-Niels- Geplaatst: 23 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 23 augustus 2006 Veel toetsenborden hebben nog een ingang zoals op het plaatje hieronder. De toetsenbord van onze laptop is stuk. Nu willen wij dus tijdelijk een gewoon toetsenbord aansluiten, maar aangezien ons toetsenbord nog een oudere aansluiting heeft is dat dus niet mogelijk. Want er zit niet zo'n ingang op de laptop. Nu zijn er speciale tussenstukjes, waar je eerste de oudere ingang hebt en die gaat over op een USB aansluiting. Nu mijn vraag: Hoe heten deze tussenstukjes? Alvast bedankt voor de info. Reageren
SummerBase Geplaatst: 23 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 23 augustus 2006 Ik heb even voor je gekeken op het internet en ik heb zelf ook zo'n ding aan mijn muis hangen, omdat ik een muis heb met een USB aansluiting en in mijn computer zit een zogenaamde: PS/2 aansluiting. Toen heb ik gezocht op Google met de zoekterm: USB to Ps/2. En toen kreeg ik een aantal site's te zien ik ben eerst even naar de plaatjes gaan kijken en daar kreeg ik dit te zien, ik hoop dat dit is wat je bedoelt (plaatje bevind zich onderaan de post)? Deze aansluiting zal zowel passen op de moederbord aansluiting en de aansluiting van het toetsebord oftewel de Usb aansluiting. Het is een tussenstuk genaamd: USB to Ps/2 Unit in een engelse term ik zou niet weten hoe dit heet in de algemeen Nederlandse taal. En ook zou ik niet weten in welke winkel je dit zou moeten kopen. Je hebt in ieder geval de naam en een plaatje dus als je daarmee naar een computer zaak gaat weten ze wel raad, maar of ze dit ook los verkopen. Volgens mij verkopen ze het alleen maar in combinatie met een nieuw toetsenbord. En volgens mij kosten die ook niet heel veel, maar ik zou even informeren. Een nieuw toetsenbord zou in dit geval beter zijn lijkt mij. Nou mischien kan je 'hier' even kijken. Ik weet verder niet of dat te verkrijgen is in Nederland, teminste Google gaf niet beter dan dat aan. Ik wens je veel Succes -Niels- en ik hoop dat je het product vind, als er verder nog iets mag wezen zeg het maar! Reageren
Mania-92 Geplaatst: 23 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 23 augustus 2006 Ik heb hier een wat duurdere gevonden waar je zowel je muis en toetsenbord via usb kunt aansluiten. Reageren
Wazuup Geplaatst: 23 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 23 augustus 2006 Het verzamelwoord voor dit soort tussenstukjes is ''verloopstekker''. Het ene type aansluiting gaat erin en die loopt over naar een ander soort aansluiting. Je hebt ze er in allerlei vormen, maar de bekendste is denk ik deze, van een dikke plug naar een kleiner audio stekkertje. Verloopstekkers zijn best duur voor wat je krijgt, meestal 3 tot 5 euro. De meeste electro speciaalzaken hebben bakken vol verschillende soorten. Summerbase heeft je probleem al opgelost, maar misschien is dit toch nog nuttige informatie. Reageren
-Niels- Geplaatst: 23 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 23 augustus 2006 Ja, hartstikke bedankt. Dat is precies wat ik zocht. Reageren
-Niels- Geplaatst: 24 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 24 augustus 2006 _*Dubbelpost*_ Ik heb zojuist een kabeltje gekocht, alleen sluit ik hem aan op een USB aansluiting en kan ik niet typen. Hoe moet ik dat doen? Reageren
SummerBase Geplaatst: 24 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 24 augustus 2006 Mischien kun je vertellen welk type/merk kabeltje je hebt aangeschaft? Ook kan het wezen dat je computer oftewel de laptop hem nog niet heeft ontvangen. Meestal gebeurt dit automatisch, maar dat kan je ook zelf doen. Ga naar: 'Start > Configuratiescherm > Hardware'. Dan kan je de hardware instaleren teminste als de Pc hem kan ontangen. Mischien heb je een driver nodig. Mischien moet je de pc opnieuw opstarten, mischien werkt zo'n kabel wel helemaal niet op jouw laptop. Dat zijn allemaal vragen waar ik op dit moment geen duidelijk antwoord op kan geven, want ik weet het merk/type-nummer en dergelijke niet. Dus ik zou gewoon even terug gaan naar de winkel, maar goed als jij weet hoe het product heet dan kan ik wel even kijken of er driver's/update's zijn voor het desbetreffende product, maar in ieder geval volgens mij zijn die er niet eens. Maar je weet maar nooit, kan altijd wezen dat het wel zo is. Nou ik wacht op je antwoord Niels, ik hoop echt dat het je lukt op deze manier. Mocht er overhoopt nog wat anders wezen zeg het maar hoor. Reageren
-Niels- Geplaatst: 24 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 24 augustus 2006 Kijk het probleem is, mijn broer had die laptop en er is over het toetsenbord drinken over gekomen. Nu had de PC man het er over dat je hem in kokend water moest leggen omdat dan de plakkerij er af gaat, dat had mijn vader gedaan laten drogen en aangesloten, maar het deed het niet. Toen moest ik een tussenstukje kopen, gedaan en onze oude toetsenbord daar op aan gesloten, dat doet het niet. Ik weer de gewone laptop toetsenbord aangesloten en toen deed toetsenbord het weer (Heel verneukt) nu moet ik dus de a in typen bij het wachtwoord, maar dat wil niet, want die letter doet het niet. Dus kan ik er niet in komen, kun je ook je wachtwoord verwijderen ergens? Ik kom de PC niet in. Reageren
SummerBase Geplaatst: 24 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 24 augustus 2006 Ik kan je daarbij zeker helpen er is een manier voor, maar dan moet je pc daar niet beveiligd tegen zijn. Eerst wil ik het even hebben over dat feit dat ze dat jou aan hebben geraden, ik snap niet waarom in warm water zetten. Daarvan gaat de hele laptop toch stuk? Maar goed als hij het nu weer een klein beetje doet kan ik je er bij helpen. Je kan overgens ook nog de leverancier bellen, bij mijn oom was er chocolade-melk over zijn laptop gevallen en dan kan je gewoon een nieuwe kopen/krijgen. Maar goed ik ga je nu uitleggen hoe je er eventueel in kan komen. Ga naar Start > Uischakalen > Opnieuw opstarten. Direct als het opstart scherm zich voordoet druk je op F8, als het goed is kom je dan in de veilige modus. Daar zie je waarschijnlijk 1 acount genaamd: Administrator. In een standaard geval zit daar geen wachtwoord op, als daar wel een wachtwoord op zit kan het wezen dat je er niet meer in kan komen zonder dat wachtwoord. Als het lukt om op dat acount te komen ga je naar: 'Start > Configuratiescherm > Gebruikersacounts'. Dan kom je in een menu waar je de acounts kan beheren. Druk op het acount van jou keuze gevolgd door: Mijn Wachtwoord verwijderen. Start de pc weer opnieuw op zonder F8 te gebruiken en als het goed is is jou acount wachtwoord loos waardoor je er weer fijn gebruik van kunt maken. Er zullen vast wel illegale methode's zijn maar die bespreek ik hier niet, omdat er regels hier gelden tegen dat soort dingen als dit niet werkt kan het ook waarschijnlijk niet of je zou een nieuw toetsenbord moeten kopen voor je laptop, maar dat gaat ook hoog in de bedragen liggen. Ik hoop echt dat het gaat werken Niels en als er overhoopt nog wat gebeurt zeg het maar ik weet op de meeste dingen wel raad! Reageren
-Niels- Geplaatst: 31 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 31 augustus 2006 Het is gelukt. Na aanschaf van een nieuw toetsenbord, doet alles het weer perfect! Reageren
Schno009 Geplaatst: 31 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 31 augustus 2006 haha, lol, het hele toetsenbord in het water? misschien bedoelde die vent misschien alleen de KNOPJES? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.