Jump to content

twee modelen in 1 bestand?

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb een vraag. als je nu bijvoorbeeld twee modelen hebt gesaved (ieder apart bv. tafel en stoel) kun je die dan samen in 1 bestand krijgen? :? alvast bedankt.

Geplaatst: (bewerkt)

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, maar ik leg gewoon alle opties uit:

- Je hebt twee models in je 3d programma maar verschillend opgeslagen. Als voorbeeld neem ik 3dsmax. Je hebt een stoel en een tafel opgeslagen in verschillende .max bestanden. De oplossing is simpelweg een van de bestanden te openen, en naar bestand, merge te gaan. Je krijgt nu een popup scherm die vraagt welke objecten je wilt mergen (samensmelten) en de scene.

- Als je twee verschillende objecten wilt exporteren naar dff zul je deze moeten attachen. Deze functie is te vinden nadat je je model hebt

geconvert naar editable poly.

- Wil je twee col bestanden in één col bestand zetten, zul je een colision file moeten openen met de Col Editor II. Onder het menu edit is de add functie te vinden, waarmee je een col kunt toevoegen. Vergeet niet te saven.

Bewerkt: door Wazuup
Geplaatst:
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, maar ik leg gewoon alle opties uit:

- Je hebt twee models in je 3d programma maar verschillend opgeslagen. Als voorbeeld neem ik 3dsmax. Je hebt een stoel en een tafel opgeslagen in verschillende .max bestanden. De oplossing is simpelweg een van de bestanden te openen, en naar bestand, merge te gaan. Je krijgt nu een popup scherm die vraagt welke objecten je wilt mergen (samensmelten) en de scene.

- Als je twee verschillende objecten wilt exporteren naar dff zul je deze moeten attachen. Deze functie is te vinden nadat je je model hebt

geconvert naar editable poly.

- Wil je twee col bestanden in één col bestand zetten, zul je een colision file moeten openen met de Col Editor II. Onder het menu edit is de add functie te vinden, waarmee je een col kunt toevoegen. Vergeet niet te saven.

Het was dus het eerste :D en ik gebruik 3ds max

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...