Jump to content

De Sims 2

peter-de-gekste

Recommended Posts

Geplaatst:

hallo,

ik heb een paar vraagen over dit spel: wat is de beste baan (ik heb de uitbreidingen studentenleven en nachtleven)

en kan het aan mijn video kaart liggen dat het spel een beetje sloom loopt?..want mijn pc kan het spel makkelyk aan..kan het dan zijn dat mijn video kaart vies is?

Geplaatst:

Ik kan je wel helpen bij de Sims 2, ik heb zelf ook de sims dus ik kan je welicht helpen ook heb ik nog even een stuk voor je geschreven over de bpeaalde uitbreidingen van de Sims, ik zou echt niet weten wat voor jou het beste is. Advies qua baan in het spel kan ik je wel geven, neem bijvoorbeeld een baan waar je overdag moet werken, en dan je snachts dan weer lekker kan slapen. Of ga voor een baan waarbij je veel geld verdient, in Studentenleven heb je niet echt veel nieuwe winkels maar in Nachtleven die je ook hebt kun je naar winkels kleren kopen en dergelijke. En dan kan je natuurlijk ook in de stad werken je kan via de Computer een baan selecteren, of je kan de krant lezen en daar een baan in zoeken.

Volgens mij kan het wel aan je videokaart liggen, maar hoe kom je bij het argument : 'Hij is een beetje vies'? Namelijk denk ik dat je té weinig werkgeheugen hebt en daardoor kan je dus niet optimaal spelen ik zou zeggen zet je instellingen lager of zorg ervoor dat je betere hardware hebt, mischien heb je spec(ificatie)s van je systeem. Maar goed het kan inderdaad aan je Videokaart liggen, maar dan moet je wel een hele oude hebben. In ieder geval ik zou het niet weten welke beter is want ik weet je huidige model niet.

---

De Sims 2 kost op het moment zonder uitbreidingen: '€59,99'. Dan heb je nog een aantal uitbreidingen en dat gaat helaas wat meer geld kosten, de Sims 2 kent nu een aantal uitbreidingen waaronder: 'Studentenleven', 'Nachtleven', 'Gaan het maken' en er komt binnenkort ook weer een nieuwe uitbreiding. Dan komen er met de feest- dagen ook altijd exclusieve uitbreidingen zoals een; 'Kerstpakket', 'Meubelpakket'. En vul het rijtje zelf maar aan. De prijzen van die pakketen zijn aardig hoog die liggen zo rond de: '€40'. Als je dan gaat uitrekenen kun je uitkomen op een heel hoog bedrag, ik reken het even snel uit: '1× €60 = €60', en bijvoorbeeld '6× €40 = €240' is bijvoorbeeld bij elkaar €300. En dan komen er waarschijnlijk nog meer uitbeidingen, natuurlijk moet je er gewoon een liefhebber van wezen, mar ik ben ook gestopt met de Sims, omdat het gewoon verveelt op ten duur. De uitbreidingen zijn echt heel erg leuk, maar de prijs is gewoon niet correct. Ik zou dus alleen het eerste deel kopen, maar niet de uibreidingen. Veels te veel geld voor het géén wat je krijgt, natuurlijk had ik je belooft uit te leggen wat je allemaal kunt doen met de uitbreidingen dus dan zal ik dat ook even doen, je vind de uitleg uiteraard hieronder!

• Studentenleven: Dit is de eerste uitbreiding die de Sims 2 in nederland kent, het was gezien de prijs even schrikken, maar veel mensen vonden het over het algemeen een zeer geslaagde uitbreiding. Ik vond toen ik hem kocht het een saai spel, maar toen ik zag wat je allemaal extra kon veranderde dat gevoel echter sterk. Je kan bijvoorbeeld in een Familie huis gaan wonen, samen met vrienden. Daar kan je zonder ouders een geheel ruig en adembenemd studentenleven- doorbrengen.
  • Nachtleven: Ik wist nog dat deze Sims uitbreiding uit kwam, ik was toen echt op gefocust, omdat ik van het nachtleven hou. Ik haalde hem op en mijn eerste gedachten waren, wat een ongeloofelijk spel. Ik kon echt mijn ogen niet geloven, je kan disco's maken en de opties, je kan naar een geheel vernieuwde stad gaan en vul deze lijstmet veel opties zoals: 120+ nieuwe objecten erbij. Een echt mooie uitbreiding deze is het geld dus wel waard.
  • Kerstpakket: Rond de kerst kwam het kerstpakket uit. Speciaal om in de sfeer te blijven, ditmaal was het niet een versie die je in de winkel kan kopen, maar toen ik dit pakket had gedownload van de officiële betaal site van Magix kwam ik er al snel bedrogen uit. Het was een heel klein pakket en daarmee hield het eigenlijk wel op, helaas. Verder wel een leuke sfeer, maar geen extra opties. Niet doen dus, maar dat kan ook bijna niet meer.
  • Gaan het maken:Dit is een gewilde uitbreiding waarin je een eigen bedrijf moet beginnen, het is een best lastige klus om dit te doen. Aangezien er een paar eisen aan je gesteld worden, maar dit gaat je uiteraard zeker lukken. Maak een thuis bedrijf of doe iets heel anders in het daarvoor bestemde gebied. De keuze is aan jou ik heb sinds deze uitbreiding geen spel meer gekocht, omdat ik me bedrogen voel, maar ik heb me wel in dit spel verdiept uit interesse.
  • Familiepret: Dit is ook een leuk pakket, met een weldaverend leuke collectie met spullentje's. Ik heb deze ook weer niet gekocht, maar ik heb van andere vernomen dat het een leuk pakket is, maar dat de prijs nog steeds te hoog is voor wat het pakket te bieden heeft. Helaas, maar ik vind het ook eigenlijk een beetje onzinnig om zo'n pakket te kopen, want ze konden net zo goed het pakket gratis en voor niets op internet aanbieden. Wat mij betreft neit doen, vind ik!

• Prijzen Sims 2 - Complete Collectie!
  • De Sims 2: €59,95
  • De Sims 2 Studentenlevel: €34,95
  • De Sims 2 Nachtleven: €34,95
  • De Sims 2 Gaan het Maken: €34,95
  • De Sims 2 Kerstpakket: €14,95
  • De Sims 2 Familiepret: €14,95

Geplaatst: (bewerkt)
hallo,

ik heb een paar vraagen over dit spel: wat is de beste baan (ik heb de uitbreidingen studentenleven en nachtleven)

en kan het aan mijn video kaart liggen dat het spel een beetje sloom loopt?..want mijn pc kan het spel makkelyk aan..kan het dan zijn dat mijn video kaart vies is?

1) Check wat het meeste betaald. Volgens mij betaald het leger goed, vooral op het eind waar je geloof ik astronaut word. Geld rolt dan binnen voor je er erg in hebt, Als je snel promotie wil maken moet je trainen etc. Als je wilt weten hoeveel punten je voor een bepaald onderdeel moet hebben kun je dat checken, daar bij de overige punten voor schoonmaken etc.

2) Ja zou best eens aan je videokaart kunnen liggen. Zet de graphics en de resolutue gewoon wat lager, waarschijnlijk zul je dan zien dat het wat sneller en beter loopt.

Bewerkt: door -Matthijs-
Geplaatst:

Mmmm....ik heb ook nog een vraag dan. Dochterlief (nou ja, ik eigenlijk dus :D ) heeft de Sims 2 gekocht (Special DVD-edition) en voor haar verjaardag hebben we de uitbreiding Studenleven voor haar gekocht. Maar nu wil ze eigenlijk ook nog de uitbreiding Familiepret hebben. Kan die er nog bij dan? Of moet ze bij het spelen dan kiezen tussen óf Studentenleven óf Familiepret?

Mmmm....ik heb ook nog een vraag dan. Dochterlief (nou ja, ik eigenlijk dus :D ) heeft de Sims 2 gekocht (Special DVD-edition) en voor haar verjaardag hebben we de uitbreiding Studenleven voor haar gekocht. Maar nu wil ze eigenlijk ook nog de uitbreiding Familiepret hebben. Kan die er nog bij dan? Of moet ze bij het spelen dan kiezen tussen óf Studentenleven óf Familiepret?

Die kan er volgens mij gewoon bij, familiepret is een accessoires pakket. Dit is niet bedoeld als een echt uitbreidingspakket. Het is alleen een uitbreiding met nieuwe objecten! Dus geen nieuwe gameplay. En dus moet het geen problemen opleveren. Volgens mij ligt het bij de echte uitbereidingen anders, dan kun je maar één kiezen geloof ik, via het menu in het startscherm.

maar dat de prijs nog steeds te hoog is voor wat het pakket te bieden heeft. Helaas, maar ik vind het ook eigenlijk een beetje onzinnig om zo'n pakket te kopen, want ze konden net zo goed het pakket gratis en voor niets op internet aanbieden. Wat mij betreft neit doen, vind ik!

Deze spullen zijn gemaakt door EA zelf, de gedownloade spullen zijn gemaakt door fanatieke modders. Qua objecten zit er wel verschil in. Die van EA zien er veel beter uit.. :)

Bewerkt: door -Matthijs-

Dat maakt helemaal niet uit Gta-sheep, de uitbreidingen zijn zo gemaakt dat je bijvoorbeeld eerst de laatste uitbreiding instaleert en daarna de eerste, of in een heel andere volgorde. Maar goed als jou dochterlief de Sims Familie pret wilt hebben dan kun je die fijn in de winkel gaan kopen en dan instaleer je die gewoon en dan heb je dat pakket, dan zal er als het goed is een nieuwe icoontje op het bureaublad staan waarmee je het spel kan starten, let wel op: 'Je hebt de originele eerste versie van de Sims 2 nodig' om een de uitbreidingen te instaleren, dus ook bij het bespelen gebruik je als ik me niet vergis de Cd-rom van het familiepret-pakket, en dan kun je natuurlijk ook naar het studenten gedeelte, want die had je net gekocht voor je dochter. :Y

---

Familiepret: Dit is ook een leuk pakket, met een weldaverend leuke collectie met spullentje's. Ik heb deze ook weer niet gekocht, maar ik heb van andere vernomen dat het een leuk pakket is, maar dat de prijs nog steeds te hoog is voor wat het pakket te bieden heeft. Helaas, maar ik vind het ook eigenlijk een beetje onzinnig om zo'n pakket te kopen, want ze konden net zo goed het pakket gratis en voor niets op internet aanbieden. Wat mij betreft neit doen, vind ik!

Deze spullen zijn gemaakt door EA zelf, de gedownloade spullen zijn gemaakt door fanatieke modders. Qua objecten zit er wel verschil in. Die van EA zien er veel beter uit.. :)
Dat bedoelde ik ook niet, maar ik doelde op het feit dat ik dat zelf liever op de 'officiele' site van De Sims2 had gezien. Want soms heb ik bij de Sims echt het gevoel van: 'Het moet allemaal maar geld kosten'. Ik snap echt niet waarom ze zo extreem veel geld vragen, dit was geen vraag hoor dus iemand hoeft hier geen antwoord op te geven. Het is gewoon echt té veel geld, maar goed daar ben ik ook gestopt met het kopen van deze spellen en ik download ze ook niet. :bier: Bewerkt: door SummerBase

Ja ik heb precies hetzelfde probleem bij de sims 2, als ik aan het laden ben sluit

hij soms gewoon af, of blijft hij hangen, dat heb ik ook echt zo vaak bij wat grotere huizen.

Als zet ik in het menu alles lager de grapichs enz.. toch blijft hij maar sloom.

Is hier echt niets aan te doen meer?

En me videokaart is een Ati radeon 128.0 mb

Bewerkt: door ~Mario~
Geplaatst:

Zou je mischien wat meer informatie over je systeem kunnen geven, want het hoeft niet alleen aan de Videokaart te liggen. Een videokaart zorgt voor de Phyics en de Graphics, maar de snelheid van de besturing en de doorloop van de mensen komt vooral uit de processor en het geheugen. Toen ik een extra geheugen strookje erbij kocht ging het spel ineens veel sneller lopen en kon ik het zonder stoteren en haperen spelen. Ik heb nog wel wat tips om het te proberen zonder dat je naar de winkel moet, maar werkt dat niet dan moet je gaan upgraden.

Ga naar : Taakbeheer: Ctrl + Alt + Del > Processen. Dan schakel je de onnodige processen uit zoals een browser, msn of een ander programma wat je 'niet' hoeft te gebruiken tijdens het gamen, maar let op: 'Zet niet dingen uit waarvan je niet weet wat het is'. Dan zul je merken dat het waarschijnlijk sneller gaat lopen, want je hebt meer werkgeheugen. Heb je alles al uitgezet en valt er bijna niks meer uit té zetten dan moet je toch nieuwe hardware gaan kopen helaas. Aan die videokaart alleen hebben we niks dus even wat meer informatie over je computer posten, oké?

Geplaatst:

Oke ik wel wat informatie voor je hierzo:

Display Devices

---------------

Card name: RADEON 9200 SE Family (Microsoft Corporation)

Manufacturer: ATI Technologies Inc.

Chip type: RADEON 9200 SE AGP (0x5964)

DAC type: Internal DAC(500MHz)

Device Key: Enum\PCI\VEN_1002&DEV_5964&SUBSYS_C0081043&REV_01

Display Memory: 128.0 MB

Current Mode: 1024 x 768 (32 bit) (60Hz)

Monitor: Plug en Play-monitor

Monitor Max Res: 1600,1200

Driver Name: ati2dvag.dll

Driver Version: 6.14.0010.6462 (English)

DDI Version: 9 (or higher)

Driver Attributes: Final Retail

Driver Date/Size: 8/4/2004 03:03:06, 201728 bytes

WHQL Logo'd: Yes

WHQL Date Stamp: n/a

VDD: n.v.t.

Mini VDD: ati2mtag.sys

Mini VDD Date: 8/4/2004 02:54:28, 701440 bytes

Device Identifier: {D7B71EE2-1A24-11CF-CD6A-02E0A0C2CB35}

Vendor ID: 0x1002

Device ID: 0x5964

SubSys ID: 0xC0081043

Amd sempron 2400+

Kloksnelheid: 1.68 GHZ 256 Mb ram geheugen.

Oke ik wel wat informatie voor je hierzo:

Display Devices

---------------

...

Amd sempron 2400+

Kloksnelheid: 1.68 GHZ 256 Mb ram geheugen.

Ik heb even het onderdeel vetgedrukt gemaakt wat fout zit in jou computer '~Mario~'. De Processor kan nog net door denk ik, maar met de spellen van tegenwoordig gaat dat lastig worden, maar we houden het maar even op de eerst genoemde en vetgedrukte. Dit is het Mb Ram geheugen zoals ik al aangaf was die bij mij ook te laag en met een simepele aankoop van een 1gb strookje werdt alles ineens veel sneller. Kijk het is even een uitgave maar de speel ervaring gaat er sterk van omhoog, ook de Gta spellen zullen ervan op vooruit gaan.

Ik zelf heb nog even een post van mijzelf opgezocht over geheugen, het is mischien niet helemaal op jou gericht, maar als je op zoek bent naar een betere prestatie raad ik je dit van harte aan om dit even te lezen!

Informatie : Werkgeheugen

Werkgeheugen heb je voor 'elke' computer nodig, want net als de mens moet een computer een goed doordacht geheugen hebben. Elk programma dat je op een momment draait zoals Msn gebruikt een beetje van het geheugen. Is het geheugen op oftwel: Alles is in gebruik, dan moet je programma's uitzetten, maar een veel betere manier is een strook werkgeheugen er bij te kopen. Het is niet bepaald makkelijk om een nieuwe strook geheugen te kopen, want ze zijn in vele maten en soorten. Ze zijn te vinden van 128megabyte tot 2gigabyte, maar dan heb je ook weer te maken met het maximum van het moederbord. Niet elk moederbord kan een bepaald aantal Mb's werkgeheugen aan.

Bij het kopen/aanschaffen van werkgeheugen moet je op veel zaken letten. Er zijn namelijk vaak onduidelijkheden in de werkgeheugens van tegenwoordig. Er word veel hetzelfde spul aangeboden, maar voor veel verschillende prijzen. Meestal zijn dit niet dezelfde werkgeheugens, want er zijn veel dingen waar je op moet letten, namelijk:

• Cas Latency - Veel mensen kennen de Ping wel uit game- land, ping is eigenlijk niks anders dan Latency. Cas Latency bepaalt dus de snelheid van geheugen tot processor/elders.
  • De Standaard - Hiermee bedoelen we het soort geheugen onder een bepaalde groep zoals DDR Sd-ram. Bijvoorbeeld: 'DDR 400 (PC 3200)', de DDR/PC duid het type aan en niet de soort (DDR Sd-Ram).
  • Bouwvorm - Hier moet je heel goed naar kijken, wat niet elk geheugen heeft dezelfde polen (pinnen) de standaard is meestal 184-polen, maar dit kan natuurlijk bij elk geheugen verschillen.

Verder zijn er nog een aantal zeer technische dingen te vertellen, maar ik denk dat de meeste personen hier niet echt veel van snappen. Ik snap het namelijk zelf ook niet super, maar wil je er toch iets meer vanaf weten dan vertel ik het je graag.

---

Er zijn verschillende soorten en type's werkgeheugen, want niet elk moederbord is gelijk aan een ander en zo doende zijn er dus meerdere type's gemaakt. Ik vermoed dat dit één grote geld- klopperij is, want er worden telkens nieuwere geheugens ontwikkeld en dat gaat natuurlijk weer geld kosten. Ik zal de soorten even opnoemen:

• Sd-Ram - Dit is een wat verouderd ram, zoals ik kan zien is het alleen maar tot de 512mb te verkrijgen en dit geheugen- soort heeft 168 polen/pins. Ook betaal je vrij- veel geld voor dit soort geheugen en dan hebben we het alleen nog maar over de Internet shops.
  • DDR Sd-Ram - Dit geheugen word op het momment het meeste gebruikt in de normale computer's (Thuis Pc's), want het kost niet veel en het past doorgaand's bijna op elk moederbord, tenminste de moederborden met een Geheugen aansluiting van 184 polen/pins.
  • DDR2 - Dit is nog een relatief nieuwe soort, dus ik kan er niet super veel over vertellen. Wel kan ik zeggen dat deze geheugen- soort een zeer goede kans maakt, het timed zeer goed in grote tests.

Zoals Mania-92 al vroeg moet je de spec(ificaties) geven over/van je moederbord. Zonder deze informatie kunnen we je helaas ook niet verder helpen dan de eerder genoemde informatie. Je kan op een vrij- simpele manier erachter komen wat voor moederbord je hebt. Dit doe je niet met DxDiag (DirectX Diagnose) maar met het programma, Cpu-Z dit programma meet diverse zaken tot in de naat uit. Zo kun je ook zien wat voor moeder bord je hebt. Je kan het hier (Directe Link) downloaden. Als je dit bestand (.zip) hebt uitgemaakt plaats je gewoon simpel de bestanden op je bureaublad en opent het bestand: 'Cpuz.exe' nu zul je een soort van technisch scherm te zien krijgen, ga dan naar het tablad mainbord. Daar zie je een aantal waarden over je moederbord, vermeld hier de waarden die achter de teksten: 'Manufacturer en Model' staan. Dan kunnen wij kijken welk geheugen er bij jou moederbord past.

Als je dit weet ben je er natuurlijk nog niet er zijn nog een paar dingen waar je op moet letten, er zijn natuurlijk ook dingen die ik niet weet, maar laat ik het nu maar eens hebben over het kopen van een product. Het is altijd een misterie wat je koopt in een winkel, veel medewerkers in normale zaken waar ze geheugen verkopen weten zelf niet eens wat er allemaal nieuw en mogelijk is. De prijzen zijn dan ook meestal erg hoog in normale (Expert) winkels en je krijgt meestal niet het goede product. Maar betaald wel de andere prijs. Wat je beter kunt doen is goed uit gaan zoeken wat je precies zou willen en dan bestel je het gewoon online. Dan heb je ook geen last van Liegende mensen en heb je een veilig gevoel bij je aankoop. Ook kan je gewoon naar een erkend- pczaak gaan, hier zijn meestal personen met verstand van zaken en hebben meestal niet zo'n probleem met afdingende mensen. Ding dus af, wat wie niet probeert zal nooit korting krijgen.

Handige Links:

- Alternate - Dit is een zeer degelijke en goede Online winkel. Prijzen zijn iets duurder dan andere online- winkels, maar hier word alles netjes geregeld en de Qualiteit is meestal goed.

- Azerty - Goede online winkel met scherpe prijzen, levertijd valt zo af en toe wel tegen, maar de producten zijn over het algemeen goed.

- Tweakers.net - Een zeer goede onafhankelijke revieuw/nieuws site, het voornamelijke doel van deze website was om hardware te revieuwen/keuren, maar in de loop van de tijd zijn ze enorm uitgegroeit in de Gathering of Tweakers kan je altijd met je vraag aankomen.

Ik hoop dat het nu allemaal een beetje duidelijk is, mochten er nog vragen zijn stel ze dan gerust. :cya:

Bewerkt: door SummerBase
  • 2 weken later...
Geplaatst:
Zou je mischien wat meer informatie over je systeem kunnen geven, want het hoeft niet alleen aan de Videokaart te liggen. Een videokaart zorgt voor de Phyics en de Graphics, maar de snelheid van de besturing en de doorloop van de mensen komt vooral uit de processor en het geheugen. Toen ik een extra geheugen strookje erbij kocht ging het spel ineens veel sneller lopen en kon ik het zonder stoteren en haperen spelen. Ik heb nog wel wat tips om het te proberen zonder dat je naar de winkel moet, maar werkt dat niet dan moet je gaan upgraden.

Ga naar : Taakbeheer: Ctrl + Alt + Del > Processen. Dan schakel je de onnodige processen uit zoals een browser, msn of een ander programma wat je 'niet' hoeft te gebruiken tijdens het gamen, maar let op: 'Zet niet dingen uit waarvan je niet weet wat het is'. Dan zul je merken dat het waarschijnlijk sneller gaat lopen, want je hebt meer werkgeheugen. Heb je alles al uitgezet en valt er bijna niks meer uit té zetten dan moet je toch nieuwe hardware gaan kopen helaas. Aan die videokaart alleen hebben we niks dus even wat meer informatie over je computer posten, oké?

Dit is mijn info over mijn systeem:

Processor Intel Pentium 4 2993MHz

Display Card NVIDIA GeForce FX 5200

Memory 512MB

Operating System Microsoft Windows XP

Free Disk Space 91.13GB

Display Card Memory 128MB

Display Driver Version 5.6.7.3

DirectX Version 9.0c

Optical Drive CD/DVD

Sound Card Realtek AC97 Audio

mijn pc kan hem gloof ik ruim aan..maar toch doet hy sloom als er bv veel ventjes op een kavel zijn..en als je naar snelheid 3 gaat ofzo..weet je miss hoe dit komt?..bedankt alvast:)

Geplaatst:

Memory 512MB

Free Disk Space 91.13GB

DirectX Version 9.0c

Optical Drive CD/DVD

mijn pc kan hem gloof ik ruim aan..maar toch doet hy sloom als er bv veel ventjes op een kavel zijn..en als je naar snelheid 3 gaat ofzo..weet je miss hoe dit komt?..bedankt alvast:).....

Geplaatst:

Waarom Quote je nogmaals je bericht? Je kan ook gewoon even over de Pm vragen aan mij of ik naar je topic wil kijken, maar goed ik ga is even kijken. Over het algemeen zien de instellingen van je Computer er goed uit alleen ik denk dat het probleem zit in de Videokaart. Dit is een relatief oudere kaart en daar komt nog eens bij dat het volgens mij een minimaal model is voor de Sims. De sims 2 vraagt veel geheugen en kracht van diverse onderdelen en daardoor ontstaat er een slome gameplay op bepaalde plekken. Verder zit het geheugen wel goed, maar toch als je echt goed van de sims 2 wilt genieten zou ik voor 1024mb geheugen gaan. Verder zit de processor volgens mij ook wel snor alhoewel ik niet echt precies weet wat de cache van dit model is en wat de andere spec(ificatie)s zijn van deze processor. Verder een goed systeem, maar aan die videokaart moet je echt werken. Of zet je instellingen op zijn laagst, want de dingen die EA Games op haar doosjes zet zijn vrijwel altijd Minimale eisen, het zijn gewoon muggenzifters. Ik hoop dat je hier wat aan hebt, mocht er nog iets anders wezen zeg het gerust.

Memory 512MB

Free Disk Space 91.13GB

DirectX Version 9.0c

Optical Drive CD/DVD

• 2 weken later...

Beste Summerbase,

ik heb toch ook echt nog even een klein vraagje over dit, Ik wil misschien een strookje van 512 mb erbij kopen, want ik heb al standaard 256 mb ram, dus dan heb ik bij elkaar opgeteld 768 mb ram en dat lijkt me wel meer dan genoeg, maar nu is mijn vraag: kan ik er zo gemakkelijk wel een strookje van 512 mb ram bijkopen, zonder dat me pc ontploft of beschadigt ofzo, want sommige zeggen dan het legt aan je processor, of je kan niet verder tot een aantal geheugen. Dus ook de vraag wat moet ik precies vragen al ik in de computer winkel sta? want ik moet natuurlijk wel alles in orde hebben.

Alvast bedankt voor je hulp,

Mario

Bewerkt: door ~Mario~
Geplaatst:

Van geheugen explodeerd je Pc echt niet hoor. Geheugen zijn gewoon strookjes die je in diverse maten en soort kunt krijgen zoals ik al eens had gezegt in die post over het geheugen. Er zijn dus een aantal standaarden die je moet handhaven. De maat dus (184-pins/...-pins) en de soort neem dus bijvoorbeeld: DDR SD-ram en DDR2 als voorbeeld. Je moet dus eerst uit gaan zoeken wat voor maat jou geheugen heeft en wat voor soort het is dit kun je gemakkelijk met een programma zoals Everest en/of Cpu-z doen, ik weet niet waar je Everest kan downloaden, maar wel waar je cpu-z kan downloaden namelijk 'hier'.

Verder is meer geheugen vrijwel altijd beter tenzij je over het limiet van het moederbord komt dan nog ontploft hij echt niet je zult eventueel een melding krijgen, maar goed zoek uit wat je hebt dan laat je bijvoorbeeld een screen van die programma's zien aan een verkoper hij zoekt het juiste geheugen er bij uit je rekent af en dan zet je het nieuwe geheugen erin dit kun je gewoon er in klikken teminste als hij dezelfde aantal pinnen heeft. Lees anders ook mijn post over geheugen hierboven nog eens door, daar staat het meeste wel beschreven. :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...