Jump to content

Probleem met videokaart.

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn videokaart, ik krijg soms een beetje geneukt beeld.

Voorbeeld:

Ook heb ik het in 3Ds Max:

Oja, die witte vlak rechtsboven beetje int midden heb ik zelf gedaan met paint.

Trouwens op deze plaatjes is het erger dan het daadwerkeijk is, ook al zo raar.

Bij games zoals Oblivion heb ik het ook regelmatig en bij Blood Money af en toe.

Maar dan krijg ik nie van die lijntjes maar dan gaat hij als het warendingen uitrekke uit de models.

Bewerkt: door Blastov
Geplaatst:

Even denken hoor. Ik weet dat je net een nieuwe videokaart hebt aangeschaft namelijk een Club 3D. Dat ging helaas niet met opzet, maar een klein foutje. Nou leek mij dat niet erg, maar ik vind het wel sneu dat dit soort dingen direct al gebeuren waneer je een nieuwe videokaart hebt gekocht. Ik zal eens kijken, want ik had vroeger ook altijd van dit soort dingen, maar dan in zware games die mijn videokaart als het ware niet aan kon. Dit soort dingen worden dan ook wel Artifacts genoemd, maar dat het op het bureaublad en zelfs bij het bekijken van een standaard map gebeurt vind ik zelf ook erg raar. Ik zal even wat vragen stellen als je zo vriendelijk wil zijn, antwoord er even op het is voor je eigen dus het helpt zeg maar jezelf.

• Zit de Videokaart goed in het Pci(e) slot?
  • Zit de Vga/dvi kabel goed in de achterkant van de monitor en videokaart.
  • Heb je de handleiding al bekeken over de instalatie?
  • Op welke Mhz frequentie loopt je videokaart?
  • Welke Resolutie gebruik je? En kan je beeldscherm deze aan?
  • Is er iets mee gebeurt bijvorobeeld tijdens het monteren?
  • Viel er iets op aan de kaart tijdens de eerste oogblik op de videkaart?
  • Heb je er een stroom kabel in gedaan indien aanwezig?

Verder is het voor mij ook lastig om te bedenken wat het probleem is. Als ik nou bij je in de straat woonde zou ik zeggen ik kom even langs om de kaart met eigen ogen van dichtbij te bekijken, maar ik raad je toch aan even Alternate te bellen of te mailen. Een maat van me had ook eens per ongeluk de verkeerde kaart besteld en hij kon met een kleine bij-betaling voor de transport en inruil kosten een andere kaart krijgen. Ik zou je graag willen helpen, omdat ik je ook helemaal heb begeleid bij de aanschaf van je Pc. En dan moet het uiteraard ook goed wezen. Nou ik wens het beste voor je videokaart en je beeldprestatie's, maar dit zijn lastige problemen om in te schatten. :cya:

Geplaatst:

Beste Blastov,

Ongeveer had ik het zelfde probleem met de ATI 9200 SE kaart van Club 3D. Na enig onderzoek bleek dat de kaart te warm werd en daardoor fouten ging maken. De enige oplossing is dan terugsturen van waar je hem gekregen heb. Aangezien je een net nieuwe kaart heb heb je de garantie nog en krijg je als het goed is een nieuwe.

Dit is denk ik de beste oplossing want ik denk dat dat het probleem is. Je kan het natuurlijk altijd cheken door een ventilator op je videokaart te richten. Kijken of dat helpt. Als je het beeld ziet verbeteren weet je zeker dat dat het probleem is.

Maar terug sturen kan nooit kwaat. Dan controleren zei hem helemaal en blijkt hij kapot te zijn krijg je een nieuwe.

Succes ermee,

Ikkes.

Geplaatst:

Een vriend van mij heeft deze problemen ook gehad. Na een tijdje onderzoek bleek dat de Grafische kaart stuk was en uiteindelijk moest hij een nieuwe kopen. Misschien is het even langs een computerbedrijf, Dixons, MediaMarkt te gaan en vragen waarom hij die trekjes vertoont, mocht hij stuk zijn, dan moet je een nieuwe kopen. BlastoV, ik raad je eens aan om hem te chekken laten. Ik hoop dat hij niet stuk is, want dat is zonde van een nieuwe videokaart. Veel plezier en ik hoop dat het snel is opgelost! :)

Geplaatst:

Als je deze problemen hebt dan kan je inderdaad concluderen dat je videokaart kapot is. Ik heb laatst mijn x1900 XTX terug gestuurd omdat 'ie precies hetzelfde deed en ik heb al eerder videokaarten gehad met dat soort problemen en die bleken ook kapot te zijn.

Geplaatst:

Hij hoeft niet perse kapot te zijn. Ik heb een keer mijn Video kaart overgeklokt (te veel) en dan gaat ie rekenfouten maken! Dit is dan het resultaat... Als je hem hebt overgeklokt zet hem dan weer terug naar de standaard instellingen dan is het probleem waarschijnlijk verholpen. ;)

Bedankt voor de vele reacties, ik zal ze even doornemen,

Summerbase,

* Zit de Videokaart goed in het Pci(e) slot? Ja, als ik hem aanduw duw ik het moderbord naar achter dus die zit goed.

* Zit de Vga/dvi kabel goed in de achterkant van de monitor en videokaart. Ja, ik heb hem opnieuw erin gedaan.

* Heb je de handleiding al bekeken over de instalatie? Nee, maar daar zal het prbleem niet liggen aangezien ik de nieuwste forceware drivers erop heb gedaan.

* Op welke Mhz frequentie loopt je videokaart? Wet ik niet, ik heb het iig niet overgeclokct.

* Welke Resolutie gebruik je? En kan je beeldscherm deze aan? 1024x1280, mij beeldscherm is ''17 dus dat moet goed zijn.

* Is er iets mee gebeurt bijvorobeeld tijdens het monteren? Nope.

* Viel er iets op aan de kaart tijdens de eerste oogblik op de videkaart? Ook niet.

* Heb je er een stroom kabel in gedaan indien aanwezig? Dat is niet nodig bij deze kaart.

Het heeft niet echt iets geholpen, in windows heb ik vandaag nog geen problemene gehad. Echter wel met Oblivion toen ik het spel opnieuw opstarten was het weg.

Ikkes, hij is gemiddeld 50 a 60 graden, bij het gamen 60 a 70. De ''drempel'' is 115 graden dus dit lijkt me wel goed.

Ruurd31 en Marius, ik hoop niet dat ie kapot is maar at lijkt het er helaas wel op.

wizkid, ik heb hem niet overgeclokt.

Bewerkt: door Blastov
Ruurd31 en Marius, ik hoop niet dat ie kapot is maar at lijkt het er helaas wel op.

Dat denk ik ook, wat ik al eerder zei kan je met je kaart naar de winkel gaan en zeggen dat hij het niet meer goed doet. De winkel neemt hem als het goed is in en stuurt hem naar de fabriek. Als hij kapot blijt te zijn en je garantie is nog niet over krijg je gewoon een nieuwe.

Dat lijkt mij dan de beste oplossing. Succes ermee,

Ikkes.

Bewerkt: door Ikkes
Geplaatst:

Dat denk ik ook, wat ik al eerder zei kan je met je kaart naar de winkel gaan en zeggen dat hij het niet meer goed doet. De winkel neemt hem als het goed is in en stuurt hem naar de fabriek. Als hij kapot blijt te zijn en je garantie is nog niet over krijg je gewoon een nieuwe.

Dat lijkt mij dan de beste oplossing. Succes ermee,

Ikkes.

Probleem is, ik heb hem bestelt bij Alternate en ik woon in Nijmegen en dat alternate ligt in Ridderkerk dus moet ik eerst hun bellen of mailen, dan dat ding opsturen, en een nieuwe ontvangen. En bij alternate zijn ze al zo tergens sloom.

Geplaatst:

Het zal toch moeten wil je een andere videokaart. Heb je nergens een tijdelijke videokaart liggen die je kunt gebruiken en/of zit er een onboard op je moederbord. Dan kun je misschien niet gamen, maar kun je je pc teminste nog gebruiken.

Geplaatst:
Probleem is, ik heb hem bestelt bij Alternate en ik woon in Nijmegen en dat alternate ligt in Ridderkerk dus moet ik eerst hun bellen of mailen, dan dat ding opsturen, en een nieuwe ontvangen. En bij alternate zijn ze al zo tergens sloom.

Het is kiezen of delen:

Of gewoon alles doen en hem uiteindelijk opsturen, of met dit beeld blijven zitten/nieuwe kopen.

Als ik jou was zou ik hem gewoon opsturen(wel alles netjes regelen) en wachten tot je nieuwe daar heb je op lange termijn meer profeit van. Het is even balen dat je dan een tijd zonder mooie videokaart zit maar je krijgt er wel wat voor terug. Maar de keus is aan jou ;) .

Ikkes

Geplaatst:

WHOEI, probleem is opgelost. :D

Wat was het ding.

Ik heb dual dvi op mijn videokaart maar ik heb alleen een vga kabel. Dus heb ik ze met een splitter verbonden maar die schroefjes van die splitter zaten niet helemaal goed vast waardoor de bovenste pinnetjes niet helemaal goed in die poort zaten. :D Nu heb ik hem bter aangedraaid en het probleem is weg, sad. :D

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...