Planlos Ultra Geplaatst: 21 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 21 augustus 2006 Is het mogelijk om je eigen site software te maken net als e107 ofzo en hoe moet dat. Reageren
Joriz Geplaatst: 21 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 21 augustus 2006 Ja. Leer PHP en leer om te gaan met MySQL. Ga dan nog een jaar uitgebreid zitten spelen. Dan moet je dan wel ongeveer een heel simpel systeem kunnen maken. Reageren
Planlos Ultra Geplaatst: 21 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 21 augustus 2006 Waar kan je precies een site vidnen waar je kan leren met php en mysql. Reageren
Joriz Geplaatst: 21 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 21 augustus 2006 Waar kan je precies een site vidnen waar je kan leren met php en mysql. Er zijn diverse websites met handleidingen, tutorials en voorbeelden. (Google) Tevens kan je zeer uitgebreide maar tevens ook makkelijke boeken kopen bij de grotere boekhandel. Echter zo'n systeem maken is lastig en kost behalve dat veel te veel tijd. Er zijn al heel veel systemen dus het is simpeler om een reeds bestaand systeem te gebruiken en als je wilt mee te helpen om dat systeem te verbeteren. Reageren
Planlos Ultra Geplaatst: 21 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 21 augustus 2006 Ik wil altijd wel tijd vrij maken voor zo'n systeem het maakt niet uit hoe lang het duurt. Dus ik ga ff googlen. Reageren
DaBeast Geplaatst: 21 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 21 augustus 2006 Ik had overlaatst nog een goede site gevonden om alles te leren wat met web development te maken heeft. HTML. PHP. MySQL. Javascript. Flash. XML. Perl. CSS. ... [TiZag.com, klik hier om op de site te komen.] Succes met het ontwikkelen van je site. Vriendelijke groeten, DaBeast Reageren
Planlos Ultra Geplaatst: 22 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 22 augustus 2006 Ik ga eerst alles door lezen en dan kga ik vanmiddag naar de stad voor een boek war in je kan leze over php mysql enzo. Reageren
SummerBase Geplaatst: 22 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 22 augustus 2006 Dat is een goede keuze Planlos Ultra, want boeken zijn toch altijd beter als tutorials en handleidingen op het internet. Dan wil ik je uit mijn eigen ervaring nog op een aantal dingen atenderen, als je naar de winkel gaat om een boek te kopen moet je het boek in de winkel eerst snel door bladeren. Kijk vooral of er iets staat over Php (versie). Want er is onlangs een nieuwe versie van Php ge-released namelijk: Php 5. Met name het gedeelte op Database gebied is hiermee sterk vooruit gegaan, maar complexé stukken script van php5 werken helaas niet op een server met php4 bijvoorbeeld. Dus als jij een host bezit/huurt met php4 dan moet je een andere host inschakelen. Of je moet een iets verouderde taal leren. Koop ook een boek wat je prettig vind om te lezen, want als het niet prettig is leer je het nooit. Lees in de winkel dus gewoon enkele bladzijde van het boek en dan kun je jezelf wel ontplooien in een boek lijkt mij. Dan nog iets veel mensen nemen direct een boek met 500bladzijde. Ik deed dat eigenlijk ook en ik kan je zeggen ik kwam niet over de helft, wat een rot boek zeg. Toen ben ik een kleiner boek gaan kopen en van circa 150 bladzijden en nu kan ik de taal goed toepassen op mijn documenten. Begin simpel de rest komt later zeg ik altijd. Ook wil ik je er op atenderen dat je kennis moet hebben van Html, heel Php draait om Html. Je maakt gewoon eerst standaard een Html pagina aan in kladblok of in Dreamwaver of een ander programma zoals je dat geleert hebt. Dan ga je op zoek naar de plaatsen van bestemming waar de Php script's moeten komen dan voeg je die in en dan zullen ze werken als je op slaat op een .php extensie. Let wel op de scripts werken alleen op een server bijvoorbeeld bij een host of lokale thuisserver. Php.net Reageren
Planlos Ultra Geplaatst: 23 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 23 augustus 2006 Ik denk dat het niet mag maar mag je van een bestaant systeem de dingen helemaal veranderen naar je eigen systeem? Reageren
SummerBase Geplaatst: 23 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 23 augustus 2006 (bewerkt) Met een gratis systeem zoals PhpBB mag je modden zoveel je wilt je mag de source aanpassen zoveel je wilt, maar let op: De copyright mag absoluut niet weg gehaald worden totdat je betaald voor het weg laten halen van de copyright. Je mag pas dingen aanpassen aan IPB als je betaald hebt voor de software dan geld nog dat je niet die ené regel weg mag halen. Voor het weg halen van die regel moet je bij IPB een zeer hoge prijs betalen. De aanpassingen die je hebt gemaakt staan op eigen risico en vallen dan op geen enkele mogelijkheid te claimen bij de makers. Je bent zelf verantwoordelijk voor dingen die je aanpast. Maak jij een fout in de code dan zijn hun (Board makers) niet verantwoordelijk. Zolang het legaal is en je hebt het in eigen handen dan mag je mods instaleren en alles wat je lief is. Als het niet anders aan gegeven is in de voorwaarde van een forum systeem. Mocht je nog meer willen weten zeg het maar! Bewerkt: 23 augustus 2006 door SummerBase Reageren
Planlos Ultra Geplaatst: 23 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 23 augustus 2006 Oke ik heb vanmiddag een boek gekocht en ik ben al bezig met het maken van de site al moet ik nog wel even leren. Reageren
Le MrG Geplaatst: 23 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 23 augustus 2006 Ik ken nu ook al een Poosje PHP, ik zag een boek staan in de bieb en dacht , Die neem ik mee. Jij zegt dat je nu al meteen begint, als ik jou was zal ik pas beginnen als je het boek helemaal uit hebt. Als je bijv nu al begint maar je weet alleen nog maar een paar minoscule dingen, en je nog niet bij het hoofdstuk "Veiligheid" bent geweest, maar je zet je site wel op 't net, kan iedere hacker zonder te veel moeite je site binnendringen en de hele boel overhoop halen! Reageren
ViceAgent Geplaatst: 23 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 23 augustus 2006 Ik ben het er helemaal niet mee eens dat boeken beter werken dan op het web geplaatste tutorials, natuurlijk zullen er goede boeken bij zitten; maar je vind toch ook goede tutorials op het internet, die (afgezien van de kosten van je internet-connectie), helemaal gratis zijn, en minstens zo'n goede kwaliteit hebben. Je kan wel zeggen, "een boek heb je altijd bij de hand", maar het internet toch ook als het over webdesign gaat..? Neem PHPHulp.nl, prima tutorials, en ook over de veiligheid staat heel veel online. Boeken zijn dan misschien geschreven door experts, webtutorials door hobbyisten, maar die kunnen het vaak minstens zo goed. En MrG in de meest boeken wordt veiligheid weggelaten, helaas.. Als dat het geval is in het boek dat je geleedn hebt, Planos, dan kun je op PHPFreaks.nl bij "Artikelen" een prima vervangend stuk lezen! Succes! Reageren
Planlos Ultra Geplaatst: 23 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 23 augustus 2006 (bewerkt) Het oek was heel goedkoop en ik ga kijken of ik er veel info uit kan halen. En er staat ook een veiligehid hoofdstuk in. Bewerkt: 23 augustus 2006 door Planlos Ultra Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.