Jump to content

Wat voor mobiele telefoon heb jij?

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb sinds gister een Samsung Galaxy Ace. Is gewoon lekker toestelletje waar ik internet op heb en gewoon moet doen waar voor ik hem heb gehaald. Ik hoef geen High-end toestel, paste sowieso niet in mijn budget.

• Reacties 1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• MegaPilot

37

• GolfG60

20

• commando

17

• MaxVito

13

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst: (bewerkt)

Problemen met de "1.4 Ghz single core" heb ik niet en verder hoor ik er ook niemand over klagen. Dat er geen dual core in zit betekent niet dat hij z'n geld niet waard is, of dat het geen toptoestel is. De Nokia Lumia 800 loopt, met zijn singlecore, enorm smooth en hetzelfde als een Samsung Galaxy S2 (en ja, ik heb beide toestellen uitgebreid uitgeprobeerd). Een dual core in de Lumia stoppen zou er alleen maar voor zorgen dat je er meer voor betaalt, maar dezelfde resultaten behaalt als met een single core. In dit geval dus nutteloos. ;)

In elke benchmark test zal je Nokia onderdoen voor de S2..Hoe ik het zie, is dat Nokia geld bespaart door er een singlecore in te stoppen om zo veel geld te vragen voor weinig processor..Het zou me niet verbazen mocht Windows Phone geen dualcore processor ondersteunen, ik heb eens zitten zoeken naar Windows Phones(ben op zoek naar een nieuwe gsm), en ik vond geen enkele dualcore Windows Phone. Zelfs niet in de hoogste prijsklasse(waartoe jouw Nokia dus behoort lol).

Ik heb sinds gister een Samsung Galaxy Ace. Is gewoon lekker toestelletje waar ik internet op heb en gewoon moet doen waar voor ik hem heb gehaald. Ik hoef geen High-end toestel, paste sowieso niet in mijn budget.

2-3 jaar geleden was er een Stargekte, nu is er blijkbaar een Acegekte..:puh:

Bewerkt: door MegaPilot
Geplaatst:

Problemen met de "1.4 Ghz single core" heb ik niet en verder hoor ik er ook niemand over klagen. Dat er geen dual core in zit betekent niet dat hij z'n geld niet waard is, of dat het geen toptoestel is. De Nokia Lumia 800 loopt, met zijn singlecore, enorm smooth en hetzelfde als een Samsung Galaxy S2 (en ja, ik heb beide toestellen uitgebreid uitgeprobeerd). Een dual core in de Lumia stoppen zou er alleen maar voor zorgen dat je er meer voor betaalt, maar dezelfde resultaten behaalt als met een single core. In dit geval dus nutteloos. ;)

In elke benchmark test zal je Nokia onderdoen voor de S2..Hoe ik het zie, is dat Nokia geld bespaart door er een singlecore in te stoppen om zo veel geld te vragen voor weinig processor..Het zou me niet verbazen mocht Windows Phone geen dualcore processor ondersteunen, ik heb eens zitten zoeken naar Windows Phones(ben op zoek naar een nieuwe gsm), en ik vond geen enkele dualcore Windows Phone. Zelfs niet in de hoogste prijsklasse(waartoe jouw Nokia dus behoort lol).

Het is wat je zelf zegt: "benchmark test". Statistiekjes waar je in het echte leven amper iets tot niets van merkt. Bij zo'n test wordt een achterstand van één seconde gezien als een groot verlies, maar wat is nou een seconde? Windows Phone Mango is pas sinds eind 2011 op de markt en daardoor hebben slechts iets van tien mobiele telefoons tot nu toe dit besturingssysteem. Windows Phone is, in tegenstelling tot Android en iOS die zwaar leunen op de centrale processor, afhankelijk van de grafische verwerkingssnelheid in plaats van de processor. Iets wat bij Windows Phone prima in orde is, waardoor het enorm soepel loopt. Dit is ook de voornaamste reden dat je geen Windows Phones met een dual core processor tegen bent gekomen: het besturingssysteem leunt minder op de processor dan Android- of iOS-telefoons. Geen geldbesparing van Nokia of andere producenten die Windows Phone Mango gebruiken, het heeft gewoon (bijna) geen effect op de snelheid. Het bespaart zowel de consument (die een lagere prijs betaalt) als de producent (die geen dual core processor hoeft te gebruiken) geld.

Geplaatst:

Het is wat je zelf zegt: "benchmark test". Statistiekjes waar je in het echte leven amper iets tot niets van merkt. Bij zo'n test wordt een achterstand van één seconde gezien als een groot verlies, maar wat is nou een seconde? Windows Phone Mango is pas sinds eind 2011 op de markt en daardoor hebben slechts iets van tien mobiele telefoons tot nu toe dit besturingssysteem. Windows Phone is, in tegenstelling tot Android en iOS die zwaar leunen op de centrale processor, afhankelijk van de grafische verwerkingssnelheid in plaats van de processor. Iets wat bij Windows Phone prima in orde is, waardoor het enorm soepel loopt. Dit is ook de voornaamste reden dat je geen Windows Phones met een dual core processor tegen bent gekomen: het besturingssysteem leunt minder op de processor dan Android- of iOS-telefoons. Geen geldbesparing van Nokia of andere producenten die Windows Phone Mango gebruiken, het heeft gewoon (bijna) geen effect op de snelheid. Het bespaart zowel de consument (die een lagere prijs betaalt) als de producent (die geen dual core processor hoeft te gebruiken) geld.

- iOS is voor een of andere grafische reden(staat hier ergens op het forum, maar vindt het niet meteen) sneller dan Android, daar zit je dus fout. Dat de producent geld bespaart is waar, maar rond de 500 euro heb je zeer veel smartphones met een dual core processor, hetgeen dus niet het geval is bij jouw Nokia Lumia 800 en waardoor dus de consument meer betaalt voor minder qua hardware. Windows Phone komt trouwens met dual core processors eind 2012. Dat Windows Phone sneller draait op een singlecore dan iOS en Android durf ik niet te betwisten, het is(na alles wat ik erover gelezen heb op internet) een zeer snel OS. (Ik citeer: Microsoft has managed to design the OS to be very fast and efficient on single-core processors allowing the UI to be fast and smooth while assisting the GPU with games, graphics and some great multimedia work.)

- iOS werkt overigens perfect op een singlecore, net als Android, maar Android is toch iets trager.

- Het verschil tussen 1.4 GhZ singlecore en 1.2 GhZ dualcore is zeker en vast noemenswaardig en dan gaat het hier zeker niet om een seconde. De verkoop van Windows Phone gsms verloopt trouwens traag, en Android is iOS aan het inhalen qua gebruikers. Waardoor ook het OS en het aantal beschikbare apps zal verbeteren/vermeerderen. (klik)

Belangrijk punt trouwens: De beschikbare apps voor Windows Phone zijn erggg duur(Angry Birds: 3 euro!?, Need For Speed: Underground: 5 euro?!). Maar dat Windows Phone een goed OS is staat buiten kijf, het is inderdaad een snel OS. Verklaring voor het snelle laden van de browser met je Nokia: je gsm ondersteunt geen flash. Maar da's blijkbaar niet de schuld van Nokia/Windows.

Ik geloof best dat je gsm snel is(dat is gewoon een feit), maar een dualcore als finishing touch had best gemogen. Er komt trouwens een Lumia 900 uit met oa een groter scherm.

Geplaatst:

Ik zou graag een Galaxy S Plus/Ace willen.

Als internet, twiiter, woordfeud er maar goed op doet :puh:

Ik heb deze pas een jaar en das wel jammer anders had ik al een nieuwe kunnen kopen.

Geplaatst:

2-3 jaar geleden was er een Stargekte, nu is er blijkbaar een Acegekte..:puh:

Ha ha, ja heb je wel gelijk in. Maar ik wou gewoon degelijk telefoon en die kwam ook in mijn prijsklasse uit. Het was de Ace of de Wildfire. Toen is de keuze gevallen op de Ace.

Geplaatst:

Geruchten gaan toch dat de 5 een budget modelletje word? Of is dat al gedaan met de Iphone 4 8 gb (waar je geen flikker aan hebt ongeveer :7)

Geplaatst:

Geruchten gaan toch dat de 5 een budget modelletje word? Of is dat al gedaan met de Iphone 4 8 gb (waar je geen flikker aan hebt ongeveer :7)

Wat is er mis met de 4 8Gb versie?

Het is een gewone 4 maar dan met minder geheugen, ikzelf heb wel genoeg aan 8GB en had geen zin(en omdat ik lesgeld moest betalen) om gelijk 180euro extra uit te geven aan iets wat ik wss niet de volle potentie ga gebruiken(4S bedoel ik dan).

Vooral omdat ik de komende iPad 3 wil halen en dan voor webbrowsen en games wat door de grotere scherm fijner werkt dan een iPhone, en dan is 4S iets teveel voor mezelf.

Mijn iTouch is ook 8GB en daar staat al mijn muziek op, dus dan is 8GB voor een iPhone al snel voldoende voor wat apps en games.

Mijn vorige iPhone(16GB) heb ik eigenlijk nooit vol gekregen, al heb ik dat ook nooit geprobeerd.

Geplaatst:

Zucht...

Kom jongens, we gaan blindstaren op specs zonder ons ook echt te verdiepen op hoe software werkt, dan lijken we slim!

Windows Phone is juist zo snel omdat het alleen maar op single core's draait. Windows Phone is om dezelfde reden als iOS snel. Het draait op een beperkt aantal processoren, in het geval van WP is dit er zelfs maar één. Elk WP-toestel móet op de Qualcomm MSM8255 draaien. Dus elk toestel is qua basis hetzelfde. Dus elk toestel hoeft maar gemaakt te worden voor één bepaalde architectuur.

Laat ik het anders uitleggen. Google geeft zijn OS, Android, uit. Toestel makers pakken dat OS, en maken daarmee een toestel, met een zelf verzonnen hardware.

Wat Windows Phone doet, is het OS om de hardware heen bouwen. Wat zij dus geven, is de ideale gebruikers ervaring (of tenminste, zo is het idee). Het nadeel daarvan is dan wel weer dat telefoon makers beperkt zijn in hun telefons, en dat er dus weinig concurrentie is. Bij Android is het altijd, KIJK, DIE VAN MIJ HEEFT DE GROOTSTE CAMERA, of KIJK, DIE VAN MIJ KAN FLASH SNELLER LATEN ZIEN DAN DIE ANDERE. Het hoort altijd hetzelfde te zijn.

Nu kunnen mensen wel blind staren op de gebruikte processor, maar dan nog zal een Windows Phone in de meeste gevallen sneller zijn dan Android. And that's a fact!

Geplaatst:

@ GolfG60, je kan er wel mee uit de voeten, en tuurlijk is dat ook een geweldig toestel, maar weet dat er al 2.4 GB verloren gaat aan het Ios, dus dan nog maar 5.6 GB over is voor al je apps, films, muziek, foto's. Het ligt natuurlijk ook per persoon hoe die graag zn ruimte wil benutten, maar uit de ervaring leert dat het meestal te weinig is wil je hem als Ipod, telefoon, camera en game console (ongeveer) wilt gebruiken.

Geplaatst:

@ GolfG60, je kan er wel mee uit de voeten, en tuurlijk is dat ook een geweldig toestel, maar weet dat er al 2.4 GB verloren gaat aan het Ios, dus dan nog maar 5.6 GB over is voor al je apps, films, muziek, foto's. Het ligt natuurlijk ook per persoon hoe die graag zn ruimte wil benutten, maar uit de ervaring leert dat het meestal te weinig is wil je hem als Ipod, telefoon, camera en game console (ongeveer) wilt gebruiken.

Ik kan 6,4gb gebruiken, hoe meer geheugen je hebt hoe meer er verloren gaat.

Mijn iPhone 3G 16GB ging er ook 2,4gb verloren terwijl bij mijn iPod 8GB er 1,2gb verloren gaat.

Maar idd, als ik mijn iPod niet had was het moeilijk geweest qua muziek en een aantal foto's/apps, als je een toestel of apparaat wilt is 16Gb wel een must.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...