Jump to content

programma om geluid op te nemen

Recommended Posts

Geplaatst:

dat is een audio-edit programma, geen fraps voor geluid ofzo. maar toch bedankt voor de moeite.

Geplaatst:

In Windows zit al sinds een aantal jaar een eigen opneem programma. Hiermee kun je gewoon geluid opnemen via een simepele druk op de wel bekende rode opneem knop. Je vind dit programma op deze manier: 'Start > Alle programma's > Bureau-accesoires > Entertainment > Geluidsrecorder'. Dit is een simepele manier, maar het is niet echt heel handig, want je kan het niet bewerken of een effect of muziek aan toevoegen. Als je echt gaat zingen dan raad ik je toch echt een betaald programma aan, want ten eerste ik ken geen programma die gratis is en die hetzelfde bied als een betaald programma.

Zo'n betaald programma kunnen we ook wel: 'Magix Music Maker' noemen. In dit pakket zitten honderden geluidseffecte. En mogelijkheden tot verzwaren/verlichten van de stem. Je kan helium toevoegen aan het geluid en je kan diverse effecten toevoegen aan de geluidsstroom. Daarnaast kan je diverse geluids(stemmen) over elkaar laten lopen met een makkelijk schuif manier. Het is zeg maar een tijd balk, waar je dus van alles op kan zetten film/muziek/foto's/stemmen het kan (bijna) allemaal. Opnemen gaat gewoon heel makkelijk zoek een rood teken op in het programma dus zo'n bekend rondje die rood gekleurd is en kies de qualiteit en neem gebruiksvriendelijk op. Daarna bewerk je het en het kan zo op cd/dvd gebrand worden, wat wil je nog meer. Wel jammer van de investering, maar ben je echt wat van plan kopen! Mochten er nog andere dingen zijn zeg het maar!

Geplaatst:

ik wil niet zingen ofzo, ik wil alleenmaar muziek uit een game opnemen, die niet gewoon te beluisteren is. kan dat ook met dat windows tooltje?

Geplaatst:

Ik zou het eerlijks gezegt niet weten, maar je zou het kunnen proberen. Maar het is dus niet een programma die je ingame indrukt zoals een sneltoets F10 bijvoorbeeld. Dat het dan geluid op neemt, maar je zou het eventueel anders aan kunnen pakken ik weet ook niet anders. Neem via Fraps op met beeld en geluid dan haal je het beeld eraf in een bewerking's programma en dan houd je het kale stuk over. Het is mischien een beetje een niet helemaal duidelijke manier, maar het moet toch kunnen. Je zou ook nog dat opneem ding vna Windows aan kunnen zetten en dan ga je gewoon gamen, maar dan kan je nog niet knippen en plakken met de stemmen/geluiden. Mischien kan je het dan naar een ander programma sturen, maar dat is aan jou. Het kan ook nog op een andere manier, neem het via MsgPlus (Programma voor Msn) op voor zo'n geluid dan exporteer je het naar Mp3 en klaar.

Verder zou 'ik' het met dat programma van Windows opnemen en dan bewerken met dat programma dat Wizkid gaf met effecten en dergelijke, teminste als ik geen Music Maker had. Ik wens je veel succes en ik hoop dat het gaat lukken. Als er verder nog iets is zeg het maar, want vragen staan natuurlijk open! :Y

Geplaatst: (bewerkt)

Ja, dit werkt. Met het gratis programma Audacity kun je dit ook maar je hebt veel meer functies. Je kunt de website van Audacity HIER bekijken. Let er wel op dat je hem op Stereo-mix hebt staan (als je ooit met een microfoon wilt opnemen, selecteer dan microfoon) (1). Druk op de knop met het rode rondje om op te nemen (2); als hij opneemt begint ergens in het grijze (4) een balk met de geluidsgolven te lopen. Als je het opnemen wilt testen kun je bijvoorbeeld op backspace drukken, want dan krijg je een pingeltje (geluidje). Je kunt met de schuifbalken (3) het volume verzetten.

audacityuf0.th.png

Mvg,

Flitskikker

Bewerkt: door flitskikker
Geplaatst:
Ja, dit werkt. Met het gratis programma Audacity kun je dit ook maar je hebt veel meer functies. Je kunt de website van Audacity HIER bekijken. Let er wel op dat je hem op Stereo-mix hebt staan (als je ooit met een microfoon wilt opnemen, selecteer dan microfoon) (1). Druk op de knop met het rode rondje om op te nemen (2); als hij opneemt begint ergens in het grijze (4) een balk met de geluidsgolven te lopen. Als je het opnemen wilt testen kun je bijvoorbeeld op backspace drukken, want dan krijg je een pingeltje (geluidje). Je kunt met de schuifbalken (3) het volume verzetten.

audacityuf0.th.png

Mvg,

Flitskikker

bedankt allemaal! ik zal het proberen!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...