Blink Geplaatst: 23 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 23 augustus 2006 Informatie: Uitgever: THQ Ontwikkelaar: Volition Genre: Free-roam actiespel Release: 1 september 2006 Saints Row is de nieuwste Free-roam actie game van uitgever THQ. Ontwikkelaar Volition doet erg zijn best om van deze game een ware topper te maken en dat lijkt ze aardig te gaan lukken ook… Straathonden In alle gangster-urban games van het moment staan bendes (gangs) centraal. Zo ook in Saints Row. In het verhaal neem je plaats in een gang die de naam; '3rd street Saints' draagt. Het verhaal speelt zich af in de moderne stad met de naam Stillwater. Deze naam is opzich best grappig aangezien de bendes alles doen behalve zich stil houden. Zoals je wel begrijpt is het in de stad Stillwater alles behalve stil anders zou de game saai zijn. Het is daarom ook mogelijk om gewoon te doen waar je zin in hebt. Lekker cruisen door de buurt in een lowrider of gewoon in een dikke SUV onder je kont over de weg, alles kan. Mensen die op straat lopen kan je natuurlijk gewoon neer knallen maar dit is niet zo slim. De mensen die door de stad lopen zullen onthouden wie je bent en wat je hebt gedaan, denk dus goed na voor dat je wat doet. Voor je gangleden geldt precies hetzelfde, verpruts je een missie dan zullen ze vertouwen in je verliezen en gaat je respect naar beneden. Daardoor zullen ze je niet meer helpen bij hevige schietpartijen. Dit is allemaal natuurlijk leuk en aardig maar wat ook belangrijk is is natuurlijk de verhaal lijn. Aan het begin van de game krijg je als beginner allemaal rot klusjes maar later in de game zullen de missies groter en heftiger worden. De bedoeling is om de hele stad over te nemen en de andere gangs uit te moorden. Vechtend als een straathond zul je de stad overnemen en jouw gang zal de baas van de stad worden! Er zijn verschillende gangs actief in het gebied, zo heb je de Carnales , de Kings en de Rollerz. Je bent dus wel even zoet! Aanpasbaar Respect is dus waar het om draait in Saints Row, dit valt natuurlijk niet zomaar uit de lucht. Je doet missies en daar krijg je respect voor, natuurlijk zijn er ook andere manieren. Zo kan je bijvoorbeeld een nieuwe outfit halen bij de plaatselijke kleding winkel maar ook kan je even een nieuw kapsel nemen. Auto’s tunnen hoort vandaag der dag gewoon in een Free-Roaming game. Zoals op het plaatje hierboven zie je dat alles is te veranderen aan je auto, de buitenkant van je auto maar ook de motor is afstelbaar. Dit levert natuurlijk nog meer pret op. Realistisch Technisch gezien zal Saints Row op de Xbox 360 alles heel mooi in beeld brengen, denk daarbij aan wapenvuur of schijnende koplampen in detail. Natuurlijk zal de 360 een ontploffing ook heel mooi in beeld brengen en de auto’s zullen meters hoog de lucht in worden geslingerd. Schaduwen zijn belangrijk in een game als het om realisme gaat, in Saints Row zul je de schaduwen van gebouwen tot in detail kunnen bekijken. Tijd speelt ook een rol in Saints Row daarom hebben de makers er voor gezorgd dat er een heuse dag en nacht cyclus aanwezig is in de game. Dit houdt in dat als het 6 uur s’ochtends is je in de game de zon net ziet opkomen. En dit werkt net zo als het nacht is. Online de pimp uithangen Wat heel lekker is is dat er in Saints Row een multiplayer optie aanwezig is. Deze gaat online en is met twaalf mensen speelbaar. Er zijn vier spelmodi aanwezig en er is ook de mogelijkheid om online de game in coÖp te spelen wat het allemaal nog iets leuker maakt. Conclusie Zoals je uit bovenstaande tekst kan opmaken ben ik erg tevreden over Saints Row. Er zijn natuurlijk wel wat min puntjes te vinden maar dit is een topic post en preview. Vele van jullie zullen wel denken dat deze game te veel op GTA lijkt, daar heb je uiteraard gelijk in. Maar dat is niet terecht, als er een nieuwe shooter uit komt laten we voor het gemak even een nieuwe nemen: Prey dan gaan we ook niet gelijk lopen schreeuwen van: ‘’ heey dat was er ook al in die en die game ‘’. Free-Roaming is een nieuw genre geworden en het is populair en dat zal alleen maar toenemen. Natuurlijk kan deze beginpost nog veel en veel langer met alles wat je kan doen in Saints Row maar dat wordt veels te lang. Daarom laat ik het hierbij, check hieronder nog even voor wat extra’s. Have Fun! Ming! Boxart: Vergeet niet de demo te downloaden op Market Place! Er is al een topic over Saints Row maar beschouw deze als het algemeen Saints Row Topic! Reageren
Warrior Geplaatst: 23 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 23 augustus 2006 ik ga dit spel zeker weten kopen als ik een xbox 360 binnenkort heb. Ik heb ook al een paar trailers en screens gezien. Echt een te leuk spel. Reageren
Planlos Ultra Geplaatst: 23 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 23 augustus 2006 Het is een echt heftig mooi spel als je zo naar de trailer en de screens kijk en ik ga de demo downloaden. Reageren
mattiejj Geplaatst: 24 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 24 augustus 2006 ik heb 2 dagen geleden al een topic van Saint's row gemaakt,,wat heeft het voor een zin om er 2 te maken?? Reageren
brbgtaplayer Geplaatst: 23 september 2006 Rapport Geplaatst: 23 september 2006 saints row lijkt me echt vet! maar zal ik een 360 kopen of een ps3... Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.