Jump to content

Wat is de beste virusscan op de markt?

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey,

over een paar dagen krijg ik mijn splinternieuw hp pavilion m7570, en er zit een norton antivirus scan bij met een licentie voor 60 dagen. nu vraag ik mij af welke virusscan ik daarna neem. ik heb al wat zitten rondneuzen en mij leek de G-Data virusscan een goede.

nu vraag ik mij af welke virusscan ik het beste kan nemen.

Geplaatst:

Meestal is de keuze van een virusscanner een persoonlijke keuze, meestal kost een viruscanner geld, en het ligt er dus aan wat bereid bent ervoor uit te geven.

Wat de laatste tijd heel erg populair is bij de consument is het Windows Life One Care pakket, dat is alles in één. Viruscanner, spywarescanner, firewall. Dat pakket kost wel geld, en kan je gewoon in de winkel kopen..

Ik heb ===>hier<=== een topic gewijd aan antivirus/antispyware programma's, waar je gratis aangeboden scanners kan downloaden. Hier vind je veel informatie over diverse soorten virusscanners, spywarescanners, en firewalls.. Hier kan je ook een trial van 90 dagen van Windows Life One Care downloaden, om het te proberen.

Maar goed, verder blijft de keuze van een anti-virusprogramma nogal persoonlijk, ben je één keer tevreden over een bepaald programma, ben je al gauw geneigd daarbij te blijven, omdat je het zo gewend bent.

Geplaatst:

Op onze oude computer hadden we Norton Internet Security, Norton Anti Virus, Spysweeper en Spybot. Nooit ergens last van gehad, aangezien ze allemaal automatisch updates halen van het internet en dus altijd up-to-date zijn. Je moet wel ieder jaar je abbonoment vernieuwen (kost geld), anders krijg je geen updates meer, en ben je alleen beschermd tegen de oude virussen.

Geplaatst: (bewerkt)

Ik gebruik alleen Norton internet security 2006, en dat werkt perfect,

ik heb nooit geen last van inbrekers of andere gekke dingen.

Norton internet security blokkeert alles in 1, houdt hem wel in up to update.

PS: warom zou je spybot en spysweeper ook nog nodig hebben?

Bewerkt: door ~Mario~
Geplaatst:

Ik zou Norton afraden, voor Norton heb je een goed systeem hebben die heel wat aankan, Norton is in de groote heel groot en voor langzame pc's af te raden.

Ik zou je aan raden om NOD 32 te nemen of Norman, deze werken beter en vergen minder snelheid van je pc.

Ook heb ik nadat ik van Norton op Norman ben overgestapt 5 Virussen gevonden die ik met Norton dus niet kon vinden.

Geplaatst:

ik gebruik Panda Antivirus Titanium 2006

is antivirus+antispyware+firewall

nog nooit een virus, of hacker gehad die daar doorheen kwam... (kheb em al bijna 3 jaar ;))

Geplaatst:
Ik gebruik alleen Norton internet security 2006, en dat werkt perfect,

ik heb nooit geen last van inbrekers of andere gekke dingen.

Norton internet security blokkeert alles in 1, houdt hem wel in up to update.

PS: warom zou je spybot en spysweeper ook nog nodig hebben?

Omdat Norton Internet Security en Anti Virus alleen Virussen, Wormen, Trojaanse Paarden en Hackers tegenhoudt. Spyware laat ie gewoon door, aangezien dat gewoon een soort cookies zijn, ze komen gewoon binnen terwijl je de pagina bekijkt.

En aangezien spyware kan worden gebruikt om je bankgegevens te kopieren, toetsaanslagen in een log te plaatsen en op te sturen, kan iemand dus achter al je wachtwoorden, je bankrekeningnummers en alle andere vertrouwelijke informatie komen. Maar dat is alleen in het ergste geval, meestal houden ze gewoon bij welke sites je bezoekt, zodat ze de reclamemail die ze je sturen kunnen aanpassen aan jouw wensen.

SpySweeper scant gewoon heel je systeem naar alle soorten Spyware die hij dan vernietigt, hetzelfde geldt ongeveer voor Spybot.

Geplaatst:

Ik gebruik Norton antivirus 2005. Zal wel niet de beste zijn maar dat maakt me niet uit, op een of andere reden heb ik toch nooit een virus.

Ik zou Norton afraden, voor Norton heb je een goed systeem hebben die heel wat aankan, Norton is in de groote heel groot en voor langzame pc's af te raden.

Ik zou je aan raden om NOD 32 te nemen of Norman, deze werken beter en vergen minder snelheid van je pc.

Ook heb ik nadat ik van Norton op Norman ben overgestapt 5 Virussen gevonden die ik met Norton dus niet kon vinden.

Dat systeempje die ik straks krijg heeft daar geen moeite mee hoor ;) , en daar is het tenslotte voor

ik gebruik Panda Antivirus Titanium 2006

is antivirus+antispyware+firewall

nog nooit een virus, of hacker gehad die daar doorheen kwam... (kheb em al bijna 3 jaar ;))

moet je ook geld betalen voor de verlenging?

Bewerkt: door .::FLIPKIP::.

Ja natuurlijk moet dat, denk je nou echt dat ze het gratis weg zouden geven?

nee natuurlijk niet, ze zijn toch niet gek? anders zouden ze er niets meer aan verdienen.

Bewerkt: door ~Mario~
Geplaatst:

ik gebruik avast 4.6 en spydoctor :puh:

had norton als in een maar toen kwam norton gosht er bij en me windows kreeg conflivcten met norton

sinds dien gebruik ik geen norton meer (vertrouw hun software gewoon niet meer kan niet eens sam op een pc)

Geplaatst:
Ja natuurlijk moet dat, denk je nou echt dat ze het gratis weg zouden geven?

nee natuurlijk niet, ze zijn toch niet gek? anders zouden ze er niets meer aan verdienen.

huh? wat is nou het antwoord... ik bedoel, moet je betalen om de virusscan te VERLENGEN want daar heb ik niet veel zin in :puh:

dus... bij welke moet dat... en bij welke nieT?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...