenden gezeik :sst:

ik weet niet wat ik allemaal fout doe maar mischien kan iemand me wel helpen :engel:

want het word echt tijd om te oefenen om wat ingame te krijgen :duh:

want dat kan ik dus niet :schater:

alvast bedankt :klap:

Die film van blastov. heb je soms de link?

Geplaatst:

ja kijk even hier op klikkie

en dan zie je rechts wel een paar tuts deze staat er vast tussen

ontopic:

het lukt me alleen om een box met texture,s ingame te krijgen :klap:

maar een gebouwtje gaat niet :duh:

maar dan heb ik even een vraag hoeveel polys moet een model zijn om hem in Vice city te doen ???

Geplaatst:

Je object hoeft geen minimaal aantal poly's bevatten, maar 1 dan zie je niks, bij 2 ook niet. 3 Dan heb je een Plane, bij 4 ook. Bij 5 heb je een Piramide. bij 6 een driehoek. Bij 8 een Box. dus ga er vanuit, dat het beste is een 3D object, dus 4-5 poly's of meer.

het beste is om je object maximaal rond de 500-600 polygons te houden, om Crashes te voorkomen ;)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...