Jump to content

Vragen

~Lance Vance

Recommended Posts

Geplaatst:

- Waarmee kan ik goed opnemen en onbeperkt lang

- Hoe kan ik stukjes film aan elkaar plakken en uitknippen

- Hoe kan ik een liedje erin plakken

Geplaatst:

1) Ik ken maar één programma die dat kan en dat is de betaalde Fraps versie. Ik gebruik deze versie al een half jaar. Ik heb hem toen de tijd gekocht voor een bedrag dat ik mezelf niet kan heugen. Ik ben er in ieder geval tevreden mee. Simpel en Efficiënt, maar als je geen betaalde versie hebt kan je maar een bepaald aantal minuten opnemen, maar ik kan je echt verzekeren met de betaalde versie krijg je echt waar voor je geld. Geen Fraps.com erboven en onbeperkt, teminste totdat je harde-schijf vol zit natuurlijk. Let ook op dat je zo een aantal gigabyte vol speelt dus een grote hardeschijf heb je echt nodig. De kwaliteit kan op sommige momenten tegen vallen, maar dat ligt aan de instellignen hoe hoger hoe beter, hoe meer Gigabyte het gebruikt. Hoe moeilijker het is om het op internet te zetten, verder is het helaas wel jammer dat dit programma alleen opname's kan maken van lopende programma's zoals een spel, met een full-sreen resolutie. Als je wil kan je volgens mij ook een opname maken van een Windows media bestand, bijvoorbeeld Streaming. Verder is het geheel simpel en geluid word er ook mee opgenomen in bepaalde soroten en qualiteiten. Ook geeft dit programma aan hoe snel de Frames per seconde over je scherm gaan. Tevens kan je ook zeer gemakkelijk met 1 knop een screen maken.

2) Om stukken film aan elkaar te plakken heb je software nodig die dat soort dingen kunnen doen. Dit soort software noemen wij ook wel 'Videobewerkings Software'. Een voorbeeld is Windows Movie Maker het zit gratis in Windows Xp en het gaat makkelijk. Je voegt plaaatjes en geluid en film makkelijk toe door een gemakkelijke interface. Als je meer waar uit je film wilt halen met effecten die mooier en beter overkomen dan die van Windows Movie Maker dan zou je kunnen gaan voor een betaald pakket, bijvoorbeeld Magix Video Deluxe. Dit pakket heeft een enorme collectie met effecten en bewerkings mogelijkheden je kan er muziek geluid foto's in toevoegen. En als dat nog niet genoeg is je kan het ook nog eens vervormen en beter maken. Helaas moet je er wel €50,- voor op de toonbank leggen, maar dat moet je maar voor lief nemen. Wil je liever toch neit betalen dan zou je het gewoon kunnen houden op trailversie's van bepaalde programma's of van Movie Maker natuurlijk.

3) Eigenlijk heb ik deze vraag al een beetje beantwoord, maar laat ik het hier nog maar even doen ter verduidelijking. Je kan bij diverse software programma's gewoon het liedje op een tijdbalk plakken, zo werken overgens de meeste programma's. Op die tijdbalk kun je ook nog meer dingen zoals bewerkingen verschuiven. Het over elkaar laten lopen van diverse beeldstukken het ineens opkomende licht effect of een tekst die op een bepaald moment op komt. Dat kun je meestal gewoon op de tijd-lijn plakken. Alleen is dit niet bij ieder programma zo volgens mij ik kan het wel verzekeren dat het bij Magix Video Deluxe zit. Verder kan ik hier wel meer over zeggen, maar bijna in elk programma kan je muziek erbij voegen.

Geplaatst:
hoe moet ik fraps dan kopen en hoe duur is het

www.fraps.com

Met de zoekfunctie kan je ook een heleboel over Fraps vinden en over het maken en bewerken van eigen filmpjes.

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb nog één vraag:

Hoe kan ik met Windows Movie Maker een liedje (MP3) toevoegen aan mijn film

Edit: Shit, sorry voor de dubbelpost :(

Bewerkt: door Lance Dance
Geplaatst: (bewerkt)

Ik zal wat uitleg met wat plaatjes posten :) .

Een ogenblik gedult A.U.B.

EDIT:

Klik op Audio of muziek importeren

1cp0.th.gif

Nu zal het gekozen bestand rechts komen te staan. Zoals op de Foto's Toto - Hold The Line

Klik op je muziek bestand en sleep hem naar de Audio/Muziek balk

2lp5.th.gif

Suc6 Verder :cya:

EDIT 2: Te Laat :sst: . Bling is me voor. (Terwijl zijn bericht toch onder de mijne staat :clown: !(?))

Bewerkt: door ASPHALT
Geplaatst:

Die kun je toevoegen door bij 'video vastleggen' op 'Audio of Muziek importeren' te klikken.

Nu kun je het liedje selecteren dat je wilt toevoegen. Vervolgens sleep je je liedje naar het 'audio/muziek' gedeelte van de tijdlijn en zet je hem dus onder de clip waar je de muziek bij wilt. Voor meer informatie kijk je naar de volgende screen die ik even voor je gemaakt heb:

moviemaker1km1.th.jpg

Hopelijk kom je er nu uit. Zo niet: Dan kun je het gerust weer hier vragen natuurlijk. :)

Geplaatst:
als ik op video vastleggen klik krijg ik dit

wmmerroruk3.png

Dit komt doordat je nu geloof ik een muziek File vanaf een Video-Apparaat wil halen. Dit is bijv. van een Webcam.

Je moet Audio of muziek importeren klikken. Zoek nu de map op waar je het File'tje hebt staan en importeer hem ;) .

Veel Suc6 verder :cya:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...