Jump to content

De Sims 2

peter-de-gekste

Recommended Posts

Geplaatst:

Moet ik dan me computer zeker weer openmaken om te kijken

hoeveel pinnen hij heeft? of kan ik dat ergens vinden op me pc?

Geplaatst:

Opzich hoef je daarvoor niet je computer systeem open te maken hoor. In het programma Cpu-z wat ik je al eerder had voorgeschoteld in het bericht hier ergens in het topic vertel ik je over het programma cpu-z. Daarmee kan je informatie over je geheugen krijgen. Je download het programma vanaf 'deze' site. Dan start je het op en dan ga je naar 'SPD' waarna je het slot kiest. Het slot is eigenlijk de lege plaats waar je een geheugen strook kan plaatsen. Dus ga via het pulldown menu op zoek naar een leeg slot. Dit kun je gewoon zien aan het feit dat: Geen instellingen op een slot is geen strook in het desbetreffende slot en als die er wel zit dan zie je de instellingen.

Aan die instellingen moet je uit gaan zoeken welk geheugen je in je computer hebt zitten. Vaak staat er wel een merk of iets anders waar je je geheugen kan herkennen. Dan ga je met die informatie op internet zoeken neem bijvoorbeeld een webwinkel zoals : 'Alternate'. Dan kun je bij het aantal pins zien hoeveel pins je geheugen heeft, natuurlijk is het nooit helemaal zeker. Maar het is in ieder geval een mogelijkheid om het op te zoeken voordat je iets aan gaat schaffen. Neem mischien ook een huidige geheugen strook mee naar de winkel dan kunnen ze onbetwist een goede er voor je bij halen als je het niet precies weet. Geheugen is eigenlijk viritueel dus het slaat eigenlijk helemaal niets op, dus je kan het er makkelijk uit halen als vergelijkings materiaal. Ik hoop dat het duidelijk is en als er nog vragen zijn dat kan je dat gewoon zeggen. ;)

Geplaatst: (bewerkt)

Ja dat snap ik maar alleen slot 1 is bezet en bij de rest staat er gewoon empty,

Dus hoe kan ik nu precies te weten komen hoeveel pins ik heb?

Bewerkt: door ~Mario~
Geplaatst:

Dat zei ik net hoe je daarachter komt je zoekt via het type nummer als die er is je geheugen, op het internet. Dan zullen er vast wel een aantal informatieve weetjes tussen staan zoals de aantal pins. Of er staat ook vast wel bij Mainbord het model die zoek je op het internet op. Dan ga je kijken naar het geheugen slot dus je kijkt wel slot je moederbord heeft, en deze moet wel hetzelfde zijn met die van je geheugen anders werkte je computer nu niet en dan had je nu ook niet het probleem, want zonder geheugen heb je ook geen computer. Nogmaals je kunt aan diverse eigenschappen op het internet zoeken, niet alles is dus via een programma op te zoeken. Kijk anders op het facatuur naar informatie, mocht je het echt niet kunnen vinden geef dan type nummers dan ga ik wel voor je op zoek, noem typenummers van : Moederbord of Werkgeheugen, verder heb ik niet meer nodig. Maar als je het zelf kan vinden vindt ik dat natuurlijk alleen maar beter. Ik hoop dat het nu ook weer iets duidelijker is, mocht er nog wat anders wezen laat het niet om een reactie hierop te geven. ;)

Geplaatst:

Ik heb even de spec(ificatie)s opgezocht van jou moederbord en ik heb ze even hieronder voor je gesomeerd ik weet dat je een 184pins aansluiting hebt omdat DDR-SDram die altijd heeft. Dus ga naar de winkel en vraag om DDR-SDram, of neem je huidige mee. Je kan ongeveer gaan tot 2048mb. Ook heeft je moederbord maar 2 sloten dus het is verstandig zo veel mogelijk te nemen, want anders gebruik je de ruimte, waar je anders meer kan gebruiken.

Maximaal: 2048 MB

Type: DDR-SDRAM

Sloten: 2 x DDR-DIMM

Ondersteunde snelheden: DDR266 (PC2100), DDR333 (PC2700)

Dual Channel wordt ondersteund: Nee

ECC-geheugen wordt ondersteund: Nee

Registered-geheugen wordt ondersteund: Nee

Fully Buffered vereist Nee

---

Nog even over die Geheugens, die gaan waarschijnlijk wel passen. Maar de snelheid is de snel voor het moederbord, kijk ook de specificatie(s) hierboven. Daaruit moet je dus kiezen, niet uit andere. :cya:

Oke tot zover ben ik dus, bedankt voor het opzoeken, nog even dit:

Nog even over die Geheugens, die gaan waarschijnlijk wel passen. Maar de snelheid is de snel voor het moederbord, kijk ook de specificatie(s) hierboven. Daaruit moet je dus kiezen, niet uit andere.

Hoe bedoel je te snel voor je moederbord?

En ik denk dan wel dat 512 mb geheugen goed is of niet voor the sims2?

Want bij elkaar heb ik dan 768 mb ram meer dan genoeg toch?

Geplaatst:

Ik doel op het volgende dit is de snelheid van het geheugen;

DDR400 512Mb geheugen, (PC3200
In jou moederbord kan je maximaal een snelheid van dit aan;
Ondersteunde snelheden: DDR266 (PC2100), DDR333 (PC2700)
Wat dus betekend dat het geheugen wat jij hebt uitgekozen hebt niet gaat werken, en het ontploft ook niet. Je moet dus een lager geheugen uit kiezen qua snelheid. Ik zou voor DDR333 (pc2700) gaan gezien jou moederbord hoe sneller hoe beter, maar let wel er op of het gaat werken en daar tellen de kleinste dingen in de selectie wel mee. Ik hoop dat het zo een klein stukje duidelijker is, want zo moeilijk is het niet. Je moet het alleen even door hebben! ;)

Ja oke bedankt voor je informatie Summerbase anders had ik er zelf 1 gekozen van

ddr400, dan neem ik er gewoon 1 van ddr333 en 512 mb ram, wel stom eigenlijk dat hij dan niet

kan met een gewone ddr400, terwijl dit wel op mijn lijst stond toen ik me pc kocht

dat ik maximaal ddr400 hebt.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...