Puma Geplaatst: 21 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 21 augustus 2006 Ey ik heb een vraagje: Ik ben een groot eiland (New Staunton Island) aan het maken (screen hieronder) en ik heb dus een vraagje: kan ik dit eiland als één object ingame zetten, of moet ik er allemaal aparte componenten maken, net zoals Rockstar ook heeft gedaan, in verband met draw distance en ook: als je je model in 3dsMax ziet is er ook een soort center waar de x, y en z as elkaar 'ontmoeten'. Als de rand van mijn eiland daar té ver vanaf ligt (dus verder dan mogelijke draw distance), verdwijnt mijn eiland dan niet als ik op de rand zit omdat de afstand van rand tot center groter is dan center tot draw distance??? Dus: kan ik het eiland als één object ingame zetten of als aparte componenten/objecten, zodat ik allemaal aparte .dff's en col's moet maken?? Reageren
Big-Bear Geplaatst: 21 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 21 augustus 2006 Ik neem aan dat er Lot-Verhuur systeem komt. Wat meestal zo is, dan moet je het volgende doen. Je kan het best gewoon je hele eiland in delen bouwen. Tot je een eiland hebt. Nu moet je gewoon met de Map IO, de IPL en IDE maken, voor alle stukken, als het goed is, vormt het gewoon het eiland, wat het zou moeten zijn, dus niet dat er een paar delen ergens anders zweven. Over de Draw Distance, daar weet ik niet veel van, maar de meeste Modders die een Eiland hebben, maken het gewoon simpel in delen. Meestal ook omdat het best wel High-Poly word Reageren
Blastov Geplaatst: 21 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 21 augustus 2006 Een object in SA mag niet groter zijn dan x256 y256 daarnaast mag het niet meer poly's hebben dan etc. 1500. Daarnaast moet je object ook binnen een gebied van x256 y256 bevinden, alles wat daar buiten walt is niet solide. Maak een plane in 3dsmax die 256 bij 256 is zet die op x0 y0, zorg dan dat je bject binnen dat gebied bevind. Zoniet, deel hem in stukken. Over de drw distnace, een normaal object moet 300 hebben en een lod 1300. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.