Jump to content

ik heb een paar vragen

Recommended Posts

Geplaatst:

ik heb een paar vragen. :)

1. mischien is dit al eerder gevraagd maargoed ik kan dat topic niet vinden :duh:

hoe kan ik ervoor zorgen dat de lichten van de ramen in Gta Vice city snacht,s laat branden,

zegmaar gewoon dat de ramen lichtgeven.

2. Hoe maak ik een schaduw aan me model.

3. en nog een hoe maak ik zegmaar een hidden interior zoals bijvoorbeeld dat ik bij de deur loopt

en dan dat spel moet laden en dan dat ik in het interieur zit.

ik heb mischien nog meer vragen maar ik kom er even niet op.

Alvast bedankt :)

Geplaatst:

1: 2dfx, geklooi. Je moet met moomapper naar, het IDE bestand gaan. en vanaf daar 2dfx aankiezen. De raam (ID) nummer opzoeken. Een nieuwe 2dfx file toevoegen, en klaar is kees. (zeg maar als je het niet snapt)

2: Door, bijv. op de straat een schaduw van je model te maken. In je TXD. Dus, als je bijv. een gebouw hebt gemaakt. En daarnaast ligt een straat. Dan bewerk je die straat, door met zwart erover heen te gaan.

3: Iets in de MAIN.SCM

Geplaatst:

thnx :)

alleen dat 2dfx snap ik niet helemaal moet ik dan zelf een raam maken met lichtgevende texture,s

en met dat schaduw ik dacht dat het spel dat bepaalde :?

dus ik moet het zelf tekenen :-(

maar met 3ds max als ik dan een collision file wil maken dan staat er onder: Shadow mesh

en wat is dat dan: zie screen

screenrr2.png

met dat main.scm kan iemand dat mischien uitleggen hoe je dat moet doen???

alvast bedankt :cya:

Geplaatst:
1. mischien is dit al eerder gevraagd maargoed ik kan dat topic niet vinden :duh:

hoe kan ik ervoor zorgen dat de lichten van de ramen in Gta Vice city snacht,s laat branden,

zegmaar gewoon dat de ramen lichtgeven.

Hiervoor had ik een video-tutorial gemaakt, die je [hier] kan vinden. Als je het voor San Andreas wilt, kan dat (nog) niet . Simpelweg omdat MED/MAP I O die (nog) niet ondersteunt.

2. Hoe maak ik een schaduw aan me model.

Met "Radiositty". Aleen weet ik zelf niet hoe dat moet. De enige die dat op dit forum weet, is [KaasPizza]. Als ik me niet vergis, is hij bezig met een tutorial aan het schrijven.

3. en nog een hoe maak ik zegmaar een hidden interior zoals bijvoorbeeld dat ik bij de deur loopt

en dan dat spel moet laden en dan dat ik in het interieur zit.

Je maakt 2 models: je exterior (buitenkant) en interior (binnenkant). Dan plaats je die bijden ingame: de exterior gewoon tussen de andere huisjes, en de interior heel hoog, buiten de limieten van San Andreas of Vice City. Dan plaats je door middel van SCM (GTA scripting taal) een enex (dat driehoekje dat je ziet bij een huis waar je in kan gaan). Dan geef je de coördinaten in van je interior en klaar is kees. Daar bestaan speciale codes voor maar daarvoor moet je bij [JGuntherS] zijn.

Vriendelijke groeten,

DaBeast :sigaar: .

Geplaatst: (bewerkt)

heel erg bedankt Dabeast _O_

ik ga het effe proberen met dat 2dfx gedoe :)

en goeie tut trouwens ik wist nog niet dat hij bestond altijd handig. :klap:

ik geef wel weer een brul als het niet lukt :puh:

Bewerkt: door nick11123

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...